Με χαμόγελα θα υποδέχονται οι υπάλληλοι τους φορολογουμένους που

ταλαιπωρούνται καθημερινά στις Εφορίες περιμένοντας ώρες στην ουρά για να

πάρουν ένα πιστοποιητικό. Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ.

Παπαντωνίου θα κάνει την ερχόμενη Τετάρτη συστάσεις στους εφοριακούς να είναι

ευγενικοί και να συμπεριφέρονται με καλό τρόπο στους πολίτες.

Γιάννος Παπαντωνίου. Συστάσεις προς εφόρους για βελτίωση της συμπεριφοράς

προς τους πολίτες

Το πρόβλημα με την ταλαιπωρία των φορολογουμένων, οι οποίοι σε πολλές

περιπτώσεις έχουν να αντιμετωπίσουν και την ανάρμοστη συμπεριφορά υπαλλήλων

και διευθυντών Εφοριών, έχει οξυνθεί τον τελευταίο καιρό καθώς οι εφοριακοί

δεν είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να χειρίζονται τους ηλεκτρονικούς

υπολογιστές του TAXIS, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εξυπηρετήσουν τους

φορολογουμένους.

Αναμονή λόγω… TAXIS

Επιπρόσθετα, όταν μπλοκάρει το σύστημα χρειάζονται ημέρες για να

αποκαταστήσουν την ομαλή λειτουργία του με αποτέλεσμα οι φορολογούμενοι να

πηγαινοέρχονται στις Εφορίες για να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους. Είναι

χαρακτηριστικό ότι στις Εφορίες των μεγάλων επιχειρήσεων (ΦΑΒΕ, ΦΑΕ) για να

θεωρήσει κάποιος βιβλία θα πρέπει να περιμένει μία ολόκληρη ημέρα.

Ένταση παραπόνων

Οι διαμαρτυρίες και τα παράπονα επαγγελματικών οργανώσεων, επιμελητηρίων και

μεμονωμένων φορολογουμένων εντείνονται συνεχώς και μπροστά σε αυτή την

κατάσταση το οικονομικό επιτελείο στη χθεσινή σύσκεψη, στην οποία εξετάστηκαν

τα προβλήματα στις Εφορίες, αποφάσισε:

1 θα αποσταλούν στις Εφορίες 250 ειδικοί εφοριακοί και τεχνικοί, οι

οποίοι θα εκπαιδεύσουν το προσωπικό στον χειρισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών

του TAXIS και στην ταχεία επίλυση τυχόν προβλημάτων που θα παρουσιάζονται στη

λειτουργία του συστήματος, έτσι ώστε να μην ταλαιπωρούνται οι φορολογούμενοι

και να εξυπηρετούνται γρήγορα.

2 θα υπάρξει συνάντηση την ερχόμενη Τετάρτη του υπουργού Εθνικής

Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Παπαντωνίου με τους προϊσταμένους των Εφοριών,

όπου ο υπουργός θα τους κάνει συστάσεις να είναι προσεκτικοί στη συμπεριφορά

τους απέναντι στους πολίτες και να μην αδιαφορούν για τα προβλήματά τους..

Εξύβριση πολιτών

Όπως έλεγε χαρακτηριστικά παράγοντας του οικονομικού επιτελείου, «είμαστε

αποδέκτες έντονων παραπόνων για απαράδεκτη συμπεριφορά και νοοτροπία υπαλλήλων

και διευθυντών Εφοριών οι οποίοι φθάνουν μέχρι και την εξύβριση πολιτών και

γι’ αυτό αποφασίσαμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες για την εξάλειψη τέτοιων

φαινομένων». Πάντως, στη χθεσινή σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου

εξετάσθηκαν επίσης τα προβλήματα που υπάρχουν στην προώθηση του προγράμματος

TAXIS και αποφασίσθηκε να επιταχυνθούν οι ρυθμοί ολοκλήρωσης του έργου, το

οποίο θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και στην πάταξη της

φοροδιαφυγής. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ετέθη, μέχρι το τέλος του έτους

θα έχουν ενταχθεί στο TAXIS 231 Εφορίες από 180 που είναι σήμερα και στις 190

από αυτές προβλέπεται να λειτουργούν και οι 15 εφαρμογές του προγράμματος.