Για κάθε επιστημονικό πεδίο που επιλέγει ο υποψήφιος, έχει ένα σύνολο μορίων

που λαμβάνεται υπόψη για την εισαγωγή του στα τμήματα του συγκεκριμένου

επιστημονικού πεδίου.

Ο υπολογισμός των μορίων γίνεται ως ακολούθως:

Αρχικά πολλαπλασιάζονται ο γενικός βαθμός πρόσβασης και οι βαθμοί των

μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές. Στη συνέχεια

αθροίζονται τα τρία γινόμενα και το άθροισμα αυτό πολλαπλασιάζεται με το εκατό

(100). Δηλαδή, το σύνολο μορίων δίδεται από τη σχέση: [(γεν. βαθμός πρόσβασης

Χ 8) + (βαθμός πρόσβασης α’ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 1,3) + (βαθμός β’

μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 0,7)] Χ 100. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος

προέρχεται από διαφορετική κατεύθυνση από αυτή στην οποία ανήκουν τα μαθήματα

αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου, τότε οι βαθμοί των

μαθημάτων που τα αντικαθιστούν πολλαπλασιάζονται με τους αντίστοιχους

συντελεστές τους.

Για τα τμήματα και τις σχολές που απαιτείται ειδικό μάθημα, το σύνολο μορίων

δίδεται από τη σχέση: [(γεν. βαθμός πρόσβασης Χ 8) + (βαθμός πρόσβασης α’

μαθήματος αυξημένης βαρύτητας Χ 1,3) + (βαθμός β’ μαθήματος αυξημένης

βαρύτητας Χ 0,7)] + (βαθμός ειδικού μαθήματος Χ 1 ή 2 κατά περίπτωση)] Χ 100.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Υποθέτουμε ότι υποψήφιος από θεωρητική κατεύθυνση επιλέγει το 1ο και το 4ο

επιστημονικό πεδίο, έχει δε γενικό βαθμό πρόσβασης 17,63 και βαθμό πρόσβασης

18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία Κατεύθυνσης, 16,8 στα

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, 14,4 στη Φυσική Γενικής

Παιδείας, 17,3 στη Βιολογία Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά 12,4. Ο υποψήφιος

αυτός θα έχει:

– Στο ΠΡΩΤΟ επιστημονικό πεδίο:

για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων = (17,63 Χ 8) +

(18,1 Χ 1,3) + (19,3 Χ 0,7) = 178,08 Χ 100 = 17.808

για το Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας, σύνολο μορίων = (17,63 Χ 8) + (18,1 Χ

1,3) + (19,3 Χ 0,7) + (12,4 Χ 2) = 202,88 Χ 100 = 20.288

για τα Τμήματα ΜΜΕ, σύνολο μορίων= (17,63 Χ 8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3 Χ

0,7) + (12,4 Χ 1) = 190,48 Χ 100 = 19.048

– Στο ΤΕΤΑΡΤΟ επιστημονικό πεδίο:

για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα, σύνολο μορίων = (17,63 Χ 8) +

(16,8 Χ 0,9) + (15,9 Χ 0,4) = 162,52 Χ 100 = 16.252

Οδηγίες για τις απαντήσεις ανά τύπο ερώτησης

1. Ερωτήσεις ανάπτυξης

Αξιολογούνται η ορθότητα και η σαφήνεια των απαντήσεων, η συνθετική και

δημιουργική ικανότητα των μαθητών και η συνολική συγκρότηση του γραπτού.

Πρέπει οι απαντήσεις να είναι σύμφωνες με το νόημα του βιβλίου, να μην

υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις, κενά ή λογικά σφάλματα ή άλλες ασυναρτησίες.

Ιδιαίτερη σημασία δίνεται στη συνθετική και κριτική ικανότητα του μαθητή, στην

επιχειρηματολογία που αναπτύσσει και στην πρωτοτυπία της απάντησής του, εφόσον

το θέμα απαιτεί τη διατύπωση συλλογισμών και την έκφραση κρίσεων.

2. Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

Σε γενικές γραμμές, ισχύουν οι ίδιες γενικές αρχές με εκείνες που αναφέρθηκαν

και για την αξιολόγηση των απαντήσεων σε ερωτήσεις ανάπτυξης. Εκτός από αυτές,

λαμβάνονται υπόψη και η ευστοχία της απάντησης, η αποφυγή περιττών στοιχείων,

η πυκνότητα των νοημάτων και η ικανότητα του μαθητή να εκφράζει με λίγα λόγια

αυτό που θέλει να πει.

3 Ερωτήσεις αντικειμενικού ή κλειστού τύπου

α. Οι απαντήσεις σε αυτού του τύπου τις ερωτήσεις είναι από τη φύση

τους ξεκάθαρες, εφόσον η ερώτηση και οι απαντήσεις είναι σωστά διατυπωμένες.

Εάν κάποιος σημειώνει δύο ή περισσότερες απαντήσεις, μεταξύ των οποίων

περιλαμβάνεται και η ορθή, η απάντηση θεωρείται λάθος.

β. Δεν ισχύει αυτό, εάν κάποιος μαθητής σημείωσε και άλλες απαντήσεις

και μετά τις έσβησε ή τις διέγραψε.

γ. Πρόσθετες επεξηγήσεις, εφόσον αυτές δεν ζητούνται, δεν είναι

απαραίτητες. Αν όμως αναγράφονται, δεν μετρούν αρνητικά.

4. Λοιπές γενικές τεχνικές υποδείξεις

α. Στην περίπτωση που το θέμα (ιδίως αν πρόκειται για άσκηση ή

πρόβλημα) είναι χωρισμένο σε υποερωτήματα, τότε είναι δυνατόν σε ένα από τα

αρχικά στάδια να υπάρξει κάποιο λάθος αριθμητικό ή άλλο. Στη συνέχεια ο

μαθητής διαπραγματεύεται σωστά το υπόλοιπο θέμα, χρησιμοποιώντας όμως το λάθος

που προηγήθηκε. Στην περίπτωση αυτή, ο μαθητής χάνει μόρια μόνο στο

υποερώτημα, στο οποίο έκαμε το λάθος, ενώ τα μόρια των υπόλοιπων ερωτήσεων δεν

επηρεάζονται από το λάθος αυτό.

β. Οι τύποι που χρησιμοποιούνται στις απαντήσεις και περιέχονται στα

διδακτικά βιβλία δεν χρειάζονται απόδειξη, εκτός αν αυτό σαφώς ζητείται στην

ερώτηση. Αντίθετα, πρέπει να αποδεικνύονται όλοι οι υπόλοιποι τύποι που

χρησιμοποιούνται.