ΣΥΜΦΩΝΙΑ συνεργασίας για την ανάπτυξη – για πρώτη φορά στην Ελλάδα –

συνδυασμένων μεταφορών μέσω θάλασσας και αέρα υπέγραψαν χθες οι διοικήσεις του

Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ).

Στόχος της συνεργασίας, όπως τόνισαν, είναι η δημιουργία ενός νέου διαύλου

εμπορευματικών μεταφορών «Θάλασσας – Αέρα» («Sea – Air»), μέσω του οποίου θα

παρέχονται ανταγωνιστικές υπηρεσίες στη διεθνή αγορά.

Όχι φορτηγά

Το σχέδιο προβλέπει ότι μέρος των εμπορευμάτων που θα φτάνουν στο λιμάνι του

Πειραιά θα προωθούνται στον τελικό προορισμό τους με αεροπλάνα και όχι οδικώς

με φορτηγά οχήματα, όπως γίνεται σήμερα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα

εμπορεύματα να φτάνουν γρηγορότερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια στους παραλήπτες

τους.

Οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών εκτιμούν ότι μέσα από αυτή τη συνεργασία

μπορούν να προσελκύσουν φορτία τράνζιτ κυρίως από το Ισραήλ, την Ιορδανία, την

Τουρκία και τη B. Αφρική, αλλά και να αυξήσουν ακόμα περισσότερο την κίνηση

των εμπορευμάτων που διακινούνται μέσω της Ελλάδας.

Όπως ανέφεραν τα στελέχη των δύο εταιρειών, σήμερα διακινούνται από τον ΔΑΑ

περίπου 120.000 τόνοι εμπορευμάτων τον χρόνο. Μια καλή αρχή θα ήταν μέσω της

συνεργασίας αυτής να διακινηθούν άλλοι τουλάχιστον πέντε χιλιάδες τόνοι

εμπορευμάτων τον πρώτο χρόνο, με συνεχώς αυξητική τάση κάθε έτος.

Το μεταφορικό έργο από το λιμάνι του Πειραιά προς τον ΔΑΑ θα αναλάβει

κοινοπραξία μεταφορικών εταιρειών, η οποία τον πρώτο χρόνο θα χρηματοδοτείται

από τον ΔΑΑ. Ο σχεδιασμός της λειτουργίας της νέας υπηρεσίας έγινε βάσει των

συμπερασμάτων μελέτης που εκπόνησε το Πανεπιστήμιο Πειραιά για λογαριασμό του

ΔΑΑ και του ΟΛΠ.

Και σιδηροδρομικά

Οι υπεύθυνοι των δύο εταιρειών εκτιμούν ότι υπάρχουν προοπτικές για περαιτέρω

ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών, μετά και την έναρξη λειτουργίας του

εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς θα συνδυαστούν

θαλάσσιες, αεροπορικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.