Κανείς δεν μπορεί να τα έχει και να τα κάνει όλα. Ακόμα κι αν είναι ο Γάλλος «θεός» Λικ Μπεσόν. Όταν δηλαδή μια ηθοποιός καταναλώνει και καταρρακώνει το ταλέντο που απλόχερα της έδωσε ο Θεός, δεν μπορεί- έτσι, επειδή θέλει να αποδείξει την υπεροχή της- να παίζει την Ηλέκτρα στην Επίδαυρο. Δεν μπορεί, κάτι θα έχουν αφήσει τα σίριαλ και το τηλεοπτικό ξεκατίνιασμα. Στοιχειώδες!

Ο Μπεσόν, λοιπόν. Ο Σπίλμπεργκ, Στόουν, Μάικλ Μαν της κινηματογραφικής Γαλλίας. Παραγωγός, σεναριογράφος, σκηνοθέτης . Αφού πρώτα αφομοίωσε την εμπορική φόρμουλα του Χόλιγουντ και αφού στη συνέχεια την πασάλειψε με κουλτούρα προκειμένου να την μεταφέρει και να κερδίσει την Ευρώπη, τώρα με το «Αngel-Α» θέλει ν αποδείξει πως ακόμα και ασπρόμαυρο «σινεμά βεριτέ» μπορεί να κάνει. Ο άνθρωπος-ορχήστρα. Εγώ; Μα, φυσικά, καλύτερος όλων των Ευρωπαίων σκηνοθετών. Πριτς! θά ΄θελε… Στην πραγματικότητα πρόκειται για άσκηση ύφους. Έτσι για τη μαγκιά. Δηλαδή ρυθμοί πολυβόλου, μηχανή τούρμπο, ταχύτατες εναλλαγές χώρων και δύο χαρακτήρες που φλυαρούν. Από τη μια επίδειξη σκηνοθεσίας, από την άλλη ακατάσχετη λογόρροια. Δύο κόσμοι εντελώς διαφορετικοί. Γιατί αυτό; Επειδή από τη μια «παίζει» με την ιδέα της ελεύθερης κινηματογράφησης (ας πούμε με το ντοκιμαντέρ) και από την άλλη συγκροτεί

«Αngel-Α»

Κοντός και μαυριδερός παρέα με κατάξανθο, πανύψηλο θηλυκό Επίδειξη Λικ Μπεσόν Με ασπρόμαυρη φωτογραφία

ΒΑΘΜΟΙ = 5

(χαρισματική σκηνοθεσία, κουραστική ιστορία)

τους χαρακτήρες με διαλόγους και όχι με δράση. Το αποτέλεσμα στην αρχή συναρπαστικό. Στη συνέχεια, και με την επανάληψη, γίνεται κουραστικό. Τα ίδια και τα ίδια μέχρι εξαντλήσεως του θεατή. Λικ ο Γ κοντάρ, Λικ και ο Μπεσόν. Η διαφορά από εδώ μέχρι τον ουρανό! Με δυο λόγια: Κοντοπίθαρος και μαυριδερός Γαλλοαλγερίνος κομπιναδόρος με διαβατήριο Αμερικής (εξαιρετικός ο Ζαμπέλ Ντεμπούζ) βρίσκεται στον προθάλαμο του θανάτου. Όλοι οι μαφιόζοι δανειστές του απαιτούν να πάρουν τα λεφτά τους πίσω ή αλλιώς πάπαλα ο… Αμερικανός! Απελπισμένος, πεινασμένος, διψασμένος και εγκαταλειμμένος περιμένει το μοιραίο ώσπου, για καλή του τύχη, πέφτει πάνω σε επίγειο, πανύψηλο, κατάξανθο θηλυκό άγγελο (Ρι Ρασμούσεν, σκηνοθέτις από Δανία). Εκείνος χρωστάει, εκείνη πληρώνει. Και πληρώνει με πολλούς τρόπους , ακόμα και με το κορμί της!