Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης και των φορολογικών αρχών της ΑΑΔΕ έχουν μπει οι influencers, με την Εφορία να «ξεσκονίζει» μία σειρά από πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Instagram και TikTok.

Συγκεκριμένα, το υπουργείο Ανάπτυξης ερευνά εάν οι δημιουργοί περιεχομένου τηρούν την καταναλωτική νομοθεσία, ενώ οι φορολογικές αρχές αναζητούν «μαύρες» πωλήσεις, αδήλωτα εισοδήματα και «μαϊμού» επιχειρήσεις.

«Υπάρχουν πακέτα, ο καθένας τιμολογεί τον εαυτό του»

«Εγώ θεωρούμαι μια διαφημιστική υπηρεσία ή ελεύθερος επαγγελματίας», λέει, μιλώντας στο MEGA, η «FIlio­_lou», κατά κόσμον Φιλιώ Τσινόγλου, επαγγελματίας influencer.

«Πριν 7 χρόνια ξεκίνησα τη διαδικασία να ανοίξω όλα αυτά που χρειάζεται για να είσαι νόμιμα και σωστά σε αυτό το κομμάτι».

Η «FIlio­_lou», η οποία είναι μητέρα και δημιουργεί περιεχόμενο κυρίως για γονείς, προωθώντας προϊόντα που απευθύνονται τόσο στους ίδιους όσο και στα παιδιά τους, έχει 340k followers και, όπως λέει, η τιμή για κάποια διαφήμιση καθορίζεται από τον κάθε influencer.

«Υπάρχουν πακέτα, ο καθένας τιμολογεί τον εαυτό του όσο πιστεύει αυτός ότι του αναλογεί, με βάση τα νούμερα που κάνει και τα clicks. Τα χρήματα είναι ανάλογα των influencer».

Όσο περισσότερους ακολούθους έχει κάποιος τόσο μπορεί να διαλέγει το περιεχόμενο που θα δημιουργεί, με τις τιμές για ένα post να ξεκινούν «από 100 ευρώ έως και 7.000».

Όσο για το εισόδημα που μπορεί να βγάλει κάποιος τον μήνα;

«Μπορεί να ξεκινήσει από 1.000 έως 20.000 ευρώ τον μήνα».