Το νέο της πρόσωπο έχει αρχίσει να εμφανίζει η Ομόνοια τους τελευταίους

μήνες. Ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις σπεύδουν να καταλάβουν επίκαιρα πόστα,

πιστεύοντας πως η ιστορική πλατεία θα είναι το νέο εμπορικό κέντρο του μέλλοντος.

Το «Athens Acropol» της Grecotel στην αρχή της Πειραιώς «έχει πολλά να πει

για την αρχιτεκτονική διαδρομή των αθηναϊκών κτιρίων», σύμφωνα με την κ. Μάρι Δασκαλαντωνάκη


Ο μαγνήτης για τις μεγάλες επιχειρήσεις είναι, όπως φαίνεται, ο σταθμός του

Μετρό που θα προστεθεί στον ήδη υπάρχοντα παλιό σταθμό του Ηλεκτρικού. Όταν η

Ομόνοια θα διαθέτει δύο σταθμούς, οι δυνατότητες μεταφοράς και πρόσβασης θα

είναι μεγαλύτερες.

Μια γεύση από τη νέα μορφή της Ομόνοιας παίρνει κανείς κατηφορίζοντας από την

οδό Σταδίου προς την πλατεία. Στο νεοκλασικό, όπου στεγαζόταν το παλιό

ξενοδοχείο «Μετροπόλιταν» που στοίχειωνε για χρόνια, η γνωστή αλυσίδα

καταστημάτων «Zara» στεγάζει πλέον από τον Σεπτέμβριο του ΄98 το νέο της

κατάστημα. «Ξέραμε ότι η Ομόνοια ήταν, αλλά και θα γίνει ακόμη σημαντικότερος

κόμβος, ύστερα από τα έργα ολοκλήρωσης του Μετρό και πιστεύουμε πως θα

αποκτήσει και πάλι την παλιά της αίγλη», λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής των

καταστημάτων «Zara Hellas», κ. Κωνσταντίνος Αντιμισάρης, συμπληρώνοντας ότι «η

πλατεία έχει πολύ υψηλό αριθμό περαστικών και μέσα στο επόμενο διάστημα θα

αποκτήσει τη θέση που της αξίζει, αφού ο άξονας Σύνταγμα – Ομόνοια είναι ένας

από τους σημαντικότερους».

Πέρασμα

Το νέο αυτό κατάστημα δεν είναι όμως και το μοναδικό. Απέναντι ακριβώς, στο

νεοκλασικό κτίριο που βρίσκεται στη γωνία της Σταδίου με την Αιόλου,

στεγάζεται εδώ και έναν χρόνο το νέο κατάστημα της αλυσίδας ενδυμάτων «Anna

Riska». «Η Ομόνοια γίνεται και πάλι εμπορικό κέντρο. Το μεγάλο ατού της

περιοχής είναι ότι αποτελεί πέρασμα και είναι ο βασικότερος κόμβος της Αθήνας.

Εμείς ήμασταν από τους πρώτους που το είδαμε αυτό. Όπως υπάρχει το εμπορικό

κέντρο του Κολωνακίου, της Ερμού, της Γλυφάδας, έτσι θα γίνει και η Ομόνοια.

Αν μάλιστα ανέβει και η αισθητική του χώρου, όλα θα πάνε καλά», εξηγεί στα

«ΝΕΑ» η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων των καταστημάτων «Anna Riska», κ. Λένα Πασιώτη.

Το νέο όμως στολίδι της Ομόνοιας αποτελεί το δεκαώροφο κατάστημα των «Hondos

Center» στη γωνία της πλατείας με την 3η Σεπεμβρίου, στο παλιό ξενοδοχείο

«Ομόνοια». «Θέλουμε να ξαναφτιάξουμε την Ομόνοια. Να γίνει και πάλι το σημείο

συνάντησης. Και τα “Hondos Center” να γίνουν ότι ήταν κάποτε ο “Μπακάκος”»,

αναφέρει στα «ΝΕΑ» η γενική διευθύντρια των «Ηondοs Center» κ. Τόνια

Φιλλαδυτάκη. «Η Ομόνοια κάθε ημέρα θα γίνεται καλύτερη και θα ξαναβρεί την

παλιά της αίγλη. Το πρώτο θεμέλιο για την αναβάθμισή της έχει ήδη μπει», καταλήγει.

