Στο σκονισμένο αλλά και απαιτητικό περιβάλλον της Βόρειας Αφρικής, το νέο Duster κέρδισε τη συμπάθειά μας από την πρώτη κιόλας επαφή, αφού αποδείχθηκε καλοφτιαγμένο και εξαιρετικά ικανό εντός και εκτός δρόμου. Αναμένεται τον Ιούνιο σε ενδιαφέρουσα τιμή.


Τ o Μαρόκο επέλεξε η θυγατρική εταιρεία της Renault για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του πρώτου της οχήματος ελεύθερου χρόνου (SUV) και παράλληλα του 6ου κατά σειρά μοντέλου στην γκάμα της. Στην περιοχή του Μαρακές που εκτείνεται στους πρόποδες της οροσειράς του Ατλαντα (υψόμετρο λίγο πάνω από 4.000), με την έρημο και το διαφορετικό, απαιτητικό οδικό της δίκτυο, το νέο Duster της Dacia ξεδίπλωσε τον χαρακτήρα του, αποδεικνύοντας ότι διαθέτει όλα τα προσόντα για να προκαλέσει πονοκέφαλο στους ανταγωνιστές του.

Η εμφάνιση είναι ενδιαφέρουσα και προσεγμένη στις λεπτομέρειες, όπως οι κάθετες γραμμές, οι τετράγωνοι προβολείς, τα φουσκωμένα φτερά, τα κάθετα πίσω φώτα και οι ράγες οροφής. Στο εσωτερικό η ποιότητα είναι καλή, ενώ η ομοιότητα με τα μοντέλα της Renault είναι περισσότερο από εμφανής. Εχει αρκετή ευρυχωρία, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ μεγάλος είναι και ο χώρος των αποσκευών των 475 λίτρων ο οποίος φτάνει έως τα 1.636 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Φυσικά τo Duster έχει διαφορετική αισθητική από τα άλλα μοντέλα της οικογένειας, ενώ οι συμπαγείς διαστάσεις του αμαξώματος του οποίου το μήκος αγγίζει τα 4,31 μ. το καθιστούν εύχρηστο και για καθημερινές μετακινήσεις.

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για πολλά χιλιόμετρα τις δικίνητες εκδόσεις με τον βενζινοκινητήρα των 1,6 λίτρων και 105 ίππων, τους turbodiesel 1,5 με απόδοση 85 και 110 ίππους και ελάχιστα τις τετρακίνητες σε μία ειδικά διαμορφωμένη πίστα, απαιτητικού off road μέσα στην έρημο! Η 4×2 βενζινοκίνητη έκδοση συνδυάζεται μόνο με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ οι 4×4 και diesel με 6τάχυτο.

Το πρώτο από τα πολλά θετικά στοιχεία του Duster που σε κερδίζει είναι η ομοιογενής οδική συμπεριφορά. Η εξαιρετικά άνετη μετακίνηση παρά τα πολλά χιλιόμετρα χωματόδρομου και χωρίς υπερβολικές κλίσεις, καθώς και το πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης καταμαρτυρούν την καλή δουλειά των μηχανικών στον τομέα αυτό. Το SUV της Dacia παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό και ασφαλές, ενώ τα καταφέρνει πολύ καλά και εκτός δρόμου, ακόμα και σε ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες. Το σύστημα τετρακίνησης προέρχεται αυτούσιο από το Νissan Qashqai (με διαφορετικό όμως λογισμικό) και διαθέτει τρεις επιλογές (4×2 για κίνηση αποκλειστικά εμπρός, Αuto όπου η κίνηση μεταδίδεται και στον πίσω άξονα εάν κριθεί απαραίτητο και Lock με τη μετάδοση να «κλειδώνει» στο ποσοστό 50/50% εμπρός/πίσω για πιο δύσκολες συνθήκες). Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι 210 χλστ., διαθέτει αρκετά μικρούς προβόλους και δύσκολα θα έρθει σε επαφή μαζί του. Τέλος οι επιδόσεις, παρά τον μικρό κυβισμό, δεν είναι αργές, κυρίως λόγω του μικρού βάρους των 1.160 και 1.250 κιλών στη δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση αντίστοιχα. Το Duster αναμένεται στη χώρα μας στα μέσα Ιουνίου, με ενδεικτικές τιμές που θα κυμαίνονται από 13.990 ευρώ για το 4×2 και από 16.290 ευρώ για το 4×4 με πλούσιο στάνταρ επίπεδο εξοπλισμού.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Η άνεση και η ποιότητα κύλισης

●Οι ικανότητες σε off road

●Η οδική συμπεριφορά

●Τιμή αγοράς

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

Η μακριά 5η σχέση του κιβωτίου

●Η θέση των διακοπτών στα παράθυρα

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός:

1.598 κ. εκ. βενζινη, 1.461 κ.εκ. diesel Ισχύς:

105/ 5.750-85/ 3.750, 110/ 4.000

Ροπή:

14,8/3.750- 20/1.900 – 24/1.750 χλγ./στροφές Επιτάχυνση 0-100 χ.α.ω:

11.5/13.9/ 11.8 δευτ.

Τελική ταχύτητα:

165/155/171 χ.α.ω Βάρος:

4×2 1.160 κιλά, 4×4 1.250 κιλά