Χάρισον Φορντ: «Ουδέποτε ήμουν αρκετά στη μόδα για να με αντικα-ταστήσει κάτι καινούργιο»

Ο Χάρισον Φόρντ είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο του σεξ, ο πιο καλοπληρωμένος

ηθοποιός στον πλανήτη. Ωστόσο κάνει μια ταινία τον χρόνο, όχι περισσότερες.

Γιατί έξι μήνες τον χρόνο προτιμάει να μαστορεύει στο ράντσο του στο

Ουαϊόμινγκ, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το Χόλιγουντ, έναν κόσμο για τον

οποίο αμφιβάλλει «πως υπάρχει πραγματικά». Στο Τζάκσον Χολ έχει άλογα,

αεροπλάνα, μοτοσυκλέτες και όλα τα τεύχη του περιοδικού «Ο καλός ξυλουργός».

Παίζει τένις και φιλοξενεί φίλους στα καλυβάκια που έχει φτιάξει στο

αγρόκτημα. Πραγματοποιεί επίσης αποστολές διάσωσης: τον Ιούλιο, λίγες μέρες

πριν κλείσει τα 58, άκουσε στον ασύρματο ένα μήνυμα προς τους πιλότους της

περιοχής να σπεύσουν για να μεταφέρουν μια νεαρή γυναίκα που είχε αρρωστήσει

σε υψόμετρο 3.000 μέτρων στη γειτονική Πολιτεία. Πήδησε αμέσως στο ελικόπτερό

του: «Δεν αναγνωρίζετε τον πιλότο σας;», ρώτησε, μόλις απογειώθηκαν, τη

γυναίκα που παρέλαβε. Την επομένη, η Σάρα διηγιόταν τη διάσωσή της στην

εκπομπή «Καλημέρα Αμερική». «Για μια φορά ακόμη είχα γίνει ήρωας», λέει

αναστενάζοντας στη γαλλική «Λιμπερασιόν», «Μετά είπαν μάλιστα πως είχα σώσει

ένα μωρό. Ή ότι σε μια δεξίωση έβγαλα το σμόκιν μου για να πάω να επισκευάσω

ένα αυτοκίνητο… Βλακείες, αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτε».

Ο Χάρισον Φορντ πιστεύει πως οφείλει τη διάρκειά του στο γεγονός ότι «ουδέποτε

ήταν αρκετά στη μόδα για να τον αντικαταστήσει κάτι καινούργιο». Άλλωστε η

Columbia είχε αποφανθεί στα πρώτα του βήματα πως δεν έχει μέλλον στη δουλειά

αυτή. Γιος σκηνοθέτη διαφημίσεων από το Σικάγο, ήταν αντιρρησίας συνείδησης

τον καιρό του Βιετνάμ. Παντρεύτηκε το 1965 την πρώτη του σύζυγο, απέκτησε δύο

παιδιά, και άρχισε να γυρίζει διαφημίσεις. Πήγε στην Universal, όπου τον

αντιμετώπισαν «σαν σκουπίδι». Εκείνος τα βρόντηξε και αγόρασε εργαλεία και

εγχειρίδια ξυλουργικής για να επιδιορθώσει το σπίτι του. Συνέχισε όμως να

περιφέρεται στα στούντιο και, αφού έμοιαζε με μαραγκό, τον προσέλαβαν για

μαραγκό, για να κατασκευάσει ένα στούντιο ηχογράφησης! Είχε έναν μικρό ρόλο

στο «Αμέρικαν Γκράφιτι», αλλά συνέχισε τις μαραγκοδουλειές και, όταν ο Τζωρτζ

Λούκας ξεκινούσε τον «Πόλεμο των Άστρων», εκείνος κατασκεύαζε μια βιβλιοθήκη.

Ο σκηνοθέτης τον είδε με τα εργαλεία στη ζώνη, γεμάτο ροκανίδια, και του έδωσε

τον ρόλο του Χαν Σόλο. Ηθικόν δίδαγμα: «Αν δεν ήμουν μαραγκός, ουδέποτε θα

έπαιρνα τον ρόλο». Και χωρίς τον ρόλο, ούτε Λούκας, ούτε Σπήλμπεργκ, ούτε

Σκοτ, ούτε ράντσο, ούτε ελικόπτερο ­ ούτε η τελευταία υπερπαραγωγή της 20th

Century Fox, «Αυτό που βρίσκεται από κάτω» (συμπρωταγωνίστρια η Μισέλ Φάιφερ),

ούτε περιοδείες για την προώθησή της. «Δεν είναι αυτό που προτιμώ», λέει

ωστόσο. «Με έχουν ρωτήσει ήδη δέκα φορές αν πέρασα καλά στην αγκαλιά της Μισέλ

Φάιφερ…». Εκείνος πάντως απάντησε ότι έκανε για μια ακόμη φορά καλά τη

δουλειά του.