Το πρώτο βήμα με μελέτη που ετοιμάζει η Περιφέρεια Κρήτης. Σε 50 λεπτά η διαδρομή Χανιά - Ρέθυμνο - Ηράκλειο

Το τρένο θα σφυρίξει στην Κρήτη

«Στρώνουν» ράγες συγκοινωνιολόγοι, δήμαρχοι, βιοτέχνες και ξενοδόχοι

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ   | ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 06/12/2008 07:00 |
 Το τρένο θα σφυρίξει στην Κρήτη
Ράγες για να λειτουργήσει σιδηρόδρομος στην Κρήτη στρώνουν συγκοινωνιολόγοι, δήμαρχοι, βιοτέχνες και τουριστικοί επιχειρηματίες του νησιού. Το......
Γίνετε Συνδρομητής
str rail
24/12/2008 12:14
ο Χατζηδάκης απαράδεκτος προχθες στις 17/12 σε επιτροπή της Βουλης δηλωνει οτι ποτε δεν θα γινει τραινο στην Κρητη....και ειναι απο το Ρεθυμνο δυστυχως.....
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΑΒΡΙΛΑΚΗΣ
08/12/2008 01:09
Πρώτα να φτιαχτεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας να μη σκοτώνονται άδικα οι οδηγοί και μετά να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν το όραμα για τραίνο στην Κρήτη.
Πίπη Φακιδομύτη
08/12/2008 01:07
Δηλαδή δεν μπορούμε να''χουμε ΚΑΙ σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ΚΑΙ "τρενάτσι" ? Από αυτό το ωραίο και το γρήγορο και το οικολογικό που λέτε? Γιαπωνέζικο ή Γαλλικό το ίδιο μου κάνει...

Αν ζούσατε στην Κρήτη ΣΗΜΕΡΑ και είσασταν αναγκασμένοι να μετακινίσθε καθημερινά στον ΒΟΑ θα αναγνωρίζατε την απολύτως ανανγκαία και άμεση ανακατασκευή του σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ( βλέπε υπόλοιπη Ευρώπη).

Οσο για τις ρακές και το πόσο απολίτιστοι λεβεντοσουμάχερ χωρίς οικολογική συνείδηση είναι οι Κρητικοί είναι γελοίες γενικότητες αδαών και μακριά νυχτωμένων... please.....

Αεροδρόμια με αντικειμενικά διεθνείς προδιαγραφές μπορούμε επίσης να έχουμε εις την λεβεντογέννα ή ζητάμε πολλά οι άμοιροι ιθαγενείς????

Ευτυχώς που είναι όμορφη η λεβεντογέννα (για πόσο ακόμη δεν ξέρω...) αλλιώς δε θα μας "εσίμωνε άθρωπος έπαε χάμε"!!!!!
Gallos
07/12/2008 23:26
Kala ta lete ke Nozomi, all pote itan i teleftea fora pou xrisimopiisate INTERCITY stin Elladitsa?
Σπύρος Γιακουμάκης
07/12/2008 23:17
Προς Nozomi

Επί της ουσίας (για το τραίνο) συμφωνούμε. Ωστόσο θα γνωρίζετετ ότι πρόσφατα οι Γάλλοι κατασκεύασαν το AGV, αντικαταστάτη του TGV, που η μηχανική του σύνθεση είναι τουλάχιστον εφάμιλλη των ιαπωνικών. Επίσης, επειδή ήμουν πρόσφατα στη Γαλλία, σας πληροφορώ ότι εδώ και καιρό έχουν δρομολογήσει το TGV duplex, το οποίο αποτελείται από διώροφα βαγόνια και η μεταφορική του ικανότητα είναι πολλαπλάσια του αρχικού μοντέλου, ίσως και μεγαλύτερη των ιαπωνικών. Το όλο θέμα ωστόσο το θεωρώ ήσσονος σημασίας για αντιπαράθεση (και οι δύο τεχνολογίες είναι κορυφαίες).
Οσο για το ιαπωνικό τρένο μαγνητικής αιώρησης maglev ή το αντίστοιχο γερμανικό transrapid που έχει και η Σαγκάη, υπάρχουν δύο σοβαρά μειονεκτήματα: 1. το πολύ υψηλό κόστος κατασκευής και λειτουργίας 2. τα πολύ ισχυρά μαγνητικά πεδία που δημιουργούνται και πρακτικά δεν μπορείς να απομονώσεις. Κάτι ξέρουν λοιπόν οι Γάλλοι που επιμένουν στις συμβατικές ράγες. Είναι άλλωστε πρακτικοί οι άνθρωποι. Σου λέει, ένα TGV μπορεί νάρθει ακόμη και στη Θεσσαλονίκη, που λέει ο λόγος, όχι με την ταχύτητα που πιάνει στην Ευρώπη ασφαλώς, ένα maglev μπορεί να κάνει το ίδιο;

