Αλλη μία υπόθεση με άγαλμα σε δημόσιο χώρο διχάζει την τοπική κοινότητα σε μια ευρωπαϊκή χώρα – αυτή τη φορά όχι με καταγγελίες για την περίοδο της αποικιοκρατίας, αλλά για λόγους αισθητικής και σεξισμού. Ο λόγος για το γυμνόστηθο άγαλμα της λεγόμενης «Μεγάλης Γοργόνας» στο φρούριο Dragør που αποτελεί τμήμα των παλαιών θαλάσσιων οχυρώσεων της Κοπεγχάγης.Αφορμή το στήθος του αγάλματος (διαστάσεων 4 επί 6 μέτρα), το οποίο, σύμφωνα με τους θιασώτες της απομάκρυνσής του, δεν συνάδει με την πολιτιστική κληρονομιά του μνημείου, το οποίο χρονολογείται από το 1910.

Οι πολέμιοι το χαρακτηρίζουν «ακαλαίσθητο» και «πορνογραφικής έμπνευσης». «Η ανέγερση ενός αγάλματος που απεικονίζει το καυτό όνειρο ενός άνδρα για το πώς πρέπει να είναι μια γυναίκα είναι απίθανο να προωθήσει την αποδοχή του σώματος των γυναικών» έγραψε στην εφημερίδα «Berlingske» η δημοσιογράφος Σορίν Γκότφρεντσεν. Από την πλευρά του ο δημιουργός του γλυπτού βάρους 14 τόνων, Πίτερ Μπεκ, δήλωσε ότι δεν καταλαβαίνει τις κριτικές, λέγοντας ότι τα στήθη της πέτρινης φιγούρας είναι απλώς «ανάλογα με το μέγεθός της».

Στο πλευρό του βρέθηκε άλλη συντάκτρια της «Berlingske», η Αμινάτα Κορ Θρέιν, η οποία χαρακτήρισε ως body shaming την κριτική για τα στήθη του αγάλματος. «Πρέπει τα γυμνά γυναικεία στήθη να έχουν συγκεκριμένο σχήμα και μέγεθος για να επιτρέπεται να εμφανίζονται σε δημόσιο χώρο;», αναρωτήθηκε σημειώνοντας ότι το επίμαχο έργο είναι λιγότερο γυμνό από το διάσημο άγαλμα της Μικρής Γοργόνας. Είχε προηγηθεί μάλιστα η «συγκατοίκησή» τους καθώς αρχικά, η Μεγάλη Γοργόνα είχε τοποθετηθεί το 2006 στην αποβάθρα Langelinie κοντά στη Μικρή Γοργόνα. Ωστόσο, απομακρύνθηκε το 2018, αφού οι ντόπιοι την καταδίκασαν ως «ψεύτικη και χυδαία γοργόνα».α