Τα αλλάζουν τώρα και για τους ελεύθερους επαγγελματίες

ΑΛΛΑΓΕΣ στην κλίμακα φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών εξετάζει
τώρα η ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών μετά τις έντονες
αντιδράσεις που προκάλεσε η πρόθεσή της να θεσπίσει κλίμακα, η οποία
προκαλούσε επιβαρύνσεις σε όσους δηλώνουν εισόδημα έως 23.000 ευρώ. Παράλληλα
όμως εξετάζεται να «ψαλιδιστεί» γι’ αυτήν την κατηγορία φορολογουμένων η
αύξηση του αφορολόγητου ορίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο υπουργείο
προσανατολίζονται στη διατήρηση του κατώτατου συντελεστή φορολόγησης 15% με
παράλληλη αύξηση του αφορολόγητου ορίου, αλλά μόλις κατά 500 ευρώ αντί για
1.000 ευρώ που θα «δοθεί» στην κλίμακα φορολόγησης των μισθωτών και
συνταξιούχων.
Ειδικότερα, με βάση τη λύση που εξετάζεται το αφορολόγητο όριο εισοδήματος των
αυτοαπασχολουμένων θα αυξηθεί το 2007 από τα 9.500 στα 10.000 ευρώ. Από τα
10.000 ευρώ έως τα 13.000 ευρώ θα διατηρηθεί ο φορολογικός συντελεστής 15%.
Από τα 13.000 έως τα 30.000 ευρώ θα θεσπιστεί συντελεστής 29%, για τα
εισοδήματα από 30.000 έως 100.000 ευρώ θα θεσπιστεί συντελεστής 39%, ενώ για
τα εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ θα παραμείνει ο υψηλός φορολογικός
συντελεστής 40%.
Με βάση αυτή τη φορολογική κλίμακα προκύπτουν ελαφρύνσεις από 75 έως 175 ευρώ
για όσους έχουν εισοδήματα έως 23.000 ευρώ, ενώ διατηρείται το «φορο-μπόνους»
στα υψηλά εισοδήματα. Για έναν αυτοαπασχολούμενο με υψηλό εισόδημα (άνω των
40.000 ευρώ) η ελάφρυνση ξεπερνά τα 1.000 ευρώ και για όσους δηλώνουν
περισσότερα από 100.000 ευρώ η μείωση του φόρου φθάνει τα 1.645 ευρώ.