Για τον εισπράκτορα των ΚΤΕΛ

Οι έξυπνοι επιχειρηματίες του χώρου, νάσαι σίγουρος ότι θα επενδύσουν και στον σιδηρόδρομο!
Σήφης
07/12/2008 22:38
Ερώτηση: Θα έχουν τα βαγόνια οπλοβαστούς; Αν όχι δεν το θέλουμε.
Βαγγέλης Γράσσος
07/12/2008 22:24
Η άποψη μου εδώ και πολλά χρόνια είναι ότι η Κρήτη χρειάζεται ένα καλό σιδηροδρομικό δίκτυο αφού τα προτερήματα θα είναι πάρα πολλά και προσπερνώντας το επιχείρημα που είναι τελευταία της μόδας περί οικολογίας πιστεύω ότι ο σιδηρόδρομος θα βοηθήσει α.) Στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού και γιατί όχι και της Πελοποννήσου εάν υπάρξει εύκολη και άμεση σύνδεση με Νεάπολη. β.) Στην ανάπτυξη του εμπορίου αφού θα μπορούν να μεταφέρονται χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων πολύ ευκολότερα και γρηγορότερα από ότι σήμερα όπου εκατοντάδες φορτηγά ξεκινούν από περιοχές όπως το Τπάκι και την Ιεράπετρα προς Ηράκλειο προκαλώντας προβλήματα στην εθνική οδό αλλά κίνδυνο να προκληθεί τροχαίο. γ.) Θα ανασάνει επιτέλους ο κύριος δρόμος που πάει από Χανιά – Ιεράπετρα όπου καθημερινά γίνεται πανικός. δ.) Και στο κάτω κάτω αν κάποιος είναι π.χ στο Ηράκλειο και θέλει να πάει Χανιά με ένα λογικό εισιτήριο (π.χ 10 ευρώ) θα τον συμφέρει να επιλέξει το Τρένο αφού θα κάνει την διαδρομή άνετα σε 50 λεπτά απολαμβάνοντας τον καφέ του, με ασφάλεια που είναι και κυριότερο αφού δεν θα χρειάζεται να οδηγεί περίπου 2 ώρες σε ένα κατά τα άλλα απαράδεκτο οδικό δίκτυο και φυσικά δεν θα χρειάζεται να ψάχνει να παρκάρει μέσα στα αστικά κέντρα ! Για να μην μιλήσω για αυτούς που είναι προς την Σητεία όπου πρακτικά είναι απομονωμένοι από τα πάντα με την πλησιέστερη μεγάλη πόλη να είναι η Ιεράπετρα σε απόσταση περίπου 75 χιλιομέτρων με ένα απαράδεκτο δρόμο όλο στροφές και λακκούβες. Φανταστείτε λοιπόν κάποιος από την Σητεία ο οποίος πρέπει να πάει ένα πρωί στα Χανιά για κάποια δουλειά (π.χ στο Εφετείο). Σήμερα χρειάζεται χοντρικά χοντρικά 4-5 ώρες για να πάει με το αυτοκίνητο και άλλες τόσες για να επιστρέψει… Μην μιλήσουμε καθόλου για το πόσες ώρες χρειάζεται με το λεωφορείο καλύτερα…
ORCA
07/12/2008 22:14
ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΦΟΥΚΑΡΑΣ Ο Χ.ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΚΕ ΓΡΑΜΕΣ ΤΡΑΙΝΟΥ ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ..ΠΑΡΕΠΙΠΤΩΝΤΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΕΧΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΞΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΑΡΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΘΕΙ?
EISPRAKTORAS KTEL PERIOXH SOUFLIOU
07/12/2008 21:56
NNL. NAI OPOS TO REXONA THA SAS FERNH POIO KONTA!!
ANTE KAI KALA STEFANA!
Nozomi
07/12/2008 20:54
Κ.Γιακουμάκη Οι Ιάπωνες υπερέχουν σε σύγκριση με τους Γάλλους γιατί ένα μεταφορικό σύστημα Υψηλής Ταχύτητας δεν συγκρίνεται με ένα άλλο μόνο στις μέγιστες ταχύτητες (που και εκεί η υπεροχή του TGV είναι μόνο για 20 kmph παραπάνω), αλλά ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ: - μεταφορική ικανότητα (τα Σινκανσέν μεταφέρουν 1200 άτομα και τα TGV 400). - πυκνότητα δρομολογίων (και εδώ οι Ιάπωνες έχουν πυκνότερα δρομολόγια). - η τεχνολογία των συρμών τους. Τα TGV είναι συρμοί με μηχανές στα δύο άκρα όταν τα Σινκανσέν είναι πραγματικές EMU (Electric Multiple Unit) εδώ και δεκαετίες. Ο λόγος που οι Ιάπωνες έχουν μικρότερες μέγιστες ταχύτητες οφείλεται στην πυκνοκατοικημένη Ιαπωνία και στα αυστηρά όρια που έχουν στις εκπομπές θορύβου. Αλλά και πάλι η όποια υπεροχή των Γάλλων (που όπως αναλύσαμε υπάρχει μόνο στις εντυπώσεις), θα πάψει να υπάρχει κατά το 2025 που θα μπει σε υπηρεσία το Ιαπωνικό Maglev των 500 kmph. Αυτά για τα τραίνα Υψηλών Ταχυτήτων, τα οποία επινοήθησαν απ'' τους Ιάπωνες ας μην ξεχνιόμαστε. Όσον αφορά την Κρήτη ειληκρινά δεν καταλαβαίνω κάποιους που εκφράζουν την κλασσική τριτοκοσμική νοοτροπία "δρόμοι πρώτα". Αυτό δεν γίνεται πλέον πουθενά στην πολιτισμένη Ευρώπη. Όσους δρόμους και να φτιάξουμε πάλι θα συνεχίσουμε να σκοτωνόμαστε σαν τα αρνιά στην άσφαλτο. Ο Σιδηρόδρομος είναι ΑΠΕΙΡΩΣ ασφαλέστερος του αυτοκινήτου, δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε πιστεύω. Ποιά "στραβή" να γίνει κ.Εισπράκτορα ? Στραβές στον Σιδηρόδρομο δεν γίνονται (αν είναι σωστά κατασκευασμένος) γιατί υπάρχουν Αυτόματα Συστήματα Προστασίας που θα σταματήσουν έναν συρμό ακόμα και αν κάποιος μηχανοδηγός θελήσει να αυτοκτονήσει ... Εσείς στα ΚΤΕΛ πρέπει να καταλάβετε ότι το "ποτάμι δεν γυρίζει πίσω". Το καλύτερο θα ήταν να πάτε με την φορά του (να συμμετάσχετε και εσείς δηλαδή).
ΝΝΛ
07/12/2008 19:34
Είπες: ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ??? Α ΡΕ ΕΛΛΑΔΙΤΣΑ, ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΚΑΒΟΥΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΣΥΡΑΓΓΕΣ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΡΧΕΣΑΙ ΤΟ 2010 ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΦΕΡΡΥ ΜΠΟΟΥΤ ΤΡΑΙΝΩΝ !!!!!!!!! ΑΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ ..... Δεν έχεις δίκιο!!!!! Στη Σικελία έτσι γίνεται και είναι μιά χαρά, όπως και στη Σκανδιναβία! Πας Γερμανία Κοπεγχάγη με τραίνο που για κάποιο κομμάτι ανεβαίνει σε Φερρυ! Εδώ στην Ελλάδα θεωρούμε το τραίνο όπως και το λεωφορείο bus class γιατί είμαστε στόκοι. Αλλά το ταξίδι που κάνεις με τραίνο στην Ευρώπη είναι το κάτι αλλο. Ανετο και ασφαλές. Μην κοιτάς τον ΟΣΕ που είναι 100 χρόνια πίσω. Αν δηλαδή πήγαινες από το κέντρο του Ηρακλείου στο κέντρο των Χανίων σε 40 λεπτά και χωρίς να ψάχνεις παρκινγκ και με ασφάλεια πίνοντας ενα καφέ στην πορεία θα ήταν άσχημο? Το τραίνο δε μολύνει όπως το αυτοκίνητο, δε σου κάνει τα νεύρα ταρτάλια όπως το αυτοκίνητο και σίγουρα θα έφερνε τους κρητικούς πιο κοντά!
