Αν ψάχνετε μια απόλυτη τουριστική μοτοσυκλέτα, η ανανεωμένη R 1200 RΤ αποτελεί τον ορισμό της. Προσφέρει άνεση και προστασία σε υπέρτατο βαθμό, υποβαθμίζει την έννοια της απόστασης και αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές για τουρισμό σε δύο τροχούς.


Δεν πεταγόμαστε μέχρι… Δεν έχει και μεγάλη σημασία τι θα μπορούσε να γράφει αντί για τις τελίτσες. Αλλωστε, γιατί να βάλετε πρόγραμμα στη ζωή σας; Δεν σας αρέσει εκεί, πάτε πιο πέρα. Απλώς διαλέξτε μια κατεύθυνση για τον ιδανικό προορισμό και ακολουθήστε την, διαμορφώνοντας τη διαδρομή ανάλογα με τη διάθεση της στιγμής. Ούτως ή άλλως, με μοτοσυκλέτες όπως η ΒΜW R 1200 RΤ το όνομα του προορισμού αποκτά δευτερεύουσα σημασία και είναι το τελευταίο που πρέπει να σας απασχολήσει!

Εδώ και πολλά χρόνια η γερμανική εταιρεία σχεδόν έχει ταυτίσει το όνομά της με τον δίτροχο τουρισμό μεγάλων αποστάσεων και η αναβαθμισμένη R 1200 RΤ είναι γνήσιο δείγμα αυτής της φιλοσοφίας. Καθαρά μοτοσυκλέτα δρόμου που στοχεύει με απόλυτη προτεραιότητα στην άνεση αναβάτη και συνεπιβάτη, είναι χτισμένη πάνω στον ανανεωμένο δικύλινδρο τετραβάλβιδο και πλέον με 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής- boxer κινητήρα, που ουσιαστικά χρησιμεύει και ως πλαίσιο, όπως όλα τα μοντέλα της σειράς R που τον χρησιμοποιούν. Φυσικά όλα τα συστήματα που χρησιμοποιεί το εργοστάσιο με κατάληξη… lever υπάρχουν και εδώ, όπως το πρωτοποριακό πιρούνι Τelelever και το μονόμπρατσο ψαλίδι Ρaralever πίσω. Οσο για την εμφάνιση, το πλάτος και η μετωπική επιφάνεια δεν απέχουν και πολύ από… αυτοκίνητο, αλλά εκεί βρίσκεται και το μυστικό της ολοκληρωτικής προστασίας που προσφέρει στους αναβάτες της.

Βέβαια στην πόλη το μέγεθος μετράει και παρότι μόλις ξεκινήσει τα 265 κιλά της κυριολεκτικά εξαφανίζονται, ο κίνδυνος του χαρακτηριστικού «σκρατς» ελλοχεύει παντού, ειδικά αν υπάρχουν οι τεράστιες βαλίτσες στη θέση τους.

Η πόλη όμως κάποτε τελειώνει και η RΤ αναζητάει ανοιχτό πεδίο δράσης όπως ο φυλακισμένος την ελευθερία του. Ο πραγματικός δρομέας μεγάλων αποστάσεων ξεχύνεται σε εθνικό και επαρχιακό δίκτυο και καταπίνει ακούραστα χιλιόμετρα, χωρίς να ταλαιπωρεί στο ελάχιστο τον ή τους αναβάτες της. Οι 110 ίπποι του κινητήρα είναι αρκετοί για να κρατάει κανείς μέσες ωριαίες ταχύτητες 170-180 χλμ., ενώ διαθέτει αρκετή αμεσότητα στο άνοιγμα του γκαζιού. Η τελική της ταχύτητα ποικίλλει ανάλογα με το ύψος της ηλεκτρικά ρυθμιζόμενης ζελατίνας από τα 180 μέχρι τα 220 χλμ. στην πιο χαμηλή της θέση.

Στις ανοιχτές στροφές στρίβει χωρίς ίχνος ασάφειας και σε φιδίσιους επαρχιακούς δρόμους δείχνει υποδειγματική οδική συμπεριφορά σε σχέση με το βάρος της, ενώ ανάλογα με τις απαιτήσεις η λειτουργία και η σκληρότητα της ανάρτησης αλλάζει εν κινήσει μέσω μπουτόν. Μόνο στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης χρειάζεται δύναμη, ενώ αν πάει και κάτι στραβά, το ΑΒS και τα μεγάλα δισκόφρενα της Βrembo μαζί με το υποβοηθούμενο σύστημα πέδησης θα επαναφέρουν τα πράγματα στη θέση τους.

Ουσιαστικά οι μόνοι ανταγωνιστές της είναι η τετρακύλινδρη Κ 1300 GΤ από το ίδιο «σπίτι», η Κawasaki GΤR 1400 και η Υamaha FJR 1300. Οσο για το τίμημα των 18.200-22.000 + ευρώ αναλόγως εξοπλισμού, επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι τα καλά σε αυτή τη ζωή πληρώνονται!

Δημ. Παντελόπουλος

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Η συνολική άνεση

● Ολοκληρωτική προστασία

● Οδική συμπεριφορά

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Το βάρος στους επιτόπου ελιγμούς

● Η τιμή…