Από 24 έως 38 λεπτά θα κοστίζει κάθε τραγούδι στο eMusic, που στην πρώτη

σελίδα προσφέρει δωρεάν 25 (δοκιμαστικά) «κατεβάσματα» τραγουδιών

Νέο ανταγωνιστή, και μάλιστα φθηνότερο, απέκτησε στην Ευρώπη το ηλεκτρονικό

κατάστημα μουσικής iTunes. Το eMusic έφθασε και αυτό από την Αμερική πωλώντας

τραγούδια από 8.500 ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες. Τα κομμάτια πωλούνται

από 24 έως 38 λεπτά, έναντι 99 λεπτών στο iTunes. Οι χρήστες μπορούν να

γραφτούν συνδρομητές επιλέγοντας τα πακέτα των 40, 65 ή 90 αγορών τον μήνα.

Όσο περισσότερα κομμάτια αγοράζουν τόσο λιγότερο κοστίζουν.

Το eMusic διαθέτει και άλλα προτερήματα. Τα τραγούδια που αγοράζει ένας

χρήστης παίζονται σε όλα τα μηχανήματα mp3 και στο iPod της Apple. Αντίθετα,

τα τραγούδια που πωλούνται από το iTunes παίζονται μόνο στο iPod, καθώς

διαθέτουν την ειδική αντιπειρατική τεχνολογία DRM της Apple. Υπάρχουν και

άλλοι περιορισμοί. Τα αγορασμένα τραγούδια από το iTunes παίζουν μόνο σε πέντε

υπολογιστές, ενώ αντιγράφονται μόνο σε λίγα CD.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το eMusic δεν έχει συνάψει συμφωνίες με

μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, μια που δεν συμφωνούν με την αφαίρεση του

DRM. «Δεν είμαστε εναντίον της τεχνολογίας DRM», λέει ο πρόεδρος της eMusic

στην Ευρώπη, Στιβ Μακόλι. «Είμαστε όμως εναντίον της τεχνολογίας που δεν

αφήνει τους πελάτες μας να κάνουν ό,τι θέλουν με τη μουσική τους». Έτσι, το

κατάστημα ειδικεύεται στις ανεξάρτητες εταιρείες, διαθέτοντας τον πλουσιότερο

κατάλογο στο Ίντερνετ. Το eMusic είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κατάστημα στο

είδος του στην Αμερική πωλώντας 4,5 εκατ. κομμάτια τον μήνα έναντι 60 εκατ.

του iTunes.

Πριν από λίγες μέρες, η Universal ανακοίνωσε πως σύντομα θα διαθέσει δωρεάν το

ρεπερτόριό της στο Ίντερνετ από την υπηρεσία Spiral Frog, αποκομίζοντας κέρδη

μόνο από τις διαφημίσεις στο site. «Βλέπουμε τις εταιρείες να δοκιμάζουν να

απομακρυνθούν από το προπληρωμένο μοντέλο της Apple. Οι δισκογραφικές

αναγνωρίζουν πως υπάρχουν και άλλοι τρόποι να διανέμουν τη μουσική τους»,

διαπιστώνει ο Μαρκ Μάλιγκαν, αντιπρόεδρος εταιρείας ερευνών στο Ίντερνετ, που

παρακολουθεί από κοντά τον μουσικό χώρο στο Διαδίκτυο.