Σπύρος Γιακουμάκης
07/12/2008 17:48
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά οι χιλιάδες ζωές που χάνονται στους δρόμους-καρμανιόλες κάθε χρόνο δεν έχουν καμμιά αξία; Γιατί ορισμένοι θεωρούν πολυτέλεια να μελετηθεί και ο σιδηρόδρομος στην Κρήτη; Κακό είναι; Ασφαλώς και υπάρχουν ζητήματα όπως η αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, του επαρχιακού οδικού δικτύου, το ενεργειακό του νησιού ή αυτό της διαχείρισης των απορριμμάτων, που πρέπει να λυθούν επιτέλους και αντιμετωπιστούν με σύγχρονους περιβαλλοντικούς όρους. Αλλά τι εμποδίζει να γίνει παράλληλα και ο σιδηρόδρομος αν κριθεί βιώσιμος;
Το εργοστάσιο μηχανικής διαλογής και κομποστοποίησης των Χανίων είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Μπορεί από το βιοαέριο στον ΧΥΤΥ να παραχθεί και ηλεκτρική ενέργεια σε δεύτερη φάση. Ποιός θα το πίστευε πριν λίγα χρόνια ότι θα γινόταν ένα τέτοιο εργοστάσιο στην Κρήτη; Το φράγμα των Ποταμών, επίσης ένα μεγάλο έργο, που πήρε χρόνια για να γίνει.
Το γεγονός ότι ζούμε στη χώρα της αναβλητικότητας και της μικροπολιτικής δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει, αν θέλουμε κάποτε να φτάσουμε το επίπεδο των άλλων Ευρωπαίων.
"Φτάσε όπου δεν μπορείς!" έγραψε ο Καζαντζάκης και δεν το έγραψε για θεωρητική εξάσκηση αλλά για μετουσίωσή του σε πράξη! Ειδικά από μας τους Κρητικούς.
mpasta
07/12/2008 16:24
Για να υπάρχει αποσυμφόρηση των δρόμων θα πρέπει να υπάρχουν δρόμοι.
Ως πολίτης θα ήθελα να ξέρω ποιες επιλογές έχω για να επιλέξω και δευτερευόντως τι θα ήθελα σε μια φανταστική χώρα.Ανάμεσα στον εκσυχρονισμό του αυτοκινητοδρόμου και στην δημιουργία ενός σύγχρονου τρένου, τι επιλέγω;εκτός εαν έχω τα χρήματα και τα φτιάχνω και τα δύο. Όταν όμως για 80 km (Αθήνα-Κόρινθος) χρειάστηκαν 14 χρόνια θα πρέπει να υπάρχει η επιλογή του δημόσιου συμφέροντος. Η σημασία του αυτοκινητοδρόμου είναι μεγαλύτερη απ αυτή του σιδηροδρόμου και η δευτερη θα πρέπει να περιμένει. Η προώθηση τέτοιων προγραμμάτων και οι μελέτες σκοπιμότητας μόνο σκοπιμότητες δεν κρύβουν.
Λαδόπουλος Βασίλης
07/12/2008 13:18
Η Κρήτη για χρόνια παραμελημένη και παραπεταμένη και ξεχασμένη είναι υποχρεωμένη να άκούει και πάλι τα τετριμμένα τα ξαναμασημένα και χιλιοξαναειπωμένα εκείνα λόγια της μικροπολιτικής τους πολυπραγμοσύνης και ματαιολογίας, όπου βουλιάζει μέσα στην ψέμα όλο και βαθύτερα κάθε ίχνος αξιοπρέπειας και εξαφανίζεται στην ανυποληψία το όποιο ποτέ βάρος των πολιτικών.
Τραίνο θα σφυρίξει στην Κρήτη όταν θα σφυρίξουν οι γαρίδες και οι χοίροι δούν τον ήλιο.
Εδώ έχουν αφήσει την Κρήτη χωρίς ένέργεια και μιλούν για σιδηρόδρομο?
Επί τόσα χρόνια δεν υπάρχει ένας αυτοκινητόδρομος που να ενώνει τα δύο άκρα της Κρήτης και θά κάνουν σιδηρόδρομο?
Ένα εργοστάσιο της ΔΕΗ στούς Γάλήνους που θα λύσει μιά κι έξω το ενεργειακό της Κρήτης το παιδεύουν δέκα και πλέον χρόνια και ακόμα βρίσκονται στο στάδιο της συζήτησης του τιμήματος και θα κατασκευάσουν σιδηρόδρομο?
Θεέ και κύριε βοείθησε μην τρελαθούμε γιατι με τις υποσχέσεις τους είναι ικανοί να τρελάνουν και τρελό
Σπύρος Γιακουμάκης
07/12/2008 12:42
Οταν λέμε "τρένο" προφανώς δεν εννοούμε τον "μουτζούρη" του προηγούμενου αιώνα, ούτε το τρένο όπως λειτουργεί ακόμη και σήμερα στην Ελλάδα με προδιαγραφές Αφρικής! Δυστυχώς ο λεγόμενος εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας αφορά ένα ελάχιστο μόνο τμήμα της (ελάχιστοι νομοί καλύπτονται σιδηροδρομικά), τον λεγόμενο ΠΑΘΕΠ, ο οποίος με τους ακολουθούμενους ρυθμούς δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από το 2013!
Ανάπτυξη σιδηροδρόμου δεν σημαίνει κατάργηση των οδικών μεταφορών αλλά πρωτίστως αποσυμφόρηση των δρόμων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι χώρες με κορυφαία σιδηροδρομική τεχνολογία όπως η Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, διαθέτουν και πανίσχυρες αυτοκινητοβιομηχανίες. Προφανώς λοιπόν εκεί δεν βλέπουν όπως κάποιοι εδώ, το τρένο ως "δολοφόνο" του αυτοκινήτου, αλλά έχουν πειστεί ότι αν δεν έφτιαχναν σύγχρονα σιδηροδρομικά δίκτυα, όσους δρόμους και να είχαν, θα ήταν σήμερα υπερκορεσμένοι.
Οσον αφορά στην Κρήτη, πρέπει να προηγηθεί μελέτη σκοπιμότητας και αν γίνει το έργο, να συνδεθεί οπωσδήποτε με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο μέσω ρέϊλ φέρρυ κατά την πρόταση του κ. Νάθενα, ο οποίος είναι συγκοινωνιολόγος, άρα πρόκειται για γνώμη ειδικού, χωρίς εισαγωγικά. Ακόμη, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον φίλο που αναφέρθηκε πριν στην μεγάλη εγκατάλειψη της Κρήτης από όλες τις κυβερνήσεις. Οι δρόμοι είναι στα μαύρα τους τα χάλια, πολλές χαράξεις χρονολογούνται από την εποχή της χούντας, ζωές χάνονται πολλές και ο κορεσμός έχει ήδη επέλθει. Η λογική λέει ότι με την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, μην λησμονηθεί παράλληλα και το τρένο, που μπορεί να επεκταθεί και στην ενδοχώρα. Στη Γαλλία τα υπεραστικά λεωφορεία τα χρησιμοποιούν για ανταποκρίσεις με σιδηροδρομικούς σταθμούς και είναι μόνιμα γεμάτα! Ας το καταλάβουν αυτό ορισμένοι και στη χώρα μας.
μπάστα
07/12/2008 11:56
μεγάλη μπίζνα,μεγάλη μάσα. φτιάξτε τους δρόμους να σωθεί κανένας άνθρωπος.
