Ο Μπομπ Μάρλεϊ μοιράζεται τη σκηνή με τον Άστον Μπάρετ, το 1975. Ο μπασίστας

και ο αδελφός του Κάρλτον στα ντραμς ίδρυσαν το συγκρότημα μαζί με τον Μάρλεϊ

το ’73

Ο Μπομπ Μάρλεϊ έβγαλε τη ρέγκε από τα στενά σύνορα της Τζαμάικας και την έκανε

γνωστή σε όλον τον κόσμο, πουλώντας 50 εκατομμύρια άλμπουμ. Αλλά δεν θα τα

κατάφερνε χωρίς δύο μουσικούς του. Αυτό ισχυρίζεται ο Άστον Μπάρετ, που έπαιζε

μπάσο στο συγκρότημα του Μάρλεϊ, τους Wailers, σε μήνυση που υπέβαλε ζητώντας

90 εκατ. ευρώ από την περιουσία τού Μάρλεϊ. «Εμείς συνεισφέραμε κατά ένα

μεγάλο ποσοστό στον χαρακτηριστικό του ήχο».

Ο Άστον «Φάμιλι Μαν» Μπάρετ, πατέρας 52 παιδιών, μηνύει την οικογένεια του

Μάρλεϊ και τη δισκογραφική εταιρεία Universal Island επειδή δεν τήρησαν τις

συμφωνίες που είχαν συνάψει με τον τραγουδιστή. Ο μπασίστας και ο αδελφός του

Κάρλτον στα ντραμς (που σκοτώθηκε πριν από λίγα χρόνια) έμειναν «άφραγκοι»

όταν ο Μάρλεϊ πέθανε από καρκίνο το 1981, παρ’ όλο που τους χρωστούσαν χρήματα

από ένα συμβόλαιο που είχαν υπογράψει με την Island Records το 1974, μαζί με

τα δικαιώματα από τα τραγούδια που είχαν γράψει μαζί με τον τραγουδιστή.

H ακροαματική διαδικασία άρχισε την περασμένη εβδομάδα στο Ανώτερο Δικαστήριο

του Λονδίνου, όπου εμφανίστηκε η χήρα τού Μάρλεϊ, Ρίτα. Οι αδελφοί Μπάρετ

είχαν δικό τους συγκρότημα στα τέλη της δεκαετίας του ’60, όταν τους άκουσε ο

Μάρλεϊ και τους πλησίασε εντυπωσιασμένος για να συνεργαστούν. Μέχρι τότε, δεν

είχε κάνει καμία διεθνή επιτυχία. Οι δύο μουσικοί άφησαν το δικό τους

συγκρότημα και ενώθηκαν με τους Wailers. Το 1973, αφού οι Wailers κυκλοφόρησαν

δύο άλμπουμ, τα παλιά μέλη αποχώρησαν και ο Μάρλεϊ με τους Μπάρετ ίδρυσαν τη

νέα μπάντα συμφωνώντας να μοιραστούν στα ίσα τα κέρδη.

Την επόμενη χρονιά, με ένα νέο συμβόλαιο στην Island Records, κυκλοφόρησε το

«Natty Dread», η πρώτη μεγάλη επιτυχία του συγκροτήματος. Σύμφωνα με τον

δικηγόρο των Μπάρετ, τα δύο αδέλφια ήταν οι κύριοι υπεύθυνοι για τον ήχο των

Wailers. Ακολούθησαν άλλα 11 άλμπουμ. Τα προβλήματα άρχισαν όταν πέθανε ο

Μάρλεϊ επειδή δεν άφησε διαθήκη και η χήρα του Ρίτα, η οποία ανέλαβε την

περιουσία του, έδωσε στους μουσικούς ελάχιστα χρήματα, όπως ισχυρίζονται οι

ίδιοι. H ακροαματική διαδικασία συνεχίζεται.