Οκτώ νέες άδειες σκοπιμότητας που δίνουν τη δυνατότητα δρομολόγησης

σύγχρονων πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές εγκρίθηκαν χθες από τη Γνωμοδοτική

Επιτροπή Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΓΕΑΣ).

Νέα πλοία. Οι νέες άδειες σκοπιμότητας που δόθηκαν, θα φέρουν και τον

εκσυγχρονισμό του στόλου

Την είσοδο όμως νέων πλοίων στις γραμμές ακολουθεί και η αύξηση στις τιμές των

εισιτηρίων, αφού η ΓΕΑΣ αποφάσισε να προτείνει στην Επιτροπή Τιμών και

Εισοδημάτων του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας αύξηση 10%.

Επίσης, στη χθεσινή ΓΕΑΣ αποφασίστηκε η ανάκληση της άδειας σκοπιμότητας του

επιβατηγού πλοίου «Εξπρές Ναϊάς», επειδή δεν συμμορφώθηκε με τις διατάξεις της

Κοινοτικής Οδηγίας για την πυρασφάλεια, ενώ στα άλλα δύο επιβατηγά, το

«Μυτιλήνη» και το «Μυρτιδιώτισσα», τα οποία δεν συμμορφώθηκαν εγκαίρως με την

οδηγία, θα επιβληθούν χρηματικά πρόστιμα.

Οι αλλαγές-σταθμοί είναι η είσοδος των Επιχειρήσεων Αττικής ­ μετά την Κρήτη ­

και στα Δωδεκάνησα, η ενίσχυση του λιμανιού του Λαυρίου που θα αποσυμφορήσει

τη Ραφήνα και η εδραίωση της ΝΕΛ στις Κυκλάδες με τη δρομολόγηση ενός άλλου

ταχύπλοου – μετά το υπερσύγχρονο «Αίολος».

Σε ό,τι αφορά το πρώτο αίτημα, οι Επιχειρήσεις Αττικής πρέπει να βάλουν το

πλοίο στη γραμμή Πειραιά – Κω – Ρόδο εντός 18 έως 24 μηνών, ενώ η επιχείρηση

είναι υποχρεωμένη να καλύψει με το ίδιο ή άλλο πλοίο μία φορά την εβδομάδα την

Αστυπάλαια, την Κάλυμνο τη Σύμη ή τη Λέρο.

Ακόμη ανεβλήθητο αίτημα της εταιρείας Ούριος Άνεμος για τη χορήγηση άδειας στη

γραμμή Καρύστου – Ραφήνας και της ναυτιλιακής εταιρείας Θαλάσσιος Λέων για τη

γραμμή Βασιλικης – Φισκάρδου – Πισαετού – Σάμης.

Και στη χθεσινή συνεδρίαση δεν συμμετείχε εκπρόσωπος από την Ένωση Εφοπλιστών

Ακτοπλοΐας (σ.σ.: ακτοπλόοι θα εκλέξουν νέα διοίκηση στις 14 Νοεμβρίου). Ο

μοναδικός εφοπλιστής που συμμετείχε ήταν ο κ. Γεράσιμος Στρίντζης με την

ιδιότητα όμως του εκροσώπου του ΝΕΕ.

Την ίδια ώρα, 18 μέτοχοι της ΔΑΝΕ με ανοιχτή επιστολή προς τον υπουργό

Εμπορικής Ναυτιλίας υποστηρίζουν, μεταξύ άλλων, ότι «δεν μπορει για μια «πίτα»

που δεν υπερβαινει τα 13 δισ. δραχμες ετησίως με 10 ηδη υφισταμενες αδειες

σκοπιμοτητας να συζητατε την πιθανη χορηγηση και αλλων αδειων. Εαν πραγματικα

σας ενδιαφερει η εξυπηρετηση των νησιων, αφηστε τη ΔΑΝΕ να συνεχισει και να

ολοκληρωσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού της εν οψει της οποιας απελευθερωσης

επιφερει η άρση του καμποταζ…».

Χθες, ο υπευθυνος του Τομεα Ναυτιλίας και Τουρισμού, βουλευτης Επικρατείας της

ΝΔ κ. Γιαννης Παπαθανασίου, αναφερόμενος στις δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής

Ναυτιλίας κ. Χρηστου Παπουτσή ότι δεν θα επιτραπεί η δημιουργία καρτέλ στο

Αιγαίο, υποστηριξε μεταξυ αλλων ότι «ο κ. Ηλίας Σουφλερός, ο οποίος επί χρόνια

ήταν αναπληρωματικο μελος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενω σημερα εχει

αναβαθμιστει σε αναπληρωτη του προέδρου της Επιτροπής, συνδέεται με τις

Μινωικές Γραμμές».

Συμφωνα πάντα με τον ιδιο: «Ο κ. Ηλίας Σουφλερός ηταν και ειναι πληρεξουσιος

δικηγορος στην υποθεση ελληνικα πορθμεία, που εκδικαστηκε από την Ευρωπαϊκη

Επιτροπή». Οπως λεει: «Η παρουσια του προαναφερομένου ως αναπληρωτη του

προεδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού και ταυτοχρονα ως πληρεξουσιου δικηγορου

των Μινωικων Γραμμων δημιουργει μειζον ηθικο και πολιτικο θεμα…».

Από την πλευρα του ο κ. Ηλίας Σουφλερός υποστηριζει ότι «η συγκεκριμενη δηλωση

αποβλεπει στη δημιουργία εντυπώσεων και μόνο αφου», όπως λεει, «η

προαναφερομενη υποθεση δεν αφορα μονο τις Μινωικες, αλλά όλες τις ελληνικες

εταιρείες, ακομη και την ιταλικη Adriatica που εκτελουσαν δρομολογια στη

γραμμη Ελλαδας – Ιταλιας από το 1987 μεχρι τον Ιουλιο του 1994».

Οπως αναφερει ο αναπληρωτης προεδρος της Επιτροπής: «Προκειμενου να

αντιμετωπιστει το θεμα της συγκρουσης που θα μπορουσε να ανακυψει από το

γεγονος ότι πολλα μελη της ειχαν χειριστει ως δικηγοροι υποθεσεις

ανταγωνισμού, η Επιτροπη Ανταγωνισμού αποφανθηκε ότι τα μελη της δεν μπορουν

να μετεχουν στη συνθεση της σε υποθεσεις επί των οποιων εχουν παρασχει

δικηγορικες υπηρεσίες σε καποιο απο τα διαδικα μελη. Τα παραπανω ισχυουν και

για τον αναπληρωτη προεδρο της Επιτροπής…».