Στον άξονα Αθήνα - Πάτρα (τώρα μόνο το τμήμα Κόρινθος - Πάτρα ) κάθε μέρα χάνουν την ζώή τους απ τον απαράδεκτο δρόμο
Αν απο το 1990 τα χρήματα τα ΄΄εδιναν ρια τον δρόμο θα είχαμε σώσει χιλιάδες ζωές!!!!
αξίζει αυτό το τίμημα για το πρακτικά ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ μεταφορικό έργο του τραίνου.
αλλά ποιός ενδιαφέρετε;
Όσο τα περι οικολογίας ας το συγκρίνουν με τα λεοφορία και οχι με το αυτοκίνητο
και απο οικονομικής πλευράς χαρατσώνουμε τις μετακινήσεις των αυτοκίνητων για να επιδοτήσουμε τις μετακινήσεις με το τραίνο.
Μάριος
07/12/2008 11:25
όσα τρένα και να φτιάξουν (στα επόμενα 100 χρόνια φυσικά..!!), ο Κρητικός και ο κάθε Ελληνάρας θα χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του για να τρέχει με 200 στους τρισάθλιους δρόμους της Κρήτης και της υπόλοιπης Ελλάδας. Ας μην κοροιδευόμαστε τώρα...
transport
07/12/2008 02:56
to treno einai lusi tu perasmenu aiona! gia ena toso megalo ergo mipos tha eprepe na rotisume ti eidus treno sxediazoun, tin timi ton eisitirion, tis peribantologikes epiptoseis prin k meta, posous tha eksipiretei, ktl?
an to treno ginei pragmatikotita se 20 xronia, isos tote na einai k ola ta autokinita ilektrika opote sugkritika k pali tha uperteroun!
to treno den einai ena ktirio, apla to skeftiakme k to balame! tha epireasei olo to nisi k thelei megali k prosextiki meleti apo sugkinoniologous k planners k oxi apo "eidikus" pu einai uper tou trenou gia eunoitus logous.
Πανακακης Πετρος
07/12/2008 01:31
Kαλησπερα σε ολους, Θα ηθελα να αναφερθω στη δημoσιευση της εφημεριδας πανω στο θεμα κατασκευης σιδηροδρομικου δικτυου(Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2008). Σιγουρα θα ειναι ενα εργο που θα αλλαξει πολυ τη ζωη των κρητικων.Περισσοτερος κοσμος θα μπορει να μετακινειται απο και προς τις δουλειες του, αν αναλογιστει κανεις οτι υπο αυτες τις συνθηκες θα μπορουσε να εργαζεται στο αλλο ακρο της κρητης.Κανενας λογος για το ποσο θετικο θα ειναι για τον τουρισμο του νησιου.Θα πρεπει ομως να σκεφτουμε και το κοστος...Κατασκευης-Συντηρισης-Εισιτηριου. Τα υπερ αυτου του εργου πιστευω πως ειναι πολλα και ισως χρειαζονται ωρες για την αναπτυξη τους, αλλα οι δυσκολιες για την υλοποιηση του ειναι ακομη περισσοτερες.Εαν ολοι μπουν στην διαδικασια να σκεφτουν το μελλον του τοπου τους, ειμαι σιγουρος πως θα ταθουν υπερ του εργου αυτου.Μην ξεχνατε πως πολλοι αλλοι θα ταθουν κατα του εργου αυτου, οχι για κανεναν αλλο λογο, αλλα επειδη ετσι θα τους δασκαλεψουν...
EISPRAKTORAS KTEL PERIOXH SOUFLIOU
07/12/2008 00:19
MERIKES UPOTHETIKES APORIES ,OMOS KALOPROAIRETES .
POSO PERIPOU THA EINAI H TIMH TOU EISHTHRIOU;
POIA THA EINAI H DIADROMH;
POIOS THA ANALABH THN EUTHHNH KATASKEUHS TOU;
POIOS THA KREMASTH EIS THN PLATEIA TOU HRAKLEIOU
EIS PERIPTOSHN KAPOIAS STRABHS ;
THA EINAI EIS THN ZOH O EPITIMOS DIA THN TELETHN TON LAMBRON EKGAINION ;
Σπύρος Γιακουμάκης
06/12/2008 22:38
Δεν έκανα λάθος για τα τραίνα υψηλής ταχύτητας! Τα Γαλλικά είναι τα ταχύτερα στον κόσμο σε συμβατικές ράγες με παγκόσμιο ρεκόρ τον Απρίλιο του 2007, όπου TGV άγγιξε τα 574,8 km/h!!!
Τα αντίστοιχα ιαπωνικά είναι μαγνητικής αιώρησης, τα Maglev άρα μη συγκρίσιμα.
Αξιοσημείωτο είναι για την αξιοπιστία και ασφάλεια του TGV ότι ατύχημα με νεκρούς δεν έχει συμβεί ποτέ εδώ και 30 χρόνια!
Οσο για τα ΚΤΕΛ, είναι πιστεύω προς το συμφέρον τους να μπουν μέτοχοι και στο παιχνίδι των σιδηροδρομικών μεταφορών και να αναδιοργανώσουν τις γραμμές των λεωφορείων με ανταποκρίσεις με το τραίνο. Εκτός και αν δεν τους ενδιαφέρει η επιπλέον επιχειρηματική τους ανάπτυξη, που θα τους αποφέρει πολλαπλά οφέλη.
Σπύρος Γιακουμάκης
06/12/2008 22:00
Για κάποιον αναγνώστη που ανησυχεί, προφανώς και θα προηγηθεί μελέτη σκοπιμότητας. Ενα γρήγορο μέσο άλλωστε όπως το σύγχρονο τραίνο, έχει εξασφαλισμένη επιτυχία το δίχως άλλο και τούτο έχει φανεί διεθνώς.
Ουδείς γκρινιάζει, προτάσεις κάνουμε κι όποιος ακούσει...
μια φορά καλά θα κάνουν ν'' ακούσουν για το καλό του τόπου...αν τους ενδιαφέρει...
George S
06/12/2008 21:17
Yparxei meleti pou na leei oti to axio ayto ergo tha mporei na stathei sta podia tou meta tin arxiki ependysi? Se oli tin Ellada vlepoume erga ta opoia ginontai xoris kamia skepsi gia makroxronia syntitisi kai biosimotita, pou kataligoun athlia ereipia. Ta erga ayta prepei na vgazoun ta exoda tous. I kyvernisi den mporei na ta plironei ola, ki'' as nomizoun alloios oi neoellines. Pou einai oi provlepseis gia ton arithmo ton epivaton kai to kostos ton eisitition? Horis ayta, milame logia aera.
Nozomi
06/12/2008 21:04
Ο Σιδηρόδρομος είναι το φιλικότερο προς το περιβάλλον, ασφαλέστερο και ανετότερο μέσο μεταφοράς. Δεν καταλαβαίνω γιατί προηγούνται οι δρόμοι και όχι ένα μέσο που είναι ταχύτερο και σέβεται το περιβάλλον. Έκανε ένα λάθος ένας φίλος (κάτοικος Γαλλίας) παραπάνω. Οι Ιάπωνες εξακολουθούν να οδηγούν την κούρσα στα Τραίνα Υψηλής Ταχύτητας και θα ήταν ευχής έργο αν εμπλέκονταν στο έργο ... Το ζήτημα είναι να κτυπηθούν τα κάθε λογής συμφέροντα (απ'' τους ιδιοκτήτες γης έως τα ΚΤΕΛ) που θα εναντιωθούν στο έργο. Επίσης μην ξεχνάμε τις ισχυρές πολιτικές διασυνδέσεις των κρητικών ΚΤΕΛ (Μητσοτακέϊκο και ντόπιοι πολιτευτές). ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΑΠΑΙΤΗΣΕΤΕ ΕΣΕΙΣ οι Κρήτες, ουδείς δεν πρόκειται να το κατασκευάσει ...
Γιάννης
06/12/2008 19:57
Την ξέρετε την παροιμία, ε?
"Όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα μικρό καλάθι."
Εγώ θα έλεγα μην κρατάς καλάθι...

