Έντυπη Έκδοση
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου του tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Αν είστε συνδρομητής μπορείτε να συνδεθείτε από εδώ:
Αν θέλετε να γίνετε συνδρομητής μπορείτε να αποκτήσετε τη συνδρομή σας εδώ:
Εγγραφή μέλους
Ποιο είναι ένα από τα κοινά στις ταινίες «Αλέξης Ζορμπάς», «Το παιδί και το δελφίνι», «Αμέρικα, Αμέρικα», «Ποτέ την Κυριακή» και «Φαίδρα»; Είναι όλες αμερικανικές κινηματογραφικές παραγωγές των οποίων η δημιουργία και ιστορία έχει ελληνικό άρωμα. Γυρίστηκαν με αμερικανικά κεφάλαια στην Ελλάδα και φυσικά δεν είναι οι μόνες. Κατά τη διάρκεια των επτά τελευταίων δεκαετιών, το ελληνικό τοπίο, τα ελληνικά νερά και ο καταγάλανος ελληνικός ουρανός έχουν φιλοξενήσει μεγάλες παραγωγές του Χόλιγουντ. Και βέβαια, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στις μέρες μας η Ελλάδα έχει ανοίξει ξανά τις πόρτες της στην διεθνή κινηματογραφία με τα προνόμια φοροαπαλλαγής του cash rebate που διαχειρίζεται το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας.
Τις επιτυχίες αυτής της συνεργασίας παρελθόντων ετών ανάμεσα στην Ελλάδα και το Χόλιγουντ έρχεται να μας θυμίσει σήμερα η έκθεση «Ελλάδα, η μούσα του Hollywood» που πραγματοποιείται στην Γκαλερί Κέννεντυ της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης. Πρόκειται για μια σύμπραξη των Hellenic American College / Hellenic American University, της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης και του Greek America Foundation, σε συνεργασία με το Film Archive and the Margaret Herrick Library of Motion Picture Arts and Sciences. Ιδιαίτερα σημαντική συνεργασία, καθώς αυτή είναι η πρώτη φορά που η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών, ο οργανισμός που απονέμει κάθε χρόνο τα βραβεία Οσκαρ, συνεργάζεται με ελληνικό φορέα για την παρουσίαση τμήματος των αρχείων της στη χώρα μας. Η έκθεση εγκαινιάστηκε το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης παρουσία αρκετών επισκεπτών, ανάμεσα στους οποίους και ο πρόεδρος του ΔΣ του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σκηνοθέτης Μάρκος Χολέβας.
Ο σχεδιασμός για τη φιλοξενία των φωτογραφιών, των αφισών αλλά και των οθονών όπου προβάλλονται στιγμιότυπα από απονομές των βραβείων Οσκαρ χαρακτηρίζεται από λιτότητα και σεμνότητα· τίποτα το εξεζητημένο, πουθενά υπερβολές, παντελής απουσία του ελληνικού κιτς. Κάνοντας έναν γύρο στην αίθουσα παίρνεις αυτό που χρειάζεσαι για το θέμα και τίποτα παραπάνω.
Το σπάνιο αυτό αρχειακό υλικό προέρχεται από την ιδιωτική συλλογή του ομογενούς Γκρέγκορι Πάπας και τις συλλογές της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών. Επίσης στον χώρο φιλoξενούνται δύο κείμενα, επίσης αρκετά για να δώσουν στον επισκέπτη μια ιδέα της σημασίας του ρόλου που έπαιξαν κάποιοι Ελληνες στην ανάπτυξη του Χόλιγουντ ως ψυχαγωγικού επίκεντρου του κόσμου, και μάλιστα από τα πρώτα χρόνια ύπαρξής του.
Ο κ. Τάσος Τζ. Λάγκος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον Henry Μ. Jackson School of International Studies υπογράφει ένα κείμενο για τον Alexander Pantages, έλληνα μετανάστη στις ΗΠΑ, ο οποίος στα τέλη του 1800 με αρχές του 20ού αιώνα (!), εποχή που σηματοδότησε την έναρξη της κινηματογραφικής βιομηχανίας, έχτισε ένα τεράστιο δίκτυο 84 αιθουσών στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά.
Το κείμενο του Ηλία Χρυσοχοΐδη, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και συγγραφέα, αφορά έναν πολύ πιο γνωστό Ελληνα της Αμερικής του οποίου το έργο έχει συνδεθεί ατσαλένια με το σινεμά και το Χόλιγουντ. Ως διευθυντικό στέλεχος αλλά και ως πρόεδρος της 20th Century Fox, ο Σπύρος Σκούρας, γιος βοσκού από το Σκουροχώρι της Ηλείας, ο οποίος έφτασε πάμπτωχος στην Αμερική το 1910, επέβλεψε την παραγωγή ορισμένων σπουδαίων κινηματογραφικών έργων του Χόλιγουντ και το όνομά του σήμερα έχει τις ίδιες θρυλικές διαστάσεις που είχε όταν ζούσε (πέθανε τον Αύγουστο του 1971).
INFO
«Ελλάδα, η μούσα του Hollywood», στην Ελληνοαμερικανική Ενωση (Μασσαλίας 22) έως 23/7