Σε τροχιά διάλυσης βάζει την Ολυμπιακή Αεροπορία η κυβέρνηση, καθώς το

σχέδιό της για τη δημιουργία ενός νέου μεικτού σχήματος με τη συμμετοχή και

επιχειρηματικών κεφαλαίων, φαίνεται να ναυαγεί στο «τρίγωνο» της Κομισιόν με

τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομίας.

Ακόμα και το όνομα της Ολυμπιακής, που αποτελεί σημείο αναφοράς διεθνώς, έχει

απαλειφθεί από το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας που ετοίμασε η

εταιρεία συμβούλων Sabre, η οποία έσπευσε να τη βαφτίσει Pantheon Airways!

Όλοι οι χειρισμοί στο θέμα της Ολυμπιακής οδηγούν σε… πάνθεον σκανδάλων,

όπως χαρακτηριστικά λένε οι εργαζόμενοι της εταιρείας. Οι ίδιοι τονίζουν ότι

οι κινήσεις του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης δείχνουν πως η Ολυμπιακή

οδηγείται πλέον σε «διάλυση χαμηλών τόνων», ενώ παραδίδεται δωρεάν στον

ανταγωνισμό σημαντικό μερίδιο της ελληνικής αεροπορικής αγοράς. «Άλλωστε αυτό

ήταν το αρχικό και μοναδικό σχέδιο της κυβέρνησης» επισημαίνουν οι

εργαζόμενοι.

Pantheon – η ενδιάμεση

Πάντως, κύκλοι του υπουργείου Μεταφορών από την πλευρά τους έσπευδαν χθες να

ξεκαθαρίσουν ότι το όνομα Pantheon Airways αφορά την ενδιάμεση εταιρεία, η

οποία θα λειτουργήσει με μοναδικό στόχο την εξεύρεση των επενδυτών που θα

μετάσχουν στον νέο αερομεταφορέα αναλαμβάνοντας και το μάνατζμεντ. Το εμπορικό

όνομα του καινούργιου αερομεταφορέα, πρόσθεταν, θα είναι κάτι παραπλήσιο με το

σημερινό (πιθανότατα Olympic Air).

H ολοκλήρωση του επιχειρησιακού σχεδίου για τη νέα Ολυμπιακή από τη Sabre,

προβλέπει μια «μίνι Ολυμπιακή» με 33 αεροπλάνα, προσωπικό που δεν θα ξεπερνά

τα 2.160 άτομα και δίκτυο δρομολογίων περιορισμένο κατά 20% σε σχέση με

σήμερα. H νέα εταιρεία, σύμφωνα με το σχέδιο της Sabre, θα προχωρήσει σε

δραστικές περικοπές προορισμών και συχνοτήτων στο ευρωπαϊκό και το

διηπειρωτικό δίκτυο.

Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία θα απολέσει μερίδιο αγοράς και πολύτιμου τζίρου

καθώς θα κινείται σε μικρότερη αγορά, θα έχει μειωμένα έσοδα και θα

παραχωρήσει ζωτικό χώρο σε άλλους αερομεταφορείς.

Απειλούν το μερίδιό της

Με το σχέδιο αυτό η Ολυμπιακή οδηγείται στο «κρεβάτι του Προκρούστη» ενώ οι

εγχώριοι και ξένοι ανταγωνιστές της τρίβουν τα χέρια τους, λένε ειδικοί από

τον χώρο των αερομεταφορών. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ήδη όλες οι μεγάλες

ξένες αεροπορικές εταιρείες (περισσότερες από 15) προαναγγέλλουν πύκνωση των

θερινών δρομολογίων τους προς την Αθήνα και τις ελληνικές πόλεις με ιδιαίτερο

τουριστικό ενδιαφέρον.

Σημειώνεται ότι το μερίδιο αγοράς των Ο.A. στις εσωτερικές και διεθνείς

πτήσεις απειλείται ευθέως από τον ανταγωνισμό, ενώ από την άλλη πλευρά το

πρόγραμμα δρομολογίων των Ο.A. για το ερχόμενο καλοκαίρι αναμένεται να είναι

μειωμένο σε σχέση με το 2005, όπως και ο στόλος των αεροσκαφών!

Δυσαρεστημένος ο Λιάπης

O ΥΠΟΥΡΓΟΣ Μεταφορών Μιχ. Λιάπης εμφανίζεται έντονα δυσαρεστημένος από

τη στάση του υπουργείου Οικονομίας, το οποίο δεν τον έχει ακόμα ενημερώσει για

τους επενδυτές που ενδιαφέρονται να μετάσχουν στο νέο σχήμα.

Συνεργάτες του κ. Λιάπη έλεγαν χθες ότι ο υπουργός δεν μπορεί να μεταβεί στις

Βρυξέλλες για να συνομιλήσει με τον αρμόδιο επίτροπο Μεταφορών Ζακ Μπαρό,

καθώς δεν γνωρίζει το παραμικρό για την πορεία των συνομιλιών με τους

ενδιαφερομένους επενδυτές. Μάλιστα ξεκαθάριζαν ότι «ο κοινοτικός επίτροπος

έχει ζητήσει το επιχειρησιακό σχέδιο να παρουσιαστεί ταυτοχρόνως με το

επενδυτικό σχήμα, καθώς μόνο το ένα από τα δύο δεν αρκεί για τις συζητήσεις με

τις Βρυξέλλες».

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Μπαρό απέστειλε τελεσίγραφο στην κυβέρνηση να παραδώσει

μέχρι το τέλος Μαρτίου το επιχειρησιακό σχέδιο της νέας εταιρείας, ώστε να μην

αντιμετωπίσει τον κίνδυνο νέας παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.