Μπορεί μια μοτοσυκλέτα να συμπεριφέρεται σαν γνήσια Supermoto και παράλληλα να παρέχει σημαντικές δυνατότητες για τουρισμό; Πριν βιαστείτε να απαντήσετε αρνητικά, αξίζει να δοκιμάσετε την SΜΤ 990 και να διαπιστώσετε γιατί αυτή η ΚΤΜ αποτελεί μια κατηγορία μόνη της!
Συνήθως οτιδήποτε γράφει ΚΤΜ στο ρεζερβουάρ εμπεριέχει κάποια δόση υπερβολής, απαραίτητα πρωτοπορίας και διαφοροποίησης από τους υπόλοιπους. Η πρόταση του αυστριακού εργοστασίου με την SΜΤ ταιριάζει γάντι σε αυτή τη φιλoσοφία, αφού είναι σίγουρα διαφορετική, εντυπωσιακή και συνάμα επιβλητική, με κρυφές και φανερές χάρες ικανές να ταράξουν τα νερά, κάτι που φαίνεται από την πρώτη κιόλας επαφή μαζί του. Η Supermoto υπήρχε εδώ μια καιρό, μια μοτοσυκλέτα που αποτελεί τον ορισμό της διασκέδασης σε κλειστές επαρχιακές διαδρομές. Χρειάστηκαν απλώς μερικές μικρές επεμβάσεις, όπως λίγο πιο αργή γεωμετρία, μια πιο χαμηλή σέλα, ένα μικρό φέρινγκ με την ανάλογη ζελατίνα εμπρός, σκάρα και βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες και λίγο μικρότερες διαδρομές στις αναρτήσεις για να αποκτήσει η σκληροπυρηνική SΜ άνεση, πρακτικότητα στην καθημερινή μετακίνηση και… τουριστικές ιδιότητες, χωρίς να χάσει απολύτως τίποτε από τη fun πλευρά του χαρακτήρα της!

Ο γνωστός κινητήρας V-2 με ψεκασμό και τα 990 κυβικά εκατοστά αποδίδει 115 ίππους και στο κάθε άνοιγμα του γκαζιού αποκαλύπτει τη μεγαλύτερη χαρά που προσφέρει η SΜΤ. Οι ελάχιστες περιστρεφόμενες μάζες και η σωστή ρύθμιση της τροφοδοσίας φροντίζουν ώστε οι αντιδράσεις του κινητήρα να ακολουθούν με μικρομετρική ακρίβεια την περιστροφή του σκριπ. Αφθονη ροπή από το μηδέν, πολλή δύναμη και ο ξερός τρόπος που ανεβάζει στροφές ο κινητήρας σε προκαλούν για ατελείωτα παιχνίδια σε κάθε έξοδο στροφής, ανάλογα με τη διάθεση. Οι ταχύτητες του κοντά κλιμακωμένου εξατάχυτου κιβωτίου δεν αφήνουν πουθενά ξεκρέμαστο τον κινητήρα, ενώ οι 115 ίπποι πράγματι οργώνουν την άσφαλτο σε όλο το φάσμα των ενδείξεων του μεγάλου αναλογικού στροφόμετρου. Φυσικά με τη ροπή που διαθέτει μπορεί να κινηθεί με 6η από τα 60 μέχρι τα 220 χλμ./ω., πάντα όμως υπάρχει μια σχέση στο κιβώτιο που κρατά τον κινητήρα σε ετοιμότητα.

Το σύνολο της μοτοσυκλέτας είναι στημένο με ανάλογοτρόπο. Το ατσάλινο πλαίσιο-χωροδικτύωμα δεν γνωρίζει ευκαμψία και οι πλήρως ρυθμιζόμενες- και πολύ καλά ταιριασμένες από το εργοστάσιο- αναρτήσεις της WΡ χαρίζουν εξαιρετική οδική συμπεριφορά στην SΜΤ υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ενώ καταπίνει με χαρακτηριστική ευκολία τις ανωμαλίες της ασφάλτου. Με τα καθαρά ασφάλτινα ελαστικά που παραδίδεται μπορεί εύκολα να ντροπιάσει οποιαδήποτε σούπερ σπορ κατασκευή σε κλειστές ασφάλτινες διαδρομές, με τον πίσω τροχό να διαγράφει τόξα στην άσφαλτο και να σπινάρει με απόλυτο έλεγχο πλαγιολισθαίνοντας για δεκάδες μέτρα όσο κρατάς το γκάζι ανοιχτό. Παράλληλα μπορεί να ταξιδεύουν άνετα στην ευρύχωρη σέλα για ώρες με 160-170 χλμ. αναβάτης και συνεπιβάτης με ικανοποιητική προστασία από τη μικρή ζελατίνα, που μπορεί να αλλαχτεί με ψηλότερη εφόσον υπάρχουν βλέψεις για πολλά χιλιόμετρα. Μάλιστα, άμα τα πράγματα φθάσουν στο αμήν, οι δύο μεγάλοι δίσκοι εμπρός γονατίζουν εύκολα και με ασφάλεια την SΜΤ, ενώ είναι εύκολο να σηκωθεί ο πίσω τροχός στον αέρα!

Εκτός από όλα αυτά, η SΜΤ θα αποτελέσει έκπληξη και μέσα στην πόλη. Το τιμόνι κόβει πολύ και κυκλοφορεί στους μποτιλιαρισμένους δρόμους με την ευκολία μονοκύλινδρου, ενώ μπορεί να εκτελέσει με απόλυτη ακρίβεια οτιδήποτε ζητήσει ο αναβάτης του. Τελικά, τα κάνει όλα; Η απάντηση είναι: «Ναι», ενώ σε προκαλεί να βρίσκεσαι συνεχώς στη σέλα της. Η SΜΤ απευθύνεται στους απαιτητικούς που θέλουν κάτι διαφορετικό. Δεν πρόκειται να βαρεθεί κανείς μαζί της ακόμα και σε καθημερινή χρήση, ενώ φυσικά έχει και το ανάλογο τίμημα των 13.990 ευρώ.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Ελαφρά αίσθηση

● Οδική συμπεριφορά

● Η απόδοση του V-2

● Η ικανότητα να ταξιδεύει ασχέτως συνθηκών

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Απουσία δείκτη βενζίνης

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Κινητήρας:Υγρόψυκτος, τετράχρονος, V-2 75, 2 ΕΕΚ, 4βάλβιδος, 999 κ.ε. Πλαίσιο:Σωληνωτό χωροδικτύωμα Τροφοδοσία:Ηλεκτρονικός ψεκασμός Κeihin Ιπποι:

115 στις 9.000

σ.α.λ.

Συμπλέκτης:Υγρός, πολύδισκος, υδραυλικός Τροχοί:

120/70-17 μπροστά και 180/70-17 πίσω Φρένα:Δύο δίσκοι Βrembo διαμέτρου 305 χλστ. μπροστά, με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες και ένας δίσκος Βrembo 240 χλστ. με διπίστονη δαγκάνα πίσω Ανάρτηση:Ανεστραμμένο πιρούνι WΡ 48 χλστ.

μπροστά και μονό αμορτισέρ WΡ με μοχλικό πίσω Βάρος:

191 κιλά (χωρίς βενζίνη)

Υψος σέλας:

850 χλστ.

Μεταξόνιο:

1.505 χλστ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

19 λίτρα