Στο... GPS σκοντάφτει τώρα το «πράσινο κύμα», που θα διευκόλυνε την κίνηση
του τραμ στις διασταυρώσεις του δικτύου του με τους οδικούς άξονες, παρέχοντάς
του προτεραιότητα έναντι των άλλων οχημάτων και μειώνοντας τον χρόνο των
δρομολογίων του κατά δέκα λεπτά...






Πρόκειται για το δορυφορικό σύστημα εντοπισμού θέσης (GPS), το οποίο οι
αρμόδιοι του ΥΠΕΧΩΔΕ και της εταιρείας Τραμ A.E. προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν
στην περίπτωση του τραμ, ώστε τα φανάρια σε 12 κόμβους από τον Νέο Κόσμο μέχρι
το Σύνταγμα να ρυθμίζονται αυτόματα μέσω δορυφόρου και να γίνονται «πράσινα»
μόλις πλησιάζουν οι συρμοί του τραμ!


Ωστόσο, όπως εξηγούν αρμόδιοι μηχανικοί-ειδικοί στη σηματοδότηση, πρόκειται
για ένα εξαιρετικά πολυσύνθετο και υψηλής τεχνολογίας έργο που υλοποιείται
πρώτη φορά στη χώρα μας. Συγκεκριμένα, αναφέρουν ότι είναι το πλέον πολύπλοκο
σύστημα το οποίο θα μπορούσε να επιλεγεί για τη ρύθμιση των φωτεινών
σηματοδοτών, καθώς οι επιδόσεις του GPS μειώνονται μέσα σε πόλεις που
διαθέτουν ψηλά κτίρια, όπως η Αθήνα.


Βάσει του συστήματος αυτού, κάθε συρμός του τραμ θα διαθέτει έναν ειδικό
αισθητήρα ενεργοποίησης του GPS. Μόλις ο συρμός θα πλησιάζει σε κάποιο φωτεινό
σηματοδότη, μέσω του GPS θα δίδεται δορυφορικά εντολή στο φανάρι που βρίσκεται
μπροστά από το τραμ να ανάβει πράσινο!


Όμως, οι δοκιμές που έχουν γίνει μέχρι τώρα δεν έχουν αποδώσει ακόμα τα
αναμενόμενα αποτελέσματα και η ενεργοποίηση του «πράσινου κύματος» από τον Νέο
Κόσμο μέχρι το Σύνταγμα αναβάλλεται συνεχώς. Σήμερα, η διέλευση του τραμ από
τις στάσεις γίνεται κάθε επτάμισι λεπτά κατά τη διάρκεια της ημέρας (τις ώρες
αιχμής), κάθε 10 λεπτά τις βραδινές ώρες και ανά 40 λεπτά τις νυχτερινές ώρες
(τα Σαββατοκύριακα).


Μιλούν για νέα παράταση μετά τη δεύτερη αναβολή


ΟΙ ΑΜΟΔΙΟΙ της Τραμ A.E. είχαν αναγγείλει αρχικά ότι το «πράσινο κύμα»
θα λειτουργούσε στα τέλη του περασμένου χρόνου, στη συνέχεια μετέθεσαν τη
λειτουργία του για τα τέλη Μαρτίου, ενώ τώρα κάνουν λόγο για νέα παράταση!
Σύμφωνα με τους μηχανικούς, το πρόβλημα με το «πράσινο κύμα» θα μπορούσε να
είχε λυθεί νωρίτερα και με λιγότερο κόστος, εάν αντί του GPS είχε επιλεγεί ένα
πιο απλό σύστημα. Αρκούσε, αναφέρουν, η εγκατάσταση απλών αισθητήρων στις
γραμμές του τραμ, οι οποίοι θα ενεργοποιούνταν με την απλή διέλευση των
συρμών, δίνοντας εντολή στα φανάρια να πρασινίζουν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα!