Το πιο γοητευτικό και συγχρόνως εναλλακτικό φεστιβάλ, όπως απεδείχθη, ήταν οι

Θεατρικοί Μονόλογοι που διοργάνωσε η Πολιτιστική Ολυμπιάδα. Σύντομο, νευρικό,

πυκνό, με καλούς ηθοποιούς, ενδιαφέροντα κείμενα και φθηνό εισιτήριο. H

επανάληψη του εγχειρήματος φέτος ξαναφέρνει τον ηθοποιό και τον λόγο στο

προσκήνιο, αλλά ανεβάζει τον πήχυ των απαιτήσεων. Οι έως τώρα «λίστες

αναμονής» έδειξαν πως το κοινό επιλέγει τους καταξιωμένους στο θέατρο. Σολντ

άουτ ήταν η παράσταση της Αντιγόνης Βαλάκου με το «Μυστήριο» της Μαργαρίτας

Λυμπεράκη και του Δημήτρη Καταλειφού με την «Τελευταία μαγνητοταινία του

Κραππ» του Μπέκετ, ενώ ήδη προπωλημένα είναι από προχθές για την Τετάρτη και

την Πέμπτη τα εισιτήρια για τη Βέρα Ζαβιτσιάνου, με τον «Ουρανό κατακόκκινο»

της Λούλας Αναγνωστάκη.

…περιμένουν την κρίση σας

Είμαστε ακόμα στην αρχή, αφού ο κύκλος θα κλείσει στις 10 Οκτωβρίου, οπότε θα

έχουμε αποτελέσματα, συνολικές εντυπώσεις και κριτικές. Ώς τότε όμως, όσοι

παρακολουθούμε τις μονολογικές εμφανίσεις των 24 ηθοποιών, θα μπαίνουμε στον

πειρασμό να μετράμε προσέλευση, χειροκροτήματα, αλλά και σαρδάμ και λύσεις που

βρίσκουν για να τα καμουφλάρουν. Κάτι που δεν αποφύγαμε στη παράσταση του

Δημήτρη Οικονόμου με την «Τελευταία Μάρθα» του Αλέξη Σταμάτη. Βέβαια, αυτά

είναι μόνο τα εξωτερικά στοιχεία. Τα πιο απαιτητικά αφορούν την ποιότητα των

κειμένων, τη σκηνοθετική προσέγγιση και τις ερμηνείες. Όπου, όσο κι αν είναι

υποκειμενικές οι κρίσεις, σχεδόν όλες συμφωνούσαν πως το κείμενο της

Λυμπεράκη, που υπεράσπισε η Βαλάκου, ακούστηκε παρωχημένο. Και δεν ήσαν

λιγότεροι εκείνοι που αντιμετώπισαν ως «ριάλιτι» τη ρεαλιστική ερμηνεία του

Καταλειφού στο μονόπρακτο του Μπέκετ