Η Λίζα Γκεραρντίνι, γνωστή ως Μόνα Λίζα, ήταν έγκυος ή μόλις είχε γεννήσει,

λένε επιστήμονες που εξέτασαν τον πίνακα του Ντα Βίντσι

Η Μόνα Λίζα χαμογελούσε γιατί ήταν έγκυος, σύμφωνα με νέα έρευνα από Καναδούς

επιστήμονες, που χρησιμοποίησαν λέιζερ και υπέρυθρες ακτίνες για να αναλύσουν

το πιο διάσημο χαμόγελο στην ιστορία της τέχνης.

«Το φόρεμά της είναι σαν αυτό που φορούσαν οι γυναίκες που περίμεναν παιδί ή

είχαν μόλις γεννήσει στην Ιταλία του 16ου αιώνα», λέει ο Μπρούνο Μότιν από το

Κέντρο Έρευνας και Συντήρησης του Γαλλικού Μουσείου. «Μέχρι σήμερα, κανείς δεν

είχε διακρίνει το ριχτό φόρεμα σε όλη του τη λεπτομέρεια, γιατί ο πίνακας

είναι σκοτεινός και δύσκολος στην εξέτασή του».

Το Μουσείο του Λούβρου επέτρεψε στην ομάδα από το Εθνικό Κέντρο Ερευνών του

Καναδά να έχει ελεύθερη πρόσβαση στον πίνακα. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η

Μόνα Λίζα, παρά τα 500 της χρονάκια, βρίσκεται σε καλή κατάσταση και δεν

κινδυνεύει από γεράματα αρκεί να συνεχίσει να συντηρείται σωστά. Το μόνο

πρόβλημα που εντόπισαν τα μηχανήματα είναι το σκεβρωμένο ξύλο στο πίσω μέρος

του πίνακα.

Άλλα άγνωστα στοιχεία που διέκριναν για πρώτη φορά οι επιστήμονες, εκτός από

το φόρεμα, είναι ο κότσος της Μόνα Λίζα που είχε ζωγραφίσει αρχικά ο Ντα

Βίντσι και μία ελαφρώς διαφορετική στάση του σώματος. Όλα αυτά ήταν κρυμμένα

κάτω από τα σκοτεινά χρώματα και το βερνίκι.