Δύσκολες μέρες βλέπουν οι κατασκευαστές επίπλων κουζίνας. Η πτώση στις πωλήσεις κινείται γύρω στο 30% με 35%, ενώ τα πρώτα λουκέτα έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους.
Προ δυσάρεστης εκπλήξεως βρέθηκαν τους τελευταίους μήνες οι πελάτες της ιταλικής φίρμας επίπλων κουζίνας Veneta Cucine, όταν διαπίστωσαν ότι οι παραγγελίες και οι προκαταβολές που είχαν δώσει στο κατάστημα της αλυσίδας στην οδό Βουλιαγμένης ήταν στον αέρα. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του συγκεκριμένου καταστήματος Ι.Α. Καρακάσης δήλωσε αδυναμία εκτέλεσης των παραγγελιών, αλλά και επιστροφής των προκαταβολών και έβαλε λουκέτο. Η στάση της παρέπεμψε στην υπόθεση του Ηabitat, όταν η αγωνία των πελατών, όποιων δικαιώθηκαν, κράτησε γύρω στα δύο χρόνια, οπότε η βρετανική φίρμα άνοιξε εκ νέου καταστήματα στην Ελλάδα μέσω νέας αντιπροσώπου. Σήμερα οι πελάτες της Veneta Cucine καταβάλουν προσπάθειες μέσω απευθείας επικοινωνίας με τη μητέρα εταιρεία, που εδρεύει στη Βόρεια Ιταλία, να βρουν λύση. Στελέχη του κλάδου δεν αποκλείουν να υπάρξουν και άλλες εταιρείες με έπιπλα κουζίνας οι οποίες θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο ή να αλλάξουν χέρια. Πρόσφατα, άλλωστε, ο όμιλος Νeoset πούλησε την αλυσίδα επίπλων κουζίνας Βiente στον επιχειρηματία κ. Οδυσσέα Χατζηορφανό, ο οποίος δραστηριοποιείται στον χώρο μέσω της αλυσίδας Μobel Αrt.
«Επώδυνο ξεκαθάρισμα»
«Η αγορά είναι δύσκολη. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα δούμε να γίνεται επώδυνο ξεκαθάρισμα», παρατηρεί ο κ. Γιώργος Αλεβίζος, στέλεχος του ομίλου Φουρλή στον οποίο ανήκει η ΙΚΕΑ. Η βουτιά στην οικοδομική δραστηριότητα αλλά και η μείωση των παραγγελιών από τους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον αποφεύγουν να προχωρήσουν σε ανακαίνιση της κουζίνας τους, αποτελούν τους βασικούς λόγους κάμψης της αγοράς επίπλων κουζίνας. Εκτιμάται, μάλιστα, ότι η πτώση στον τζίρο θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 35% μέχρι το τέλος του έτους, καθώς στελέχη του κλάδου προβλέπουν ότι η κάμψη στη ζήτηση θα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Ακόμη και εταιρείες, όπως η ΙΚΕΑ, η οποία λόγω των φθηνότερων τιμών θεωρείται ότι προσελκύει το ενδιαφέρον των καταναλωτών παρά την κρίση, είδε πτώση πωλήσεων 8% το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Ανάλογη ήταν η πορεία των πωλήσεων στα έπιπλα κουζίνας της σουηδικής εταιρείας, στα οποία μπορεί ο καταναλωτής να αποκτήσει κουζίνα σε τιμή 1.450 ευρώ.
Φθηνότερες επιλογές
Ακόμη μεγαλύτερη πίεση λόγω της κρίσης βλέπουν οι μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις. Πρόκειται για εκατοντάδες οικογενειακές κυρίως εταιρείες- ανήκουν σε βιοτέχνες και ξυλουργούς- οι οποίες βλέπουν τον τζίρο τους να πέφτει κατακόρυφα. Όπως εκτιμά ο κ. Θεόδωρος Τζωρτζόπουλος, επικεφαλής της αλυσίδας Κitchen Gallery, «θα επιβιώσουν μόνο όσοι δεν έχουν υψηλές δανειακές ανάγκες». Παράλληλα, λόγω και της κρίσης ο ανταγωνισμός εντείνεται ολοένα και περισσότερο. «Εδώ και τουλάχιστον δύο χρόνια δεν έχουμε αυξήσει τις τιμές», δηλώνει ο κ. Τζωρτζόπουλος της Κitchen Gallery, όπου η μέση τιμή στα έπιπλα κουζίνας κινείται γύρω στα 6.000 με 7.000 ευρώ. Άλλωστε, όπως υποστηρίζουν στελέχη της αγοράς οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς φθηνότερες επιλογές. Όπως, μάλιστα, υποστηρίζουν στελέχη της Νeoset οι πωλήσεις σε εταιρείες που διαθέτουν έπιπλα κουζίνας σε προσιτές τιμές, πηγαίνουν καλύτερα από το σύνολο της αγοράς.
ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΙ ΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Μείωση των παραγγελιών από τους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον αποφεύγουν να προχωρήσουν σε ανακαίνιση της κουζίνας τους







