Με φόντο το μποϊκοτάζ που έχουν εξαγγείλει οι καταναλωτικές οργανώσεις και

το τριήμερο των προσφορών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου – εν

όψει του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας του Καταναλωτή – εξελίσσεται ο νέος

γύρος ανατιμήσεων σε τρόφιμα και άλλα είδη σούπερ μάρκετ που φτάνουν έως 12%.

Παρά την προτροπή των καταναλωτικών οργανώσεων για αποχή από τις αγορές, έως

και τις 15 Μαρτίου, οι βιομήχανοι και τα σούπερ μάρκετ αρχίζουν νέο κύκλο

ανατιμήσεων – τον δεύτερο από την αρχή του χρόνου – που φτάνουν έως και 12%.

Το νέο κύμα αυξήσεων τιμών αναμένεται να «πλημμυρίσει» τα ράφια των σούπερ

μάρκετ έως το Πάσχα.

Σύμφωνα με τιμοκαταλόγους που έχουν ήδη λάβει μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ,

αναμένονται νέες αυξήσεις σε δεκάδες τρόφιμα και σε άλλα είδη σε ποσοστά που

θα ξεπερνούν κατά πολύ τον πληθωρισμό. Προάγγελος των νέων ανατιμήσεων είναι

και τα στοιχεία της Στατιστικής που δείχνουν αύξηση στις τιμές εισαγωγών στη

βιομηχανία κατά 8,8% τον Ιανουάριο.

Οι νέες αυξήσεις αναμένεται να είναι έως 8,3% σε κρασιά και οινοπνευματώδη,

11,8% για παγωτά, έως 7% για τα ντοματοειδή, 5% για το αλεύρι, 5% για τα

ζαχαρώδη, 11% σε χυμούς, 6,5 σε κονσέρβες ψαρικών, 4,1% σε ζυμαρικά, έως 3,73%

σε σάλτσες και μαγιονέζες, 7,5% σε σνακ, έως 3,9% σε αρτοσκευάσματα, έως 4% σε

χαρτικά, έως 8% σε αντηλιακά, 4% σε εντομοαπωθητικά, 4,5% σε προϊόντα

περιποίησης, 4,3% τυροκομικά προϊόντα και έως 3,5% σε απορρυπαντικά γενικής

χρήσης. Αυτός είναι ο δεύτερος γύρος ανατιμήσεων από την αρχή του χρόνου.

Είχαν προηγηθεί αυξήσεις σε περισσότερα από 500 προϊόντα το δίμηνο Ιανουαρίου

– Φεβρουαρίου. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Καταναλωτών

Ελλάδος, μια τετραμελής οικογένεια με δική της κατοικία χρειάζεται για να

καλύψει τις μηνιαίες δαπάνες διαβίωσής της 2.350,3 ευρώ.