Οι Σκαραβαίοι της Αprilia ανέκαθεν ξεχώριζαν λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασής τους, ενώ η εταιρεία πάντα διατυμπάνιζε τη μοναδικότητά τους. Όμως πέρα από την ιδιόμορφη εμφάνιση και την πρακτικότητα στην καθημερινή μετακίνηση, το νέο Scarabeo 200 είναι το πρώτο σκούτερ με δυνατότητα επιλογών στη λειτουργία του κινητήρα.


Aπό τα πρώτα σκούτερ με μεγάλους τροχούς, ο Σκαραβαίος της Αprilia αποτέλεσε και τον πρώτο διδάξαντα στο «πάντρεμα» ανάμεσα σε δύο αρκετά διαφορετικούς κόσμους, αφού πέρα από την ιδιόμορφη- ολίγο ρετρό- εμφάνισή του, συνδύασε με αρκετή επιτυχία τη μόδα και την ευχρηστία των σκούτερ με την πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά (χάρη στους μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς) των μοτοσυκλετών, έχοντας ταυτόχρονα άνεση και πολύ καλές επιδόσεις. Τώρα το Scarabeo εμφανίζει και άλλη μια πρωτιά, με το 200άρι της δοκιμής μας να διαθέτει επιλογή διπλής χαρτογράφησης στη μονάδα ανάφλεξηςψεκασμού, επιτρέποντας στον αναβάτη να επιλέξει μεταξύ οικονομίας (eco) και επιδόσεων (sport). Πέρα από την καινοτομία αυτή, το Scarabeo ανανεώθηκε σε αρκετά σημεία, με την εμφάνιση να μην ξεφεύγει από τα καθιερωμένα που ξέραμε. Οι καμπύλες κυριαρχούν, προσφέροντας έναν ρετρό χαρακτήρα, χωρίς τα σύγχρονα καλούδια όπως τα δισκόφρενα και ο υπερπλήρης (εκτός στροφόμετρου) πίνακας οργάνων να φαίνονται παράταιρα. Άλλωστε το Scarabeo εντυπωσιάζει με την πρώτη ματιά, ενώ τα διάφορα επινικελωμένα τμήματα τονίζουν ακόμα πιο πολύ τη φινέτσα της κατασκευής.

Βασικό ατού και αυτού του Scarabeo είναι ο δυνατός τετράχρονος υδρόψυκτος κινητήρας των 181 κυβικών, με ισχύ 19,5 ίππων που ανακοινώνονται από την εταιρεία, αλλά φαίνονται και στον δρόμο, αφού τα 90-95 χ.α.ώ. τα έχει για… ψωμοτύρι ακόμα και με δύο στην άνετη σέλα, ενώ διαθέτει και ζωντάνια αλλά και δύναμη από χαμηλά. Παράλληλα εντυπωσιάζει η απουσία θορύβου και κραδασμών και φυσικά η εντελώς γραμμική λειτουργία του. Όλα αυτά συμβαίνουν όταν το μπουτόν στο δεξί άκρο του τιμονιού βρίσκεται στο «sport». Στη θέση «eco» η απόκριση είναι λιγότερο άμεση σε όλο το φάσμα των στροφών (χωρίς να γίνεται υποτονικό), ενώ η κατανάλωση πέφτει περίπου κατά 1 λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα.

Φυσικά οι καλές επιδόσεις δεν σημαίνουν τίποτε χωρίς το αντίστοιχο «περιτύλιγμα». Στην περίπτωσή μας το σκούτερ διαθέτει εξαιρετική οδική συμπεριφορά, χαρακτηριστικό όλων των Σκαραβαίων, παρότι χρησιμοποιεί μέτριας σκληρότητας αναρτήσεις με ικανοποιητική προοδευτικότητα που σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν αρνητικά τη συμπεριφορά του. Παράλληλα οι 16άρηδες τροχοί συμβάλλουν θετικά στην άνεση και την ευελιξία του μέσα στην πόλη και έξω από αυτήν. Άψογα σε ισχύ τα συνδυασμένα εμπρός- πίσω φρένα, ακόμα και σε καταστάσεις πανικού, συντελούν στην ενεργητική ασφάλεια, χρειάζονται όμως προσοχή στη γυαλισμένη άσφαλτο.

Σημαντικό πλεονέκτημα αποτελεί η αυξημένη χωρητικότητα (8,5 λίτρα) του ρεζερβουάρ καυσίμου που σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή κατανάλωση κάνει πιο σπάνιες τις επισκέψεις σε βενζινάδικα. Το βασικότερο μειονέκτημα όλων των Σκαραβαίων είναι η απουσία μεγάλου αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα λόγω των 16άρηδων τροχών, στην περίπτωση όμως του 200αριού ένα κράνος jet βολεύεται ενώ τα μικροαντικείμενα θα μπουν στο ντουλαπάκι της ποδιάς.

Η κίνηση με τον Σκαραβαίο στην πόλη είναι μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, ενώ η νέα ταπετσαρία και το υλικό της ευρύχωρης σέλας κάνουν πολύ άνετη τη ζωή του αναβάτη αλλά και του συνεπιβάτη.

Τέλος, η βασική τιμή του (3.410 ευρώ) μάλλον αποτελεί ευχάριστη έκπληξη, δεδομένης της ευχρηστίας και της κορυφαίας ποιότητας κατασκευής που διαθέτει.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Ελαφριά αίσθηση

● Άνεση και επιδόσεις

● Ελάχιστη κατανάλωση

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Ο μικρός χώρος κάτω από τη σέλα

● Η έλλειψη πλαϊνού σταντ

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας:Υδρόψυκτος, τετράχρονος, μονοκύλινδρος 181 κ.εκ.

Πλαίσιο:Ατσάλινο σωληνωτό Ίπποι:

19,5 Τροχοί:

100/80-16 μπροστά και 120/80-16 πίσω Φρένα:Δίσκος 260 χλστ.

μπροστά, δαγκάνα 3 εμβόλων, δίσκος 220 χλστ. πίσω, συνδυασμένα Ανάρτηση:Συμβατικό πιρούνι 35 χλστ., δύο αμορτισέρ πίσω Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

8,5 λίτρα