Ξέφρενος έρωτας, αέναη περιπλάνηση και βαθιά θρησκευτική πίστη: είναι

ακριβής αυτή η εικόνα της Ινδίας;

Εξωτικός ερωτισμός. Ο πρίγκιπας των Ρατζπούτ και η ερωμένη του Μπούντι (Σχολή

του Ρατζπούτ, Ράτζασταν, 1870)

Μια γιορτή: το θρησκευτικό πανηγύρι Κούμπχα Μέλα στις όχθες του Γάγγη, όπου

εκατομμύρια πιστοί βουτούν στα νερά για να καθαρίσουν το σώμα τους και την

ψυχή τους.

Μια ταινία: η «Pyar Ishq Aur Mohabbat» (Έρωτας, Έρωτας, Έρωτας), με θέμα την

ιστορία ενός Ινδού φοιτητή ο οποίος συναντά τον έρωτα στο Πανεπιστήμιο της

Γλασκώβης. Η πρώτη της προβολή θα γίνει στις 14 Ιουνίου στο Λονδίνο και

αναμένεται να την παρακολουθήσουν συνολικά πάνω από ένα δισεκατομμύριο

άνθρωποι σε όλο τον κόσμο.

Μια διαφήμιση: οι νεαροί προσκεκλημένοι σ’ ένα πάρτι στο ‘Ισλινγκτον

κουτσομπολεύουν ένα ζευγάρι που έφυγε για την Ινδία και δεν μπορεί έτσι να

χαρεί ένα καλό Chardonnay. Το ζευγάρι όμως κάνει απίθανες βόλτες στα ινδικά

χωριά με το καινούργιο του Renault Scenic και, αντίθετα με τους ξενέρωτους στο

Λονδίνο, φαίνεται πως κάνει εξίσου απίθανο έρωτα.

Μια τηλεοπτική σειρά: λέγεται «Η αδύνατη θέση: Αναζητώντας το Κάμα Σούτρα» και

θα αρχίσει να προβάλλεται στις 7 Φεβρουαρίου από το τέταρτο κανάλι της

βρετανικής τηλεόρασης.

Η σεξουαλική ελευθεριότητα της Ινδίας απέναντι στον πουριτανισμό της

Βρετανίας. Η αλήθεια της Ανατολής απέναντι στην υποκρισία της Δύσης. Το

δικαιολογημένο ενδιαφέρον της Ευρώπης για την ινδική κουλτούρα στηρίζεται σε

πλαστά σχήματα. Και η καλύτερη απόδειξη είναι ο μύθος που έχει δημιουργηθεί

γύρω από το περίφημο έργο που έγραψε ο Βατσαγιάνα ανάμεσα στον 4ο και τον 7ο

αιώνα.

Πρώτα απ’όλα, γράφει ο Μπράιαν Άπλγιαρντ στους Σάντεϊ Τάιμς, το Κάμα

Σούτρα δεν ήταν ένα βιβλίο για τις μάζες, αλλά για τους πλούσιους νεαρούς που

δεν είχαν ανάγκη να δουλέψουν και διέθεταν έτσι άφθονο ελεύθερο χρόνο. Οι

αμέτρητες σεξουαλικές τεχνικές που περιγράφονται σ’ αυτό δείχνουν βέβαια ότι

οι Ινδοί, σε αντίθεση με τους χριστιανούς, θεωρούσαν ότι η σεξουαλική απόλαυση

αποτελεί μια πλευρά της ενάρετης ζωής. Η σεξουαλική ελευθερία, όμως, βρισκόταν

πάντα μακριά από την καθημερινότητα. Επιπλέον, οι συμβουλές που παρέχονται

στον αναγνώστη για το πώς να προσελκύσει και να δελεάσει τις εταίρες αποτελούν

στην πραγματικότητα μεταμφιεσμένες οδηγίες για την απόκτηση εξουσίας στην

αυλή. Ο κύριος στόχος δεν είναι η σεξουαλική υπέρβαση, αλλά η πολιτική

εξουσία. Το Κάμα Σούτρα έχει περισσότερα κοινά σημεία με τον Πρίγκιπα του

Μακιαβέλλι παρά με το Πλάιημποϋ.

Από την ώρα βέβαια που το βιβλίο μεταφράστηκε και κυκλοφόρησε ελεύθερα στο

εμπόριο, οι χίπις το έκαναν σημαία του αγώνα τους για μια Εδέμ του ελεύθερου

έρωτα, απαλλαγμένη από την ακαμψία του ψυχροπολεμικού καπιταλισμού. Και

εκείνοι μεν καλώς έπραξαν. Εμείς όμως, με το δέος για το Κούμπχα Μέλα, την

κρυφή ζήλια για το ζευγάρι με το Scenic και τους μύθους για το Κάμα Σούτρα,

αποδεικνύουμε για άλλη μια φορά ότι από την υπέροχη χώρα που λέγεται Ινδία

αγνοούμε σχεδόν τα πάντα.