Ξενοδοχεία

Έως τον Δεκέμβριο θα είναι έτοιμο το ανακαινισμένο «Hotel Άστυ», το νέο

απόκτημα της Grecotel στην Πειραιώς-Προηγήθηκαν τα «Hambo», το «ΝΕΟΝ» και τα

«Goody ‘s». Στον χορό μπήκαν και τα κοτόπουλα «Kentucky Fried Chiken»-Το νέο

απόκτημα της Ομόνοιας, το δεκαώροφο «Hondos Center», στη γωνία της 3ης

Σεπτεμβρίου με την πλατεία, όπου στεγαζόταν το ξενοδοχείο «Ομόνοια»


Αλλά και στην αρχή της Πειραιώς, το πρώην ξενοδοχείο «King Minos» ονομάζεται

πλέον «Athens Acropolol» και διευθύνεται από την εταιρεία Grecotel. Η ίδια

εταιρεία απέκτησε πριν από λίγο καιρό και το «Hotel Άστυ», που βρίσκεται

ακριβώς απέναντι, στην Πειραιώς, και αναμένεται να είναι έτοιμο έως τον

Δεκέμβριο. «Ξεκινήσαμε σε μια περίοδο που θεωρήσαμε ότι γίνεται μια σωστή

επενδυτική προσπάθεια. Το πλάνο του λίφτινγκ της πλατείας και οι παρεμβάσεις

στο αρχαιολογικό τρίγωνο είναι και ιστορικά δίκαιες αλλά και απαραίτητες.

Πιστεύουμε πραγματικά πως η αναβάθμιση της περιοχής θα πραγματοποιηθεί», λέει

στα «ΝΕΑ» η κ. Μάρι Δασκαλαντωνάκη, εντεταλμένη σύμβουλος της Grecotel Α.Ε.

που πιστεύει ότι «το Athens Acropol», με την αρχιτεκτονική του, «έχει πολλά να

πει για την αρχιτεκτονική διαδρομή των αθηναϊκών κτιρίων».

Στην ιστορική πλατεία πληθαίνουν και οι παρουσίες νέων εστιατορίων με ονόματα

γνωστών εταιρειών. Είχαν προηγηθεί το «ΝΕΟΝ», τα «Wendy’s», και τα «Hambo».

Δεν έμειναν έξω από τον χορό το «Everest» και το «McDonald’s», και τα

«Kentucky Fried Chicken», που κάλυψαν τον παλιό χώρο του «Pitta Pan», ενώ στη

γωνία της πλατείας με την οδό Αθηνάς, το παραδοσιακό γαλακτοπωλείο έδωσε τη

θέση του σε κατάστημα που πωλεί αρτοσκευάσματα «Κατσέλης». «Η μεγάλη

περαστικότητα και το γεγονός ότι είναι ένα σημείο προβολής για μας ήταν δύο

από τους κυριότερους λόγους που αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το 1995 το

κατάστημα στην Ομόνοια», λέει στα «ΝΕΑ» ο διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας

«Κατσέλης» κ. Αλέξης Αλεξόπουλος.

Τα ενοίκια

Στο νεοκλασικό της γωνίας Σταδίου και Αιόλου και το νέο κατάστημα της «Anna

Riska» εδώ και έναν χρόνο

«Κάποια στιγμή με την αναβάθμιση της πλατείας και το κατάστημά μας θα

επωφεληθεί. Πάντως, τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη ανάγκη για την εύρεση

τέτοιων σημείων. Γι΄ αυτό και οι τιμές στον «αέρα» και στα ενοίκια χτυπιούνται

αλύπητα και πρέπει να έχεις πολύ μεγάλη πελατεία, για να μπορέσεις ν΄

αντεπεξέλθεις», εξηγεί ο κ. Αλεξόπουλος.



