Η ελληνική μυθολογία βρίσκεται στη βάση της θεματικής του πυραμίδας, όχι όμως με τη σημασία μιας επιστροφής στις ρίζες, όπως οι περισσότεροι καλλιτέχνες της γενιάς του, ούτε με αρχαιολαγνεία ή νοσταλγία. Αυτό εξηγεί η Κατερίνα ΠερπινιώτηΑγκαζίρ που παρουσιάζει μια ολοκληρωμένη μελέτη των μυθολογικών θεμάτων στη ζωγραφική του Εγγονόπουλου στο βιβλίο-λεύκωμα με τίτλο Νίκος Εγγονόπουλος. Μυθολογία. Ο Εγγονόπουλος «ως ίσος προς ίσον καταγράφει την προβολή των μύθων στην εποχή του, αποκαλύπτοντας ανατρεπτικές, ονειρικές και ερωτικές συνιστώσες του», παρατηρεί η συγγραφέας, ταξινομώντας, αναλύοντας και παρουσιάζο ντας διεξοδικά τα μυθολογικά του θέματα: ο Ορφέας, ο Ποσειδών, ο Μινώταυρος, ο Ερμής, οι Διόσκουροι, ο Δαίδαλος, ο Οιδίπους και η Σφιγξ, ο Ύπνος και Θάνατος καβάλα σε άλογα, η Θέτις και ο Πηλεύς, η Ηρώ και ο Λέανδρος, στις ποικίλες εγγονοπουλικές εκδοχές τους που συναντάμε και στα ποιήματά του. Μέσα από αυτόν τον ζωγραφικό κόσμο, πλασμένο με εκρηκτικά χρώματα και αισθησιακές απρόσωπες φιγούρες τοποθετημένες σε ανορθολογικά δομημένους χώρους, ο Εγγονόπουλος δημιουργεί δικές του εκδοχές του μύθου και «αυτοπροσωπογραφείται» με μοναδική αφομοιωτική δύναμη, μεταπλαστική ικανότητα και επινοητικότητα.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από