|
|
ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: στην Πάτρα.
ΣΠΟΥΔΑΣΕ: Νομικά.
θΑ ΗΘΕΛΕ ΝΑ: Είμαι αυτό που διάλεξα: εκδότης.
ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ: Ιστορία της Ανάγνωσης.
ΑΚΟΥΕΙ: Κυρίως ελληνική μουσική.
ΘΑ ΘΥΣΙΑΖΕ: Δεν θα θυσίαζα χρόνο σε βάρος της δουλειάς μου και του διαβάσματος.
Με την έκδοση του βιβλίου της κ. Δήμητρας Παπανδρέου, ο εκδοτικός οίκος τον
οποίο διευθύνει μαζί με την αδελφή του Γιώτα Λιβάνη βρέθηκε «στο μάτι της
επικαιρότητας». Ο Ηλίας Λιβάνης σκέφτηκε από την πρώτη στιγμή πως το βιβλίο
δεν θα περάσει απαρατήρητο αλλά ίσως ούτε ο ίδιος φανταζόταν πως θα πουλούσε
36.000 αντίτυπα σε πέντε ημέρες. Παραδέχεται πως η δημοσιότητα ωφελεί τις
πωλήσεις ενώ όσον αφορά τον συγγραφέα της «ιδανικής βιογραφίας» του Ανδρέα
Παπανδρέου, απαντά πως η εξεύρεσή του είναι το ζητούμενο.
ΕΡ.: Πόσα αντίτυπα έχει πουλήσει έως αυτή τη στιγμή το βιβλίο της Δήμητρας Παπανδρέου;
ΑΠ.: 36.000 αντίτυπα σε πέντε εργάσιμες μέρες.
ΕΡ.: Θα υπάρξουν «πρωτοτυπίες» στη δεύτερη έκδοση;
ΑΠ.: Η συγγραφέας δεν έχει εκδηλώσει τέτοια πρόθεση.
ΕΡ.: Η πρώτη σκέψη όταν ακούσατε γι’ αυτό ήταν:
ΑΠ.: Ότι δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο.
ΕΡ.: Αν ο δικός σας λόγος ήταν καθοριστικός θα ενθαρρύνατε την κ. Παπανδρέου
να γράψει το βιβλίο;
ΑΠ.: Δεν ήταν και δεν θα μπορούσε να ήταν καθοριστικός ο δικός μου ρόλος.
ΕΡ.: Θα μπει ενεργά στον χώρο της πολιτικής;
ΑΠ.: Είναι ένα ερώτημα που η απάντηση μπορεί να δοθεί μόνο από την ίδια.
ΕΡ.: Ποιο θα ήταν το ιδανικό πρόσωπο για την παρουσίαση του βιβλίου;
ΑΠ.: Το βιβλίο αυτοπαρουσιάστηκε.
ΕΡ.: Θα είναι το μπεστ σέλερ της χρονιάς;
ΑΠ.: Αυτό θα το μάθουμε στο τέλος του έτους.
ΕΡ.: Πώς σας φάνηκαν οι πρώτες κριτικές;
ΑΠ.: Και τα βιβλία κρίνονται και οι κρίνοντες κρίνονται.
ΕΡ.: Ποιος θα μπορούσε να γράψει την ιδανική βιογραφία του Ανδρέα Παπανδρέου;
ΑΠ.: Είναι το ζητούμενο.
ΕΡ.: Της κ. Δήμητρας Παπανδρέου;
ΑΠ.: Μήπως είναι νωρίς;
ΕΡ.: «Πάσα ομοιότης με πρόσωπα και πράγματα είναι εντελώς συμπτωματική». Όταν
το βλέπετε τυπωμένο σ’ ένα οπισθόφυλλο σκέφτεστε…
ΑΠ.: Εύρημα των συγγραφέων προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
ΕΡ.: Ο καθένας μπορεί να γράψει ένα βιβλίο;
ΑΠ.: Εάν έχει τις δυνατότητες.
