Αφιέρωμα στο έργο του καυστικού Γεωργιανού σκηνοθέτη Οτάρ Ιοσελιάνι ετοιμάζει

το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Σε τέσσερις δημιουργούς από την Ελλάδα, τη Γεωργία, την Πορτογαλία και

το Χονγκ Κονγκ θα κάνει αφιερώματα το φετινό 44ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Θεσσαλονίκης, που οργανώνεται από 21 έως 30 Νοεμβρίου. Πρόκειται για τους

σκηνοθέτες Οτάρ Ιοσελιάνι, Νίκο Παναγιωτόπουλο, Γουάνγκ Καρ Γουάι και Χουά

Σεζάρ Μοντέιρο και τα αφιερώματα θα συνοδεύονται από εκδόσεις για το έργο των

σκηνοθετών.

Απολαυστικά ειρωνικός και διακριτικά αλληγορικός ο Οτάρ Ιοσελιάνι – γεννήθηκε

το 1934 – είναι ο σκηνοθέτης του κομψού αλλά και αιχμηρού υπαινιγμού. Το

σύνολο του έργου του – πάνω από 10 φιλμ – θα παρουσιαστεί στο Φεστιβάλ

Θεσσαλονίκης, το οποίο είχε επισκεφτεί και πάλι πριν από πέντε χρόνια. Μαζί θα

προβληθεί και η τελευταία του ταινία «Δευτέρα πρωί», του 2002, που στο

Φεστιβάλ του Βερολίνου απέσπασε το βραβείο σκηνοθεσίας Fipresci.

H ξεκάθαρη κινηματογραφική του ματιά, το καυστικό κοινωνικό σχόλιο και η

ειρωνεία συνοδεύουν τον κινηματογράφο του Νίκου Παναγιωτόπουλου, ενός από τους

πιο παραγωγικούς σκηνοθέτες του νέου ελληνικού σινεμά. Θα προβληθεί το σύνολο

του έργου του, έντεκα φιλμ, και αποσπάσματα από την τελευταία του ταινία

«Delivery», η οποία θα αρχίσει να προβάλλεται στους κινηματογράφους μετά τις

γιορτές των Χριστουγέννων.

Στο εικονοκλαστικό σινεμά, ο Χουά Σεζάρ Μοντέιρο – 1939 – 2003 – θίγει με

θράσος κοινωνικούς θεσμούς, όπως η θρησκεία, και ταμπού, όπως το σεξ, στην

καθολική πορτογαλική κοινωνία. Το έργο, άκρως διασκεδαστικό και ανατρεπτικό,

παραμένει άγνωστο στο ελληνικό – και όχι μόνο – κοινό. Το φετινό φεστιβάλ θα

παρουσιάσει μία ανθολογία με πέντε από τις μόλις επτά μεγάλου μήκους ταινίες

του.

Το σύμπαν του Γουάνγκ Καρ Γουάι – γεννημένος το 1958 στη Σαγκάη – εγκολπώνεται

την ασιατική κινηματογραφική παράδοση, τον μοντερνισμό της γαλλικής νουβέλ

βαγκ και τη γοητεία του κλασικού αμερικανικού σινεμά. H μοναξιά, ο

ανεκπλήρωτος έρωτας είναι αγαπημένα θέματα του κινηματογράφου του Γουάι, που

αισθητικά είναι πληθωρικός, εστιάζοντας ταυτόχρονα στην ελάχιστη λεπτομέρεια

μέσα από εικαστικές συνθέσεις εξαιρετικής κομψότητας. Θα προβληθεί το σύνολο

του έργου του.