Πριν κάμποσο καιρό έλεγαν ότι θα κάνουν πίστα για
Φόρμουλα 1 στις Γούβες.

Να δείτε που σε λίγο θα φτιάξουν και γέφυρα Ηράκλειο-Πειραιά.
Στρατής Σταυρουλάκης
06/12/2008 19:45
Ως αναφερόμενος στο δημοσίευμα και μέλος της πρωτοβουλίας για σιδηρόδρομο στην Κρήτη υπό τα blog http://cretanrail.wordpress.com/ και http://www.facebook.com/wall.php?id=663297926&banter_id=1384834117&show_all#/group.php?gid=43193441881&ref=share θα ήθελα να ευχαριστήσομε την πρώτη πανελλαδικά σε κυκλοφορία εφημερίδα Τα Νέα και τον συντάκτη της Κώστα Ντελέζο για την προβολή του θέματος που δεν αφορά μόνο την Κρήτη, αλλά και την επίσης παραμελλημένη Λακωνία.
Παρακολουθώντας των διάλογο που αναπτύσεται μεταξύ των αναγνωστών, να επισημάνω ότι από αυτό το έργο θα κερδίσουν όλοι: οι επιβάτες, ο ΟΣΕ, τα ΚΤΕΛ, οι μεταφορικές εταιρίες, τα ταξί, οι ναυτιλιακές εταιρίες ,οι τοπικοί αυτοδιοικητικοί και επαγγελματικοί φορείς μέσα από την κοινή συμμετοχή τους σε μία εταιρία τύπου Σιδηρόδρομοι Κρήτης Α.Ε., όπως σωστά επισήμανε, παραπάνω, ο αξιότιμος καθηγητής Σπύρος Γιακουμάκης.
Ας ελπίσομε και αλλες περιοχές όπως η Ηπειρος, να αποκτήσουν κι αυτές αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ
06/12/2008 19:39
ΤΑ πλεονεκτηματα του τρενου ως ιδανικου μεσου μεταφορας, ιδικα εναντι του αυτοκινητου, εχουν απαντηθει στον πολιτισμενο κοσμο εδω και ενα αιωνα...
Χαρακτηριστικα θα πω οτι το eurochanel , που συνδεει υποθαλασσια την Αγγλια με την Γαλλια, διασχιζεται αποκλειστικα με τραινο. Το πουλμαν που μας μετεφερε οπως και ολα τα οχηματα μπηκαν σε ειδικα διαμορφομενα βαγονια.
Οι δε επιβατες του τρενου φτανουν απο το κεντρο του Παρισιου στην καρδια του Λονδινου με ασφαλεια και ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΑ απο οτι με το αεροπλανο (λαμβανοντας υποψη και την πολυωρη μεταβαση, αναμονη, αναχωρηση, αφιξη στα αεροδρομια ) Γι αυτο αλλωστε και το εισητηριο του τραινου ειναι πιο ακριβο απο το αεροπορικο..
Αντιθετα στην Ελλαδα στο κολλοσιαιο εργο της ζευξης Ριου-Αντιριου δεν υπαρχει προβλεψη για τραινο !!
Ετσι ακομα και εαν βρεθει καποιος ηθικος υπουργος που θα θελησει να ενωσει σιδηροδρομικα την ανατ. Ελαδα θα πρεπει να κατασκευασει καινουργια γεφυρα.........
Η αναπτυξη του τραινου ειναι φθηνοτερη, γρηγοροτερη δεν απαιτει τονους μπετον, και απαλλοτριωσεις Ερχεται δε σε πληρη αντιθεση με την κουλτουρα του ΙΧ.
Τα παραπανω ομως στη χωρα μας θεωρουνται μειονεκτηματα. Προτιμουν παντα τα πανακριβα χρονοβορα εργα που αφηνουν περιθωρια για μιζες, δωρακια, υπερτιμολογισεις και ρουσφετια...
Και παντα εξυπηρετουν τα συμφεροντα του τριγωνου΄ ΤΣΙΜΕΝΤΟ-ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ. Με βαση αυτο το μοντελο γινονται ολα τα δημοσια εργα
Ο τζιρος που γινεται γυρω απο την αποκτηση, συντηρηση, ανταλακτικα και φοροι αυτοκινητου ειναι τεραστιος Τεραστια και η πλυση εγκεφαλου που κανει στους συμπατριωτες μας.
Δεν πρεπει να υποτιμαμε την μεγαλη δυναμη και επιροη των αυτοκινητοβιομηχανων. Στις ΗΠΑ ο επομενος κλαδος που ενισχυθηκε , λογω της κρισης, απο την κυβερνηση ηταν οι "αυτοκινηταδες" του Ντιτροιτ.
Εκατονταδες χιλιαδες κομματια εχουν στις αποθηκες τους, απουλητα λογω της κρισης αλλα και της οικολογικης στροφης του κοινου. Πολλα απο αυτα θα καταληξουν στα χερια λεβεντοσουμαχερ συμπατριωτων μας.
Λυσεις οπως ο σιδηροδρομος εχονται σε ευθεια αντιθεση με τα συμφεροντα τους....
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
06/12/2008 18:14
Μην είμαστε συνέχεια γκρινιάρηδες και απαισιόδοξοι... Αυτοί τη φορά μπορεί να γίνει. ''Ετσι λέγαμε και για το μετρό, τη γέφυρα Στο Ρίο, το αεροδρόμειο και τελικά έγιναν. ''Ετσι θα γίνει και στην Κρήτη. Ας πάψουμε όλα να τα βλέπουμε μαύρα σε αυτή τη χώρα... Αυτή η κωλογκρίνια δεν βγάζει πουθενά.
Μανόλης Κρητικάκης
06/12/2008 16:47
μη μας αντιμετωπίζεται εμάς τους Κρητικούς σαν είμαστε αποκομμένοι από την υπόλοιπη Ελλάδα σε κάθε τομέα.. ακόμα και σ'' ότι αναφορά τις υποδομές εδώ στην Κρήτη.. που πιστέψτε είναι πολύ πίσω.. είμαστε ξεχασμένοι εδώ στο νότο.. ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΤΟ ΗΘΕΛΑΝ ΠΟΛΥ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ... ΜΗΝ ΠΑΙΖΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥΣ..
Σπύρος Γιακουμάκης
06/12/2008 16:15
Το πρόβλημα είναι η πολιτική βούληση. Σε προηγούμενο σημείωμά μου υπέδειξα μεικτό διαχειριστικό σχήμα για την κατασκευή και λειτουργία του έργου από σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Συμφωνώ δε και για τα μεγάλα κόμματα εξουσίας. Ειδικά για το ΠΑΣΟΚ που έπαιρνε ανέκαθεν υψηλά ποσοστά στην Κρήτη και πέρα από τα νοσοκομεία και τα κέντρα Υγείας, την άφησε με τους δρόμους της χούντας! Δυστυχώς μόνο "μονάδες" του ενός ή του άλλου κόμματος παίρνουν πρωτοβουλίες κόντρα στο ρεύμα. Παλιότερα ο Μάνος και ο Τρίτσης, τώρα απευθύνομαι στη νέα γενιά της σημερινής κυβέρνησης, μιας και οι συνθήκες έχουν τώρα ωριμάσει. Τα συμφέροντα που αντιμάχονται τον σιδηρόδρομο πρέπει να καταλάβουν ότι μπορούν εδώ και τώρα να επενδύσουν σ'' αυτόν και να μην περιορίζονται μόνο στις οδικές μεταφορές. Εκτός και αν δεν τους ενδιαφέρει ο πολλαπλασιασμός των κερδών τους. Ο σιδηρόδρομος είναι το κατ'' εξοχήν αναπτυξιακό έργο. Ας το καταλάβουν επιτέλους!
ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΥΧΝΗΛΑΤΗΣ
06/12/2008 16:08
ΠΩΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΚΡΗΤΙΚΟ ΤΡΑΙΝΟ?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ΤΡΕΝΑΤΣΙ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
ΡΕ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ,,,ΚΑΛΛΑ ΟΛΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΙΟ ΟΙ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΑΛΛΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΑΝ ΔΕ ΔΕΙΤΕ,ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΑΚΓΙΟΖΟΠΑΙΧΤΕΣ,,
ΑΠΟ ΤΟ 1893 ΤΟ ΜΕΛΕΤΑΝ ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΑ,,,,,,,,,,,
ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΜΟΝΟ ΕΠΙ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΟΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ.......ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΕΛΑ ΚΑΙ ΚΟΡΔΕΛΑ ΣΤΟ ΤΡΕΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΦΡΕΝΟ,,,,,,ΡΕ ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΜΗΝ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΤΑΙ ΑΛΛΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΒΙΑΝΝΟΣ ΕΙΝΑΙ 90ΧΛ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ 2,5 ,,,,,
