Ο σκηνοθέτης πίσω από μερικές από τις πιο ανεξίτηλες και σημαντικές ταινίες των τελευταίων τριών δεκαετιών, μεταξύ των οποίων το Από το Σούρουπο ως την Αυγή, Άδοξοι Μπάσταρδοι, Γεννημένοι Δολοφόνοι και τόσες άλλες, σπουδαίες και μεγάλες, ετοιμάζει αυτό που πηγές λένε ότι «είναι η τελευταία του ταινία».

«The Movie Critic» είναι το όνομα του σεναρίου που έγραψε ο Ταραντίνο και ετοιμάζεται να σκηνοθετήσει αυτό το φθινόπωρο, σύμφωνα με πηγές.

Οι λοιπές λεπτομέρειες παραμένουν μυστικές, αλλά οι πηγές περιγράφουν ότι η ιστορία διαδραματίζεται στα τέλη της δεκαετίας του 1970 στο Λος Άντζελες με μια γυναίκα πρωταγωνίστρια στο επίκεντρο.

Η κριτικός κινηματογράφου που τον ενέπνευσε

Είναι πιθανό η ιστορία να επικεντρώνεται στην Pauline Kael, μία από τις κριτικούς κινηματογράφου με τη μεγαλύτερη επιρροή όλων των εποχών. Η Kael, η οποία πέθανε το 2001, δεν ήταν απλώς κριτικός, αλλά επίσης δοκιμιογράφος και μυθιστοριογράφος.

Ήταν γνωστή για τους μαχητικούς της αγώνες με τους εκδότες αλλά και τους σκηνοθέτες. Στα τέλη της δεκαετίας του 1970, η Kael είχε μια πολύ σύντομη θητεία ως σύμβουλος για την Paramount, μια θέση που δέχτηκε μετά από εντολή του ηθοποιού Warren Beatty.

Η χρονική συγκυρία αυτής της εργασίας στην Paramount φαίνεται να συμπίπτει με το σκηνικό του σεναρίου – και ο σκηνοθέτης είναι γνωστό ότι τρέφει βαθύ σεβασμό για την Kael, γεγονός που καθιστά πιο πιθανές τις πιθανότητες να είναι εκείνη το θέμα της ταινίας.

Δείτε το βίντεο με τις ταινίες του

Με τη γεύση των Όσκαρ στο στόμα

Το «Κάποτε στο Χόλιγουντ» κέρδισε δύο Όσκαρ, αφού απέσπασε 10 υποψηφιότητες, και έκανε εισπράξεις άνω των 377 εκατομμυρίων δολαρίων παγκοσμίως.

Έχει το κοκαλάκι της νυχτερίδας

Ο Ταραντίνο διαθέτει εδώ και δύο δεκαετίες την ικανότητα να προσελκύει τους πιο περιζήτητους ηθοποιούς, συνεργαζόμενος δύο φορές με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο και δύο με τον Μπραντ Πιτ. Σκηνοθέτησε τον Κρίστοφ Βαλτς για να κερδίσει δύο Όσκαρ. Ο Σάμιουελ Λ. Τζάκσον είναι συχνός συνεργάτης του.

Αν αυτή είναι όντως η τελευταία του ταινία, δεν θα λείψουν οι ηθοποιοί που τα παρατάνε όλα για να παραταχθούν για ρόλους.

Ο σκηνοθέτης υποστήριζε εδώ και καιρό ότι είχε περιορισμένο αριθμό ταινιών μέσα του, λέγοντας ότι ήθελε να σκηνοθετήσει 10 ταινίες ή να αποσυρθεί μέχρι τα 60 του χρόνια. Ο σεναριογράφος-σκηνοθέτης έχει γυρίσει εννέα (αν υπολογίσετε τις δύο ταινίες Kill Bill ως μία) και κλείνει τα 60 του χρόνια αυτόν τον μήνα.

Μαγική συγκυρία

Έχει επίσης υποστηρίξει τη φιλοσοφία ότι οι σκηνοθέτες χάνουν την επαφή τους καθώς μεγαλώνουν. Το 2012 είχε δηλώσει στο Playboy: «Θέλω να σταματήσω σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Οι σκηνοθέτες δεν γίνονται καλύτεροι όσο μεγαλώνουν. Συνήθως οι χειρότερες ταινίες στη φιλμογραφία τους είναι οι τέσσερις τελευταίες στο τέλος. Εγώ ασχολούμαι με την φιλμογραφία μου και μια κακή ταινία καταστρέφει τρεις καλές. Δεν θέλω να έχω στην φιλμογραφία μου εκείνη την κακή, ξεπερασμένη κωμωδία, την ταινία που κάνει τον κόσμο να σκέφτεται: «Ω, ρε φίλε, νομίζει ακόμα ότι είναι 20 χρόνια πριν». Όταν οι σκηνοθέτες ξεφεύγουν από την επικαιρότητα, δεν είναι ωραίο».

Ο Ταραντίνο είναι ένας από τους πιο διάσημους δημιουργούς του Χόλιγουντ, με εμμονή στην ιστορία του κινηματογράφου και τα πεταμένα είδη που έτειναν να λειτουργούν στο περιθώριο της βιομηχανίας, όπως τα σπαγγέτι γουέστερν, το blaxploitation και το chopsocky. Όμως η σύγχρονη και ανεβασμένη εκδοχή του σε αυτά τα είδη του χάρισε δύο βραβεία Όσκαρ καλύτερου σεναρίου (για τα Pulp Fiction και Django Unchained), τρεις υποψηφιότητες για καλύτερη σκηνοθεσία και μία υποψηφιότητα για καλύτερη ταινία.

Αν και σκοπεύει να αποσυρθεί από τον κινηματογράφο, έχει εκφράσει ενδιαφέρον για άλλες δημιουργικές διεξόδους, σημειώνοντας σε συνεντεύξεις του ότι θα μπορούσε να σκηνοθετήσει περιορισμένες σειρές ή θεατρικά έργα.

Το 2021, δημοσίευσε το πρώτο του μυθιστόρημα, μια μυθιστοριοποίηση της ταινίας «Κάποτε στο Χόλιγουντ».

*Με στοιχεία από hollywoodreporter.com