Τo νέο Οpel Αstra έγινε πιο ευρύχωρο και ποιοτικότερο και απέκτησε δυνατότερους και οικονομικότερους κινητήρες, των οποίων το ταμπεραμέντο μετριάζεται εξαιτίας του αισθητά βαρύτερου αμαξώματος
Το νέο Αstra αποτελεί ίσως το κομβικότερο μοντέλο στην ιστορία της Οpel, καθώς το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εταιρείας θυμίζει ακόμη τοπίο στην ομίχλη, ενώ του αναλογεί παραδοσιακά περίπου το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων της γερμανικής μάρκας. Έτσι δεν μάς ξένισε καθόλου η εξαιρετικά προσεγμένη δουλειά των μηχανικών της Οpel, η οποία ποντάρει ουσιαστικά σχεδόν όλα τα λεφτά της στο Ιnsignia και στο Αstra δέκατης γενιάς. Ο σχεδιασμός του νέου μοντέλου, που θα ρολάρει στους ελληνικούς δρόμους στις αρχές Ιανουαρίου, παραπέμπει χάρη στις μυώδεις γραμμές του σε αθλητή των τεσσάρων τροχών, ενώ κρύβει επιμελώς τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του.

Το νέο Αstra είναι 22 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο από τον βασικότερο ανταγωνιστή του, δηλαδή το VW Golf ή- αν προτιμάτε- 17 πόντους μεγαλύτερο από το σημερινό, ενώ κατά 7,8 εκατοστά αυξήθηκε το μεταξόνιο. Το εσωτερικό του έγινε κατά συνέπεια αρκετά πιο ευρύχωρο, υπάρχουν πλέον πάμπολλοι- και έξυπνοι – αποθηκευτικοί χώροι, ντουλαπάκια και συρταράκια για μικροαντικείμενα, η ποιότητα των υλικών αγγίζει… ταβάνι για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας και συνιστάται η παραγγελία του με τα απίθανα καθίσματα, που έχουν εξελιχθεί με τη συνδρομή της ένωσης των Γερμανών ορθοπεδικών. Ελαφρά μεγαλύτερος έγινε και ο χώρος αποσκευών με μίνιμουμ όγκο τα 370 λίτρα, αλλά και πάτωμα ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, ώστε να διευκολύνει μεταξύ άλλων τη φόρτωση βαριών αντικειμένων και εξαλείφοντας το ενοχλητικό κατώφλι του πορτ μπαγκάζ. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης και πρακτικότατη σχάρα για ποδήλατα, που ενσωματώνεται στον πίσω προφυλακτήρα, όποτε δεν χρειάζεται.

Η εντυπωσιακή βελτίωση του Αstra αφορά και την οδική συμπεριφορά του, καθώς η ποιότητα κύλισης έχει γίνει εξαιρετική και οι αναρτήσεις συνδυάζουν με άριστο τρόπο την ασφάλεια με την άνεση. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το σύστημα ευστάθειας είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στα ακριβότερα Αstra προβλέπονται ρυθμιζόμενες αναρτήσεις Flex-Ride, όπου μπορεί να επιλέξει ο οδηγός μεταξύ τριών προγραμμάτων (Sport, Comfort, Νormal). Πολύ καλές εντυπώσεις μάς άφησαν η ακρίβεια του τιμονιού και η αίσθηση των αποτελεσματικών φρένων, ενώ αντίθετα διαπιστώσαμε αρκετούς μηχανικούς και αεροδυναμικούς θορύβους σε ταχύτητες άνω των 110 χλμ./ώρα. Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από τέσσερις βενζίνης και ισάριθμους πετρελαίου, με τους πρώτους να παρουσιάζουν το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Τη σημαντικότερη νέα παρουσία αποτελεί ο νέος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,4 λίτρων με 140 ίππους ισχύ, που συνυπάρχει με έναν ατμοσφαιρικό επίσης 1,4 λίτρων και 100 ίππους ισχύ και με δύο τετρακύλινδρους των 1,6 λίτρων με 115 και 180 άλογα. Όλοι είναι σύμφωνα με την εταιρεία εξαιρετικά οικονομικοί και εμείς επικεντρωθήκαμε στο νέο μοτέρ των 140 ίππων, οι οποίοι πάντως δεν φαίνονται τόσο πολλοί στον δρόμο, ίσως και εξαιτίας των περίπου 150 πρόσθετων κιλών σε σύγκριση με το σημερινό μοντέλο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι αρκετά υποτονικός στις χαμηλές περιστροφές και χρειάζεται να κατεβάζεις συχνά σχέσεις στο εξατάχυτο- και σαφές- σαζμάν, για να κινηθείς σβέλτα. Σε λογικά επίπεδα κυμαίνονται και οι τιμές αγοράς, με τις εκδόσεις των 100 ίππων να ξεκινούν από 15.500 ευρώ και εκείνες των 140 από 17.800 ευρώ. Τα Αstra 1.6 κοστολογούνται από 16.500 ευρώ στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις με τους 115 ίππους, ενώ για εκείνα με τα 180 άλογα θα πρέπει να καταθέσετε τουλάχιστον από 21.500 ευρώ.

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

● Ποιότητα, άνεση

● Οδική συμπεριφορά

● Λογικές τιμές

● Μοντέρνο ντιζάιν

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ

●Υποτονικό χαμηλά

● Σχετικά θορυβώδες

Tεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Κινητήρας:

1.364 κ.εκ. Μεγ. ισχύς:

140 ίπποι στις 4.900 σ.α.λ.

Μεγ. ροπή:

200 Νm μεταξύ 1.850-4.900 σ.α.λ. Κιβώτιο έξι σχέσεων Μετάδοση κίνησης εμπρός Όγκος χώρου αποσκευών:

370-1.235 λίτρα Επιτάχυνση 0-100 χλμ.

/ώρα:

9,7” Τελική ταχύτητα:

205 χλμ./ώρα Μέση κατανάλωση:

5,9 lt/100 χλμ.

Εκπομπές CΟ2:

139 γρ. /χλμ.