Στο πεζογράφημα «Ο πεθαμένος και η ανάσταση» – που γράφτηκε το 1938 και εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1944 – ο Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης περιγράφει έναν συγγραφέα που ετοιμάζεται να γράψει ένα βιβλίο για έναν νέο που αγωνιά, ερωτεύεται, απελπίζεται, αυτοκτονεί και τελικά ανασταίνεται. Ερωτας, αναζήτηση και θρησκευτικότητα είναι τα υλικά που αναπόφευκτα ενυπάρχουν στο έργο και οφείλει κανείς να διαφυλάξει σε μια μεταφορά. Οπως αυτή που παρουσιάζει 14 – 23 του μήνα η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην ομότιτλη όπερα, ανάθεση στον συνθέτη Νικόλα Τζώρτζη. Διαφυλάσσοντας τη λογική του εσωτερικού μονολόγου, η παράσταση μεταφέρει έναν λαβύρινθο συνειρμών, όπου ο θεατής καλείται να χαράξει τον δικό του δρόμο. «Σαν σημείο αναφοράς για μένα λειτούργησε η ταινία “Birdman” του Αλεχάντρο Γκονσάλες Ινιάριτου, με τον τρόπο που δημιουργεί την ψευδαίσθηση πως είναι γυρισμένη όλη χωρίς μοντάζ, σαν ένα συνεχές πλάνο από μια κάμερα που ίπταται», σημειώνει ο συνθέτης. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε η Αναστασία Κουμίδου στην πρώτη της αναμέτρηση με σύγχρονο οπερατικό έργο. Η μουσική διεύθυνση είναι του Κορνήλιου Σελαμσή, το σκηνικό, τα κοστούμια και τον σχεδιασμό του βίντεο υπογράφει ο Γιάννης Κατρανίτσας, ενώ τον σχεδιασμό φωτισμών ο Νίκος Σωτηρόπουλος. Τους ρόλους του έργου ερμηνεύουν οι Νίκη Λαδά (υψίφωνος), Νικόλαος Κύρτσος (βαρύτονος) και Αναστάσης Ροϊλός (ηθοποιός). Το εξαμελές μουσικό σύνολο αποτελούν οι εξειδικευμένοι στη σύγχρονη μουσική σολίστ Βενσάν Νταούντ (σαξόφωνο), Αλεξαντρά Γκρεφέν-Κλεν (βιολί, βιόλα), Φρεντερίκ Μπαλντασσάρε (βιολοντσέλο, βιόλα ντα γκάμπα), Θοδωρής Βαζάκας (κρουστά), Στέφανος Θωμόπουλος (πιάνο) και Αγγελίνα Τκάτσεβα (τσίμπαλουμ). Ο συνθέτης Νικόλας Τζώρτζης, που υπογράφει και το λιμπρέτο, μίλησε στα «Πρόσωπα».


Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