Η νέα μοτοσυκλέτα της ΥΑΜΑΗΑ έρχεται σαν σφήνα στην κατηγορία των μεγάλων on-off, αλλάζοντας το τοπίο με τον «δικό» της τρόπο. Αγρια, ευμεγέθης και με δυνατότητες εκτός δρόμου, η ΧΤΖ 1200 Super Τenere είναι φορτωμένη με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Αναμένεται τον Ιούνιο με ενδεικτική τιμή τα 16.390 ευρώ!


Yστερα από αρκετό χρόνο αναμονής, άκρα μυστικότητα και ακόμη περισσότερη φημολογία, η Υamaha βγάζει επιτέλους σε παραγωγή την πολυαναμενόμενη Super Τenere. Σε πρώτη ματιά, ο στόχος είναι εμφανέστατος και ξεκάθαρος: απευθείας αντιπαράθεση με την επιτυχημένη ΒΜW GS 1200 Αdventure. Σχεδιασμένη από το μηδέν, προσπαθεί να συνδυάσει τα πάντα σε ένα ακριβό πακέτο που θα ικανοποιήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο εύρος αγοραστικού κοινού. Στόχος της εταιρείας ήταν να κατασκευάσει την πιο εξελιγμένη Αdventure μοτοσυκλέτα, ικανή να τα ξιδέψει τον αναβάτη οπουδήποτε βάλει ο νους του αλλά και να του προσφέρει απόλυτη ευχαρίστηση κατά την οδήγηση. Παρ΄ ότι φέρει το λογότυπο Τenere, οπτικά διαφέρει από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς. Ευμεγέθης, με πολλούς αποθηκευτικούς χώρους και ανέσεις, διαθέτει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά, από «έξυπνο» ΑΒS που λειτουργεί μόνο με το εμπρός φρένο, επιτρέποντας στον αναβάτη παράλληλα με την ασφάλεια να οδηγεί και επιθετικά, traction control δύο σταδίων (ΤCS1 για επέμβαση όταν ο πίσω τροχός χάσει την πρόσφυσή του και ΤCS2 για οδήγηση σε χώμα), έχοντας δυνατότητα απενεργοποίησης, επιλογή χαρτογράφησης μεταξύ Sport (S) και τουριστικής οδήγησης (Τ).

Ο κινητήρας έχει την ίδια αρχιτεκτονική με αυτόν του ΤDΜ, με 1.199 κυβικά, 110 ίππους, δύο κυλίνδρους εν σειρά, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, τέσσερις βαλβίδες και δύο μπουζί ανά κύλινδρο, ενώ ο στρόφαλος έχει τα κομβία του σε γωνία 270 μοιρών και για λόγους ομαλής απόδοσης αλλά και για να προσομοιάζει ο ήχος του κινητήρα με V-2. Τo πλαίσιο είναι ατσάλινο, ενώ το αρκετά μακρύ ψαλίδι είναι από αλουμίνιο. Στις αναρτήσεις δεν έχουν γίνει συμβιβασμοί, αφού είναι πλήρως ρυθμιζόμενες με το πιρούνι να είναι ανεστραμμένο και το πίσω να διαθέτει σύστημα μοχλών. Για μακροβιότητα και μείωση του κόστους συντήρησης, η τελική μετάδοση γίνεται με άξονα που περνά μέσα από το ένα σκέλος του ψαλιδιού.

Για το νέο Super Τenere επιλέχτηκε διάμετρος τροχών 19 και 17 ιντσών εμπρός και πίσω, με δίσκους 310 και 282 χιλιοστών αντίστοιχα. Το ρεζερβουάρ διαθέτει χωρητικότητα 23 λίτρων, ενώ το βάρος της πλήρους υγρών φθάνει τα όχι και λίγα 261 κιλά. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η έκδοση που θα κυκλοφορήσει για το 2010 λέγεται First Εdition και θα είναι εφοδιασμένη με πλαϊνές βαλίτσες, προστατευτικό τζάμι προβολέα, αλουμινένια ποδιά και αυτοκόλλητο first edition, αξεσουάρ που από το 2011 θα αποτελούν extra εξοπλισμό. Αναμένεται τον Ιούνιο με ενδεικτική τιμή τα 16.390

ευρώ.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Τύπος:

4Τ/ 2Κ σε σειρά/ Υδρόψυκτος / 4Βαλ./2ΕΕΚ Χωρητικότητα (κ.εκ.): 1.199 Τροφοδοσία:Ηλ. Ψεκασμός Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/7.250 Ροπή(kgm/σ.α.λ.): 11,6/6.000 Πλαίσιο:Ατσάλινο, διπλό Ανάρτηση (Ε):USD τηλεσκοπικό πιρούνι διαμέτρου 43 χλστ., διαδρομή 190 χλστ.

Ανάρτηση (Π): Μονό αμορτισέρ, διαδρομή 190 χλστ.

Φρένα (Ε):

2Δ διαμέτρου 310 χλστ.

Φρένα (Π):Δ διαμέτρου 282 Μεταξόνιο (χλστ.):

1.540

Υψος σέλας (χλστ.):

845-870 Βάρος (κιλά):

261 Ρεζερβουάρ (λίτρα):

23