Προτεραιότητα στους πεζούςσχεδιάζουν οι αρχιτέκτονες

Στο νεοκλασικό, όπου στεγαζόταν το παλαιό ξενοδοχείο «Μετροπόλιταν»,

στεγάζεται από τον Σεπτέμβριο το νέο κατάστημα της «Zara Hellas»

Πώς θα μοιάζει η Ομόνοια ύστερα από έναν χρόνο; Σύμφωνα με τα σχέδια των

τεσσάρων νέων αρχιτεκτόνων που διακρίθηκαν στον πανευρωπαϊκό διαγωνισμό που

διακήρυξε το Γραφείο Ενοποίησης Αρχαιολογικών χώρων για την πλατεία Ομονοίας,

«το σχήμα της πλατείας το οποίο είχε μάλλον ταυτιστεί με τον εσωτερικό κύκλο

νοείται πια περισσότερο ως τετράγωνο». Η δική τους πρόταση «σέβεται και

εξυπηρετεί τον συγκεκριμένο χαρακτήρα που ή ίδια η ζωή της πόλης έχει

προσδώσει στην κεντρική της πλατεία». «Το βασικότερο χαρακτηριστικό της είναι

ότι αποτελεί σημείο διέλευσης και χώρο σύντομης στάσης ή ανταλλαγής

πληροφοριών. Η Ομόνοια δεν πρόκειται ποτέ να γίνει μια πλατεία αναψυχής, ένας

χώρος με τραπεζάκια έξω, δέντρα και παγκάκια. Όλοι περνούν βιαστικά από την

Ομόνοια, γι΄αυτό σκεφτήκαμε να σχεδιάσουμε έναν χώρο όπου ο πεζός θα μπορεί να

περπατήσει ανεμπόδιστος, να πάρει πληροφορίες από τις οθόνες, να σταθεί στις

κερκίδες για να χαζέψει την Ακρόπολη», λένε οι αρχιτέκτονες-μηχανικοί,

Γρηγόρης Δεσύλας, Μαριαλένα Κατσίκα, Θοδωρής Τσιατάς και Αριάδνη Βοζάνη.

Πέρασμα

Η δική τους Ομόνοια είναι ένας χώρος για τους πεζούς, ένα πέρασμα με σημεία

στάσης, με οθόνες για την προβολή σημαντικών εκδηλώσεων, απαλλαγμένη από

διαφημιστικές πινακίδες, φτιαγμένη από κυβόλιθους, υαλότουβλα και μια πινελιά

ξύλου, μια πλατεία μοντέρνα, με το υγρό στοιχείο «παρών» όχι υπό μορφή

σιντριβανιού, αλλά ακίνητο, σαν δεξαμενή-καθρέφτης τ΄ουρανού.

Κι ενώ οι τέσσερις βρίσκονται στο στάδιο της μελέτης, που θα ολοκληρωθεί

περίπου τον Οκτώβριο για να πάρει την σκυτάλη η «Ολυμπιακό Μετρό», η οποία και

θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου, ο Δήμος Αθηναίων φαίνεται πως είναι

αισιόδοξος για την αναβάθμιση της περιοχής. Όπως επισημαίνει στα «ΝΕΑ» ο

αναπληρωτής δήμαρχος Αθηναίων, κ. Νίκος Γιατράκος, «είναι βέβαιο ότι η περιοχή

με την προοπτική πολλαπλασιασμού των επιβατών που θα μετακινούνται με το Μετρό

έχει προσεγγίσει το ενδιαφέρον πολλών επιχειρήσεων που επενδύουν με την

προοπτική αναβάθμισης της εμπορικής αξίας του κέντρου. Δεν πρέπει να εκπλήσσει

κανέναν το γεγονός ότι σε μια δεκαετία από σήμερα θα δει κανείς την πραγματική

αναβάθμιση, αφού απομακρυνθούν οι ανεπιθύμητες χρήσεις και γίνει η αναγκαία

αλλαγή του κυκλοφοριακού».

ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