Ο πρώτος διδάξας της κατηγορίας των mega scooter γιορτάζει τα 10 χρόνια του με μια επετειακή έκδοση, ενώ παραμένει μία από τις κορυφαίες επιλογές, συνδυάζοντας άνεση, επιδόσεις και εξαιρετική οδική συμπεριφορά.


Πριν από μια δεκαετία, η Υamaha με μια κίνηση αιφνιδιασμού τάραξε τα νερά παρουσιάζοντας το μεγαλύτερο σκούτερ που είχε κατασκευαστεί, παίρνοντας την πρωτοκαθεδρία της κατηγορίας και δημιουργώντας σχολή για όλους τους υπόλοιπους. 500 κυβικά από δύο κυλίνδρους, 44 ίπποι, διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία και πλαίσιο με συμπεριφορά μοτοσυκλέτας ανέτρεψαν τα τότε κατεστημένα. Τo 2008 ανανεώνεται ουσιαστικά και αισθητικά για τρίτη φορά στην ιστορία του, και παραμένει σχεδόν έτσι μέχρι σήμερα, ενώ φυσικά συνεχίζει να συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων. Τι άλλαξε; Λίγα πράγματα στον δικύλινδρο κινητήρα με τους διπλούς εκκεντροφόρους, όπως η χαρτογράφηση του ψεκασμού και ο θάλαμος καύσης, ώστε να εναρμονιστεί με τις προδιαγραφές Εuro 3. Οι ίπποι είναι πλέον 43, ωστόσο η διαφορετική διαχείριση ανάφλεξης- ψεκασμού έκανε πιο ήπια την απόκριση του κινητήρα στα απότομα ανοίγματα του γκαζιού, ώστε να μην τρομάζουν οι λιγότερο έμπειροι αναβάτες. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο αντικαταστάθηκε με αλουμινένιο, διατυμπανίζοντας την ακαμψία του και τη σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα, ενώ κρίθηκε απαραίτητη και η αλλαγή του πιρουνιού με ένα μεγαλύτερο διαμέτρου 43 χιλιοστών. Δύο ακόμα σημαντικές βελτιώσεις ήταν η χρήση τετραπίστονων δαγκάνων και η αύξηση της διαμέτρου του εμπρός τροχού στις 15 ίντσες. Ο κύκλος των βελτιώσεων ολοκληρώθηκε με την την πιο αιχμηρή και σπορτίβ αισθητική. Για φέτος, γιορτάζοντας το κλείσιμο της δεκαετούς παρουσίας, υπάρχει μια λευκή επετειακή έκδοση με δίχρωμη σέλα και διαφορετικά γραφικά. Σε πρώτη επαφή μαζί του, εκείνο που εντυπωσιάζει άμεσα είναι ο όγκος, κάτι που φαίνεται όχι μόνο στο μάτι αλλά και στην κίνηση μέσα στην πόλη. Το δεύτερο είναι οι επιδόσεις που χωρίς να έχουν τη… σπιρτάδα του παρελθόντος, εξακολουθούν να είναι εντυπωσιακές, αφού ανοίγοντας το γκάζι ο δικύλινδρος κινητήρας επιταχύνει ακατάπαυστα φθάνοντας πολύ εύκολα τα 130-140 χιλιόμετρα. Οι άνετες αναρτήσεις και η αρκετά καλή προστασία από τον αέρα παράλληλα με τη χαμηλή θέση οδήγησης ξεγελούν συνήθως τον αναβάτη ως προς την ταχύτητα με την οποία κινείται, ενώ όσο επιμένει στο γκάζι τα χιλιόμετρα εξακολουθούν να ανεβαίνουν μέχρι το αναλογικό ταχύμετρο να δείξει 180! Οσο για την οδική συμπεριφορά, αυτή είναι άψογη και το ίδιο ευχάριστη, χωρίς νευρικότητες και περίεργες αντιδράσεις, αφού οι μεγάλοι τροχοί (15 ιντσών εμπρός- πίσω) και το τεράστιο μεταξόνιο των 1.580

χιλιοστών φροντίζουν για την απαραίτητη σταθερότητα σε όλο το φάσμα των ταχυτήτων που μπορεί να κινηθεί. Εξαιρετικά είναι και τα φρένα, που διαθέτουν πολλή δύναμη και εξαιρετική αίσθηση, ενώ το άψογο ΑΒS προσθέτει στην ασφάλεια.

Τέλος, η άνεση παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα, αφού η προεδρική σέλα δεν αφήνει περιθώρια κριτικήςτο ίδιο ισχύει και για τον συνεπιβάτη – ενώ οι αποθηκευτικοί χώροι, χωρίς να φθάνουν τον όγκο άλλων ανταγωνιστών της κατηγορίας, μάλλον θα σας περισσέψουν. Και βέβαια το ΤΜΑΧ υπόσχεται εντελώς ξεκούραστα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, με μόνο σημείο κριτικής την ανεπαρκή αεροδυναμική προστασία του συνεπιβάτη πάνω από τα 150 χ.α.ώ.

Το μόνο αρνητικό του Τ-ΜΑΧ παραμένει η αλμυρή τιμή του, αφού κατά τα άλλα παραμένει κορυφαίο. Μπορεί να κάνει τα πάντα, από ταξίδια μέχρι καθημερινή μετακίνηση το ίδιο ευχάριστα, όμως τα 10.900 ευρώ που στοιχίζει χωρίς ΑΒS ή τα 11.790 με ΑΒS το εντάσσουν σε κατηγορία τιμής μιας κανονικής μεγάλης μοτοσυκλέτας, θέτοντας δίλημμα στον πιθανό αγοραστή του.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Η οδική συμπεριφορά

●Τα φρένα

●Οι επιδόσεις

●Ο ήχος του κινητήρα

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Η περίεργη διάταξη του αποθηκευτικού χώρου

●Η τιμή

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας:Δικύλινδρος σε σειρά, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, 2 ΕΚΚ.

Χωρητικότητα:

499 κ.εκ.

Τροφοδοσία:Ψεκασμός Ισχύς:

43 ίπποι/ 7.500 σ.α.λ. Μεταξόνιο:

1.580 χλστ.

Υψος σέλας:

800 χλστ.

Βάρος:

203 κιλά