Για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο αναβάλλεται η σύνδεση της Κορίνθου με την Αθήνα

και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω του προαστιακού

σιδηροδρόμου. H νέα αναβολή της λειτουργίας του προαστιακού στο τμήμα Κορίνθου

– Αθηνών, σύμφωνα με τους αρμοδίους της εταιρείας, θεωρείται επιβεβλημένη,

καθώς δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί οι σταθμοί, τα έργα της σηματοδότησης, αλλά

και η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή που θα εξυπηρετεί τα τρένα. Πρόκειται για

άλλο ένα από τα «χαμένα χρονοδιαγράμματα» στα έργα του προαστιακού και του

τραμ, τα οποία τουλάχιστον στις καθυστερήσεις… συναγωνίζονται το ένα το

άλλο.

Ειδικότερα, όσον αφορά τον προαστιακό, υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του χρόνου

η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών είχαν ανακοινώσει ότι τα τρένα

του προαστιακού σιδηροδρόμου θα ξεκινούσαν δρομολόγια προς την Κόρινθο εντός

του Μαΐου, ενώ ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε λειτουργία της γραμμής από

τον Νοέμβριο του 2004 (χωρίς ηλεκτροκίνηση). Τώρα, στελέχη του ΟΣΕ αναφέρουν

ότι το σύστημα σηματοδότησης είναι αμφίβολο αν θα προλάβει να δοκιμαστεί μέχρι

τον Αύγουστο, ενώ η ηλεκτροκίνηση -που βάσει του επιχειρησιακού σχεδίου θα

έπρεπε να λειτουργεί στα τέλη του 2005 -θα καθυστερήσει τουλάχιστον δύο χρόνια

(δεν έχει καν αρχίσει ο διαγωνισμός).

Πάντως, όταν λειτουργήσει η συγκεκριμένη διαδρομή, το εισιτήριο αναμένεται να

είναι 7 ευρώ για απλή μετάβαση από την Αθήνα στην Κόρινθο.

Πλήγμα για τον προαστιακό

Σημειώνεται ότι αλλαγές έχουν γίνει και στα χρονοδιαγράμματα των επεκτάσεων

του προαστιακού σιδηροδρόμου προς Θήβα – Οινόη και Χαλκίδα (έχουν μετατεθεί

για μετά το 2006 που ήταν προγραμματισμένα). Το γεγονός αυτό, επισημαίνουν οι

συγκοινωνιολόγοι, θα επηρεάσει αρνητικά το μέλλον του προαστιακού, καθώς θα

καθυστερήσει να γίνει ελκυστικό μέσο μεταφοράς και να αυξήσει τα έσοδά του από

την αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Επίσης, καθυστερήσεις παρουσιάζονται στην υλοποίηση των απαραίτητων έργων στο

τμήμα Τρεις Γέφυρες – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, καθώς και στο τμήμα Τρεις

Γέφυρες – Αθήνα – Ρέντης – Πειραιάς. Ακόμη, καθυστερεί η ολοκλήρωση της

κατασκευής και η απόδοση προς χρήση των χώρων στάθμευσης σε 6 από τους 9

προαστιακούς σταθμούς που ήδη λειτουργούν, ενώ δεν υλοποιείται ο σχεδιασμός

για τη δρομολόγηση τοπικών τροφοδοτικών λεωφορειακών γραμμών προς τους

σταθμούς αυτούς.

Το τραμ

«Αχίλλειος πτέρνα» του τραμ παραμένει η λειτουργία του «πράσινου κύματος» στο

τμήμα από τον Νέο Κόσμο μέχρι την παραλία του Παλαιού Φαλήρου (ολόκληρη η

διαδρομή μέσω της Νέας Σμύρνης), που στις διασταυρώσεις με τους οδικούς άξονες

θα δίνει προτεραιότητα στο νέο συγκοινωνιακό μέσο, συντομεύοντας τους χρόνους

των δρομολογίων του κατά περίπου 10 λεπτά.

Το «πράσινο κύμα» επρόκειτο να λειτουργήσει στις αρχές του νέου χρόνου, ενώ

τώρα παραπέμπεται για τον ερχόμενο Οκτώβριο. Ακόμη, καθυστερήσεις

παρουσιάζονται και στα «μέτωπα» των επεκτάσεων του τραμ προς τη Βούλα και τον Πειραιά.