ότι υπάρχ ουν ακόμη αν εξερεύνητοι δρόμοι
▅ Όπως ακριβώς η ποσότητα βαίνει, συνήθως, εις βάρος της ποιότητας, έτσι και η ιδιαιτερότητα πνίγεται από την πολυφωνία. Σε κάθε κανόνα, βεβαίως, υπάρχουν και εξαιρέσεις, όπως αυτή της Volvo που αποφάσισε το επόμενο SUV της να μην απευθύνεται σε… άμορφες μάζες, αλλά- όπως αυτή υποστηρίζει- σε στάσεις ζωής.

Προφανώς δεν χρειάζεται ιδιαίτερη ανάλυση για να κατανοήσει κανείς την προχωρημένη σχεδιαστική σύλληψη του πρωτότυπου ΧC60. Σίγουρα όμως μπορούν να γραφούν αρκετά βιβλία σχετικά με τη φιλοσοφία που ακολουθεί, την έμφαση στην πρακτικότητα και την έντονα δυναμική προσωπικότητα, που φιλοδοξεί να διαφοροποιήσει τη συγκεκριμένη πρόταση από τον όποιο ανταγωνισμό. Αυτή ακριβώς η ανάγκη για αποκλειστικότητα αντανακλάται και στο εσωτερικό, που ξεφεύγει από τα συνήθη πρότυπα.

Αρχίζοντας από τα ανοιχτόχρωμα καθίσματα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, είναι ιδιαίτερα λεπτά σε πάχος και φέρουν ενσωματωμένες τις ζώνες ασφαλείας. Ο πίνακας οργάνων υιοθετεί το στυλ της «μέλισσας», αποτελούμενος από ένα αναλογικό, μεγάλης διαμέτρου ταχύμετρο και δύο ψηφιακά «φτερά», και οθόνες επάνω στις οποίες προβάλλονται διάφορες πληροφορίες. Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η κεντρική κονσόλα που εμπνευσμένη από την απλότητα του iΡod, αποτελείται από μία λεπτή επιφάνεια αφής με τέσσερις περιστροφικούς διακόπτες. Όλες οι ενδείξεις και τα χειριστήρια είναι ενσωματωμένα σε αυτή, ενώ η έγχρωμη οθόνη του συστήματος πλοήγησης που φιλοξενεί, όταν δεν χρησιμοποιείται, χάνεται στην απέριττη λευκή επιφάνεια!

Αφήνοντας κατά μέρος την προχωρημένη στυλιστική του άποψη, το ΧC60 διαθέτει και άλλες ενδιαφέρουσες πτυχές, όπως αυτή της οικολογισελίδα κής του συνείδησης. Αντί των συνηθισμένων κινητήρων diesel και βενζίνης, οι μηχανικοί της Volvo αποφάσισαν να το εφοδιάσουν με ένα νέο, εξακύλινδρο σύνολο 3,2 λίτρων, το οποίο χρησιμοποιεί ως καύσιμο τη βιοαιθανόλη. Καταναλώνοντας κατά μέσο όρο 12,2 λίτρα/100 χλμ., ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 265 ίππους και 340 Νm ροπής, εκπέμποντας μόλις το 20% των καυσαερίων ενός αντίστοιχου συμβατικού συνόλου! Όσο για τις επιδόσεις, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 8,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 228 χλμ./ώρα.

Στις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου πρωτοτύπου αξίζει να αναφερθεί και η λειτουργία City safety, που ελαχιστοποιεί τις περιπτώσεις ατυχήματος σε αστικές περιοχές. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα ραντάρ για να ανιχνεύει την απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Σε περίπτωση που αυτή μειωθεί επικίνδυνα και μέχρι την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα αυξάνει την πίεση στο σύστημα πέδησης, ώστε με την πίεση του μεσαίου πεντάλ να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή επιβράδυνση. Αντιθέτως, σε ταχύτητες μέχρι 15 χλμ./ώρα ακινητοποιεί το αυτοκίνητο από μόνο του!

Το συγκεκριμένο πρωτότυπο θα παρουσιαστεί επίσημα σε λίγες ημέρες, στη διεθνή έκθεση του Ντιτρόιτ, σε παραγωγή όμως δεν πρόκειται να βγει πριν από τις αρχές του 2009. Ας κάνουμε λοιπόν υπομονή, ελπίζοντας ότι η τελική του μορφή δεν θα διαφέρει πολύ από τη σημερινή.