Την πρώτη ημέρα των εκπτώσεων, γύρω στο μεσημέρι, μια παρέα πέντε φίλων ανηφόριζε την Ερμού προς την Πλατεία Συντάγματος. Μόλις είχαν κάνει τις πρώτες αγορές των θερινών εκπτώσεων, όλοι από το ίδιο κατάστημα, όπου βρήκαν τις τιμές πολύ χαμηλές. Στα χέρια τους κρατούσαν όλοι κόκκινες σακούλες με την επωνυμία Sprider.

Λίγες ημέρες αργότερα, και παρά τα καλά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου που δείχνουν ότι οι πωλήσεις των Sprider Stores παραμένουν ανοδικές, ο πρόεδρος της εταιρείας, Αθανάσιος Χατζηιωάννου, χαρακτηρίζει από την πλευρά του κακές τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στο λιανεμπόριο. «Έχουμε κρατήσει τους πελάτες στα μαγαζιά κάνοντας συνεχώς προσφορές, επιδιώκοντας να κάνουμε ακόμη πιο προσιτές τις τιμές, διότι βλέπουμε ότι ο κόσμος που αγοράζει από εμάς έχει επηρεαστεί από την κρίση».

Έτσι, ενώ τον περασμένο Νοέμβριο η εισηγμένη (από το 2004) στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρεία έδινε συγκεκριμένες προβλέψεις για την εξέλιξη των μεγεθών της και ανακοίνωνε σχέδια δυναμικής επέκτασής της τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, σήμερα κρατάει μικρότερο καλάθι. Εξάλλου, πέρα από το μπαράζ προσφορών αλλά και τις επιθετικές εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 80%, η εταιρεία προχώρησε και σε μείωση των αρχικών τιμών στα προϊόντα της κατά 8%-10%. Έτσι, για τα περισσότερα «κομμάτια» Sprider, η αρχική τιμή είναι φέτος γύρω στο 1 ευρώ χαμηλότερη σε σύγκριση με πέρυσι.

Η επέκταση αναβάλλεται

«Για φέτος δεν έχουμε ανακοινώσει συγκεκριμένους στόχους και προβλέψεις», δηλώνει ο κ. Χατζηιωάννου.

«Δεν ξέρουμε πώς θα εξελιχθεί η κρίση, ούτε πώς θα πάει η αγορά». Έτσι, η εταιρεία αποφάσισε να περιορίσει προς το παρόν την παρουσία της στο εξωτερικό- αποχώρησε από τα Σκόπια- και παγώνει τα σχέδια επέκτασης εκτός ελληνικών συνόρων, ακόμα και στη Ρουμανία, όπου με παρουσία 14 καταστημάτων σήμερα φιλοδοξεί να αναδειχθεί σταδιακά σε αλυσίδα με σημαντικό αριθμό καταστημάτων. «Σε ενάμισι – δύο χρόνια η οικονομία θα βρίσκεται σε καλύτερη ισορροπία, οπότε σκοπεύουμε να συνεχίσουμε την επέκτασή μας στο εξωτερικό», λέει ο κ. Χατζηιωάννου. Στόχος, εξάλλου, των Sprider Stores, τα οποία απέκτησαν το πρώτο τους κατάστημα το 1992, είναι να αναδειχθούν σε πολυεθνική εταιρεία στον ευρύτερο χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου άρχισαν να επεκτείνονται τον Δεκέμβριο του 2006.