ΕΡ.: Η καλύτερη διαφήμιση είναι η δυσφήμηση;
ΑΠ.: Μήπως και η δυσφήμηση είναι ένα είδος διαφήμισης; Θα έπρεπε ίσως να ερευνηθεί.
ΕΡ.: Πόσο ωφελήθηκαν οι πωλήσεις από τον «ντόρο» που προηγήθηκε της έκδοσης;
ΑΠ.: Η δημοσιότητα ωφελεί τις πωλήσεις.
ΕΡ.: Σε ποιους θα χαρίζατε με την καρδιά σας το βιβλίο της κ. Παπανδρέου;
ΑΠ.: Ειλικρινά δεν μπορώ να διαλέξω.
ΕΡ.: Αν είχατε τη δυνατότητα θα συστήνατε στον Κώστα Σημίτη να το διαβάσει;
ΑΠ.: Ο κ. Σημίτης είμαι βέβαιος ότι επιλέγει ο ίδιος τα βιβλία που τον ενδιαφέρουν.
ΕΡ.: Ποιο βιβλίο που εκδώσατε θα θέλατε να είχε την ίδια επιτυχία στις πωλήσεις;
ΑΠ.: Δεν εξαιρώ κανένα, θα ήθελα να είναι όλα επιτυχίες.
ΕΡ.: Θα θεωρούσατε αποτυχία σας να μην το εκδίδατε εσείς;
ΑΠ.: Μα ζητήσαμε να το εκδώσουμε.
ΕΡ.: Ένα βιβλίο μπορεί να βλάψει;
ΑΠ.: Ανάλογα με τον αναγνώστη.
ΕΡ.: Πότε μια έκδοση διαστρεβλώνει την ιστορία;
ΑΠ.: Όταν δεν είναι ειλικρινής.
ΕΡ.: Και πότε συνεισφέρει ουσιαστικά στη διαμόρφωσή της;
ΑΠ.: Όταν καταγράφει με ειλικρίνεια και αντικειμενικότητα τα γεγονότα.
ΕΡ.: Το βιβλίο μπήκε πια και στο σούπερ μάρκετ…
ΑΠ.: Γίνεται και στη χώρα μας ό,τι συμβαίνει και στις άλλες χώρες της Ευρώπης.
ΕΡ.: Πόσο σας διευκόλυνε το «όνομα» στη δουλειά σας;
ΑΠ.: Είναι ένα καλό όνομα, αλλά εκείνο που βοηθά αποφασιστικά είναι οι σωστές επιλογές.
ΕΡ.: Σας έχει πει κάποιος «θέλω αυτό το βιβλίο αλλά δεν έχω χρήματα»;
ΑΠ.: Ναι, έχει συμβεί.
ΕΡ.: Ποιο είναι το αγαπημένο σας βιβλιοπωλείο εν Ελλάδι;
ΑΠ.: Κάθε βιβλιοπωλείο στη χώρα μας είναι μες στην καρδιά μου.
ΕΡ.: Μια έκδοση που σας έκανε ν’ αναθεωρήσετε ένα «πιστεύω»;
ΑΠ.: Όχι, δεν υπήρξε.
ΕΡ.: Η διακίνηση των ιδεών μπλοκάρεται από τους νόμους της αγοράς;
ΑΠ.: Θεωρώ ότι πέρασαν ανεπιστρεπτί οι εποχές αυτές.
ΕΡ.: Θα διαβάζατε «Έγκλημα και τιμωρία» στην οθόνη του PC;
ΑΠ.: Γιατί όχι;
ΕΡ.: Βιβλιοπωλείο και «φρανσάιζ». Ταιριάζουν;
ΑΠ.: Έχει ήδη γίνει σε πολλές χώρες, όχι όμως ακόμα στη χώρα μας.
ΕΡ.: Έχετε εκδώσει ποτέ βιβλίο για το οποίο μετανιώσατε;
ΑΠ.: Δεν θυμάμαι, αν είχε συμβεί θα το θυμόμουνα.