MP
06/12/2008 15:40
Δεν ειναι ασχημη ιδεα αλλα αν βαλουμε τις απαλλωτριωσεις, την κατασκευή και τη λειτουργία θελει 30 χρονια για να γινει το εργο.
Επειδη η ΝΔ δεν ασχολειται με την Κρήτη και το ΠΑΣΟΚ τη θυματε μονο στις εκλογες, η οποια ανάπτυξη θα πρέλθει μόνο από ιδιωτική πρωτοβουλία. Αλλά εδω ενα αεροπλάνο εμπορευματων συζητουν χρονια οι παραγωγοί των πρωιμων κηπευτικών και αεροπλανο δεν ειδαμε, σιγά μη γίνει σιδηροδρομος. Αγαπητοι κρητικοι συμπατριώτες αναπτυξτε ισότιμα την κρήτη, που δεν ειναι μονο το Ηράκλειο και τα Χανια, επενδυστε στο συγκριτικό πλεονεκτημα της και μην περιμενετε τιποτα από καμια κυβερνηση. Αυτοι ασχολουντε με αλλες περιοχες.
Σπύρος Γιακουμάκης
06/12/2008 15:18
Για αυτούς που έχουν επιφυλάξεις για το τρένο, ως πρώην μόνιμος κάτοικος Γαλλίας, λέω τα εξής:
1. το ηλεκτρικό τρένο είναι πολλάκις φιλικότερο μέσο για το περιβάλλον από το οποιοδήποτε λαστιχοφόρο μέσο μεταφοράς. Δεν εκλύει ρύπους, είναι άνετο και ασφαλές. Στο Γαλλικό σούπερ τρένο TGV στα περίπου 30 χρόνια που λειτουργεί δεν έχει γίνει το παραμικρό ατύχημα! H Γαλλική σιδηροδρομική τεχνολογία είναι η καλύτερη παγκοσμίως, ξεπερνούν ακόμη και τους Ιάπωνες, και αυτό είναι καθολικά παραδεκτό από τους ειδικούς.
2. εξοικονόμηση εκατομμυρίων τόνων καυσίμων το χρόνο, άρα κέρδος συναλλάγματος
3. μη βιασμός του περιβάλλοντος λόγω πολύ περιορισμένων απαλλοτροιώσεων για τον σιδηρόδρομο
4. διάσωση χιλιάδων ζωών συμπολιτών μας και ειδικά νέων που βάφουν με το αίμα τους την άσφαλτο κάθε χρόνο.
Προφανώς όσοι έχουν επιφυλάξεις ακόμη, είναι επειδή ίσως έχουν χρησιμοποιήσει τα ελληνικά τρένα του Τρικούπη. Οταν ήμουν φοιτητής στη Σαλονίκη η λεγόμενη ελληνική υπερταχεία τότε, έκανε στην καλύτερη περίπτωση από Αθήνα 8 ώρες για 500 χλμ!!! Πήγα στη Γαλλία, πήρα το TGV και πριν προλάβω να πιω ένα καφέ στο υπερπολυτελές μπαρ είχε φτάσει από τη Λυόν στο Παρίσι, 500 χλμ επίσης, σε λιγότερο από δύο ώρες! Αυτά τα λέω για τους άσχετους που επιμένουν ακόμη στα άχρηστα οδικά έργα και στο ΙΧ, να ξοδεύονται στα βενζινάδικα και στα σέρβις, για να καταλάβουν τι μεσαίωνας είμαστε ακόμη συγκριτικά με την πολιτισμένη Ευρώπη.
Και επειδή η πατρίδα μου η Κρήτη ήταν σε πολλά πρωτοπόρα, ζητώ από τον συντοπίτη μου YME κ. Χατζηδάκη προσωπικά, σιδηρόδρομο γι'' αυτήν εδώ και τώρα!
ιζνογκουντ
06/12/2008 14:39
καλά,άμα δείτε εσείς τρένο σφυρίξτε μου κι εμένα(δις).θα έρθω με το τραμ (που το μελέτουσαν πριν απο 15 χρόνια).ξυπνάτε ρε,μας δουλεύουν χρόνια τώρα.
fentouris sostis
06/12/2008 14:25
ντρεπομαι που ειμαι ΕΛΛΗΝΑΣ στη χωρα των απατεωνων
ELL.ME
06/12/2008 14:17
ETSI MPRAVO EPITELOUS TRENO SE OLH THN KPHTH MPAS KAI BALOUN MYALO TO KTEL KRHTHS TH MIA KAI TO KTEL ANATOLIKHS H DYTIKHS KRHTHS EXOUN KATANTHSH SAN TOUS AMERIKANOINDIANOUS BOPEIOI KAI NOTOIOI HS BAPOS TON TOURISTON NTOPION MATHITON KAI SE OPION KANH TO LATHOS NA TAXIDEPSH ME LEOFORIO H TAXH
Μιχάλης
06/12/2008 14:05
ωραία ιδέα αλλά οι εποχές της πίστωσης πέρασαν, ούτε η ΕΕ δεν θα μπορεί να πληρώνει, η μόνη ρεαλιστική λύση είναι η αυτοχρηματοδότηση βοηθούμενη από το δικαίωμα κάποιου τοπικού φόρου επί του φθηνού πετρελαίου - το περιμένουν ακόμα και στα 25 δολλ - γιά τέτοια απαραίτηα έργα...
Δημητρης Κρητικος
06/12/2008 13:16
Εχουμε τρελαθει τελειως? Τρενο στη Κρητη κ αυτοκινητοδρομοι? Μηπως θελουν κ μετρο? Οπως ειστε πολυ ειναι.. Τελειωνει το τζαμπα κοινοτικο χρημα κ δε φανταζομαι ιδιωτης να αναλαβει το μαπα αυτο εργο...
Κώστας
06/12/2008 13:08
Μας δουλεύουν κανονικότατα ... Δεν είναι άξιοι να φτιάξουν δρόμο ανάμεσα στις κεντρικές πόλεις και συζητούν για σιδηρόδρομο. Πιο ρεαλιστικό θα ήταν να συνδέονται με κάνα ιπτάμενο δελφίνι μιας και τα λιμάνια υπάρχουν ήδη... Ή με ελικόπτερα-ταξί. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι η ηπειρωτική Ελλάδα δεν έχει αξιωθεί να αποκτήσει σιδηρόδρομο της προκοπής κι ας λειτουργεί τόσα χρόνια ...
aaaaaaaaaaaaaa
06/12/2008 13:01
file marie ektos apo tin ironia yparxoun ke alla xarismata ston an8ropo asxolisou esy me tin ironia na asxoli8oume emis me ta alla .aaaaaaaaaaaaa kai ean de se aresoun oi dromoi mas poli apla tin alli fora pou 8a er8is stin kriti min odigisis perpata kai ligo
Train-ακης
06/12/2008 12:42
συμφωνω απολυτα με το αρθρο εστω κι αν δεν μενω εκει..τρενο ασφαλες και πιο οικονομικο..εξαλλου εχετε δει πως οδηγουν οι κρητικοι; χαχαχα τρενο και παλι τρενο!
ΗΣ
06/12/2008 12:39
Το παραπάνω σχόλιο δείχνει την λάθος αντίληψη στην Ελλάδα. Όταν όλη η Ευρώπη δίνει βάρος στην ανάπτυξη των τρένων εδώ οι Ελληνές θέλουν αυτοκινητόδρομους και σκέφτονται μόνο πως θα κινούνται με αυτοκίνητο!! Εννοείται πως πρέπει να προτιμηθεί το τρένο!! Όχι μόνο στην Κρήτη αλλά και στις υπόλειπες περιοχές της Ελλάδας!! Είναι ξεφτίλα να δίνονται δις ευρώ για τα αυτοκίνητα και το τρένο να απαξιώνεται! Είδικα όταν κοστίζει λιγότερο, είναι οικολογικότερο, και καλύτερο!
ΣΤΑΘΜΑΡΧΗΣ...
06/12/2008 12:08
ΤΙ ΝΑΤΟΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΔΡΟΜΟ. ΝΑ ΠΛΑΚΩΝΕΣΕ ΣΤΙΣ ΡΑΚΕΣ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΡΕΙ Ο ΧΑΡΟΣ.?
Το τραινο ειναι πολιτισμος , ηπια, καθαρη και ανθρωπινη αναπτυξη........Το αυτοκινητο ειναι τριτοκοσμικο μεσο. Η αριθμητικη αυξηση των δρομων οδηγει σε γεωμετρικη αυξηση των αυτοκινητων. Οπως αποδειχθεικε και στην Αττικη Με αλλα λογια οσους δρομους και να φτιαξουμε θα ειναι ΠΑΝΤΑ λιγοι για τα αντιστοιχα ΙΧ.
Λαβε υποψη την μολυσνση της ατμοσφαιρας, την ηχορυπανση, και τους 1500 νεκρους και 3000 ακροτηριασμενους ετησιως στους δρομους μας σε τροχαια ατυχηματα. Επισης την ενεργιακη εξαρτηση της χωρας απο πετρελαιο και βενζινη.
Στην δυτικη ευρωπη εχουν ηδη σταματησει την επεκταση του οδικου δικτυου και εχουν δοσει απολυτη προταιρεοτητα στο σιδηροδρομο.
Οι λατρεις του ΙΧ μπορουν να πανε στην Μπανγκονκ, το Καιρο, την πολη του Μεξικου η την Αθηνα και να ευχαριστηθει το ματι, τους, και το αυτι κι η μυτη τους βεβαιως.................
Πίπη Φακιδομύτη
06/12/2008 12:08
Αυτό που χρειάζεται η Κρήτη είναι να βελτιωθεί ο ΒΟΑ(Σ!) της που έχει "καταπιεί" κόσμο και κοσμάκη με το μαύρο χάλι που''χει !!! (Βόρειος Οδικός ''Αξονας)

