Η Lancia Υpsilon φρεσκαρίστηκε τρία χρόνια μετά το λανσάρισμά της και τώρα βγήκε προς άγραν και ανδρών αγοραστών, καθώς μέχρι σήμερα προσείλκυε κυρίως το ωραίο φύλο
▅ Όταν λανσάριζαν οι Ιταλοί τη Lancia Υpsilon, γνώριζαν σίγουρα ότι θα κλέψει τις γυναικείες καρδιές χάρη στο απαράμιλλο στυλ της. Δυστυχώς γι΄ αυτούς, όμως, το μίνι με τις όμορφες γραμμές έφτασε να πουλάει σχεδόν αποκλειστικά στις κυρίες, κάτι που ουσιαστικά απέκλειε εκ προοιμίου το μισό- και βάλε- αγοραστικό κοινό. Επόμενο ήταν να επιδιώξει η εταιρεία ένα άνοιγμα στους άρρενες· και βέβαια τη χρυσή ευκαιρία την έδωσε το πρόσφατο φρεσκάρισμα της Υpsilon. Ένα δύσκολο ομολογουμένως εγχείρημα, το οποίο έφεραν όμως εις πέρας με επιτυχία οι άνθρωποι της Lancia, προσδίδοντας αρρενωπότητα στην Υpsilon, χωρίς όμως να της στερήσουν τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία θηλυκότητας. Οι κινήσεις των Ιταλών ήταν πολύ προσεκτικές, αποτυπώνονται όμως εύγλωττα στο ανανεωμένο αμάξωμα. Εδώ παρατηρούμε ότι οι προφυλακτήρες έχουν βαφεί πλέον στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ έχει ανανεωθεί και το ντιζάιν της μάσκας που διαφέρει μάλιστα ανάλογα με την έκδοση και τα επίπεδα εξοπλισμού. Στις πιο προσιτές εκδόσεις χρησιμοποιείται πλαστικό σε απομίμηση μετάλλου, στις ακριβότερες αστραφτερό χρώμιο. Επίσης ήρθαν να προστεθούν στο χρωματολόγιο έξι νέες αποχρώσεις του αμαξώματος, πιο μοντέρνες και ξεχωριστές. Ιδιαίτερη μνεία οφείλουμε να κάνουμε στις εκδόσεις Βi-Colore με εξωτερική και εσωτερική διχρωμία.

Το λίφτινγκ δεν προσέθεσε στην Υpsilon κάποιες… πόρτες, άρα παραμένει το μήκους 3,81 μ. μίνι ένα αυστηρά τρίθυρο μοντελάκι. Διατηρούνται επίσης η αρκετά υπερυψωμένη θέση οδήγησης και ο κεντρικά τοποθετημένος πίνακας οργάνων. Οι χώροι κρίνονται σχετικά περιορισμένοι για επιβάτες και αποσκευές, όμως μας άρεσαν τα άνετα και καλοσχεδιασμένα καθίσματα και η ποιότητα των μαλακών πλαστικών.

Η Υpsilon δεν ήταν ποτέ φθηνή· και αυτό ισχύει και για την ανανεωμένη εκδοχή της. Για όσους μετακινούνται στην πόλη, συνιστάται λοιπόν η έκδοση Αrgento με τον κινητήρα 1.2 λίτρων και 60 ίππους, ως οικονομικότερη πρόταση, καθώς οι τιμές της αρχίζουν από 11.600 ευρώ με τον απαραίτητο εξοπλισμό. Ο οκταβάλβιδος κινητήρας είναι αργός, καθώς απαιτούνται 16,6” για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, ενώ και οι αλλαγές των σχέσεων ενδέχεται να προβληματίσουν, αφού το πεντατάχυτο σαζμάν με τον κοντό επιλογέα σε απόσταση αναπνοής από τον οδηγό δεν είναι ιδιαίτερα σαφές. Η κατανάλωση των 6,6 λίτρων κρίνεται λογική, ενώ στην ευελιξία του αυτοκινήτου συμβάλλει η μικρή διάμετρος ολικής στροφής.

Οι αναρτήσεις της Υpsilon αντιδρούν… αλλεργικά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος και αφήνουν να περνά ώς τα σώματα των επιβατών ένα σημαντικό μέρος των κραδασμών. Έντονες είναι και οι κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές, όπως επίσης οι ταλαντώσεις του σε αλλεπάλληλα σαμαράκια. Μέτριες εντυπώσεις μάς άφησαν και τα φρένα, που ακινητοποιούν το τρίθυρο μοντελάκι από ταχύτητα 100 χλμ.

/ώρα σε σχεδόν 40 μέτρα- μάλιστα η Υpsilon εξακολουθεί και διαθέτει ταμπούρα στους πίσω τροχούς. Μια βελτίωση σε αυτόν τον τομέα θα ήταν σίγουρα ευπρόσδεκτη. Τόσον από τις γυναίκες, όσο και από τους άνδρες.