Νέα δραστηριότητα

Στην ελληνική αγορά η επέκταση του δικτύου θα συνεχιστεί, αλλά με χαμηλότερους ρυθμούς, περιορίζοντας για φέτος τον αριθμό των νέων καταστημάτων σε 10 έως 12, ενώ για το 2010 ο σημερινός σχεδιασμός κάνει λόγο για 15 νέα καταστήματα στην Ελλάδα. Στα σχέδια της επόμενης χρονιάς περιλαμβάνεται και τοποθέτηση ειδών οικιακού εξοπλισμού σε όλα τα καταστήματα. Πρόκειται για μια νέα δραστηριότητα της εταιρείας, η οποία βρίσκεται ακόμη σε πιλοτικό στάδιο και εφαρμόζεται μόνο σε 15 καταστήματα. Κατά τον κ. Χατζηιωάννου, η πορεία των πωλήσεων των ειδών σπιτιού είναι «ικανοποιητική». Γι΄ αυτό και η εταιρεία προγραμματίζει την τοποθέτηση των προϊόντων αυτών σε όλα τα καταστήματα τον επόμενο Μάρτιο. «Θεωρήσαμε ότι ο υψηλός αριθμός των πελατών και των επισκεπτών στα καταστήματά μας θα δώσει ώθηση και σε αυτή τη δραστηριότητα», παρατηρεί ο κ. Χατζηιωάννου. Συνολικά, στο δίκτυο των Sprider Stores, που αποτελείται από 107 καταστήματα, «κόβονται» ετησίως γύρω στα 6,5 εκατ. αποδείξεις τον χρόνο, ενώ οι επισκέπτες ανέρχονται γύρω στα 10-12 εκατομμύρια.

Έκλεισαν τα Τrendino

Όμως, παρά τα θετικά βήματα της εταιρείας η οποία κατέχει μερίδιο 4,8% στην αγορά «της οικονομικής μόδας» (η οποία εκτιμάται γύρω στα 2,7 δισ. ευρώ ετησίως), η έτερη νέα προσπάθεια δημιουργίας αλυσίδας καταστημάτων υπόδησης σε προσιτές τιμές δεν προχώρησε. Τα τέσσερα καταστήματα που άνοιξε η εταιρεία υπό την επωνυμία Τrendino έκλεισαν πριν ακόμη συμπληρώσουν ένα χρόνο λειτουργίας. «Παρατηρήσαμε ότι έπαιρναν την πελατεία μας από τα Sprider Stores», υποστηρίζει ο πρόεδρος της εταιρείας. «Όμως θα διατηρήσουμε τη χονδρική πώληση». Στα επόμενα σχέδια βρίσκεται η δημιουργία ενός καταστήματος outlet στην Αττική (διαθέτει ήδη ένα στον Προμαχώνα) ακολουθώντας τη γενικότερη τάση που θέλει ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να κάνουν τις αγορές τους σε εκπτωτικά καταστήματα.

Στα σχέδια για την επόμενη χρονιά περιλαμβάνεται και τοποθέτηση ειδών οικιακού εξοπλισμού σε όλα τα καταστήματα Sprider Stores

Αλλάζει τους προμηθευτές της


Η διοίκηση των Sprider Stores επιδιώκει να αυξήσει το μερίδιό τους στην αγορά του προσιτού ρούχου στο 12%. Παράλληλα στοχεύει το 2011 το γυναικείο και το παιδικό ρούχο να κατέχει το 40% και 24% αντίστοιχα των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας (από 26% και 17% το 2004) με παράλληλη μείωση των ανδρικών στο 36% (από 57% το 2004).

Οι αλλαγές αφορούν και την παραγωγή των δικών της προϊόντων. Σήμερα, το 92% των πωλήσεων της εταιρείας αφορούν δικές της επωνυμίες (Sprider, Αggressive, Εmilio Corali, Soul Rebel), ενώ επαναπροσδιορίζει τους προμηθευτές της με στόχο την επιλογή φθηνότερων και λιγότερων. Σήμερα οι περισσότεροι είναι ασιατικής προέλευσης (78%), ενώ ελάχιστοι πλέον βρίσκονται στην Ελλάδα ή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σύμφωνα με την εταιρεία, η πλειοψηφία της οποίας πέρασε στα χέρια της οικογένειας Χατζηιωάννου το 1999, η ανανέωση των προμηθευτών έχει οδηγήσει σε μείωση κατά 45% της τιμής αγοράς των προϊόντων και κατά 27% της τιμής πώλησης την τελευταία πενταετία.

ΤΑ ΝΕΑ vidcast