Ας φτιάξουν κι ένα Θεοτικό διεθνές αεροδρόμιο επιτέλους !!!!
Όλα ράβε ξήλωνε είναι κι όλα μαύρο χάλι έχουν!
Οι ουρές στα αεροδρόμια τα καλοκαίρια φτάνουν έξω από τα κτίρια με τους ταλαίπωρους τουρίστες να βλαστημάνε την ώρα και την στιγμή που αποφάσισαν να επισκεφτούν την λεβεντογέννα!
Ενας λεβέντης βουλευτής ορέ να τα δει όλα αυτά δεν βρίσκεται?

Τα τρένα μας λείπανε!
OVIDIOS
06/12/2008 11:55
AS VELTIOSOYN TO ODIKO DIKTYO.... KAI META ... AS FTIAXOYN KAMMIA XOMATERI SOSTI ...
O SIDIRODROMOS TOYS MARANE......
Stelios A.
06/12/2008 11:40
Δεν επενδύουν οι Κρητικοί αλλά το κράτος. Στο κράτος πρέπει να απευθυνθεί και όποιος νομίζει ότι οι δρόμοι δεν είναι εντάξει.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πιο απαραίτητο από ότι οι αυτοκινητόδρομοι. Τουλάχιστον σε αυτό συμφωνούν όλοι που έχουν οικολογική συνείδηση και τους ενδιαφέρει έστω και λίγο το περιβάλλον. Οι υπόλοιποι θέλουν φαρδύτερους δρόμους χωρίς φανάρια για να τους γεμίζουμε με περισσότερα αυτοκίνητα και να στείλουμε τον πλανήτη μας πιο γρήγορα στο διάολο.
PANAGHS
06/12/2008 11:11
ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ???

Α ΡΕ ΕΛΛΑΔΙΤΣΑ, ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΣΚΑΒΟΥΝ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΣΥΡΑΓΓΕΣ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΡΧΕΣΑΙ ΤΟ 2010 ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΓΙΑ ΦΕΡΡΥ ΜΠΟΟΥΤ ΤΡΑΙΝΩΝ !!!!!!!!!

ΑΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ .....
ΙΩΑΝΝΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ
06/12/2008 10:48
ΠΟΛΛΗ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ. ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΑΞΗ.
Σπύρος Γιακουμάκης
06/12/2008 10:19
Εξαιρετική Ιδέα! Μακάρι να υλοποιηθεί έστω μεσοπρόθεσμα με τη δημιουργία της Σιδηρόδρομοι Κρήτης Α.Ε., ίσως θυγατρικής εταιρείας του ΟΣΕ (αν αυτός εξυγιανθεί πρώτα) με τη συνδρομή και ιδιωτικών κεφαλαίων (από αγροτικούς συνεταιρισμούς, ισχυρούς παράγοντες του τουρισμού, του εμπορίου, των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, των ΚΤΕΛ κλπ). Για μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων. Η Κρήτη θα δει έτσι την Οικονομία της να απογειώνεται σε υπερθετικό βαθμό.
Να τι πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση για να ισχυριστεί κανείς ότι παρήξε έργο. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Κρήτης μέσα σε μία τετραετία για παράδειγμα!
Μάριος
06/12/2008 10:09
Φίλοι Κρητικοί... Φτιάξτε πρώτα κανένα δρόμο της προκοπής να συνδέει τις κεντρικές πόλεις και μετά κάνετε σχέδια για τρένα, καράβια και διαστημόπλοια..!!

όλες οι τελευταίες ειδήσεις