Σχεδόν δυο χρόνια πανδημίας επέφεραν αλλαγές στον τρόπο που ζούμε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς μας: Από τα γεύματα που τρώμε και τις ανάγκες της οικογένειάς μας για υγιεινή, μέχρι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για τη διασκέδασή μας, τίποτα δεν έμεινε ανεπηρέαστο από την επέλαση του κορονοϊού. Αναμενόμενο ήταν, λοιπόν, να προσαρμοστούν αντιστοίχως και οι καταναλωτικές μας συνήθειες, ιδίως όσον αφορά στα αντικείμενα που διαμόρφωσαν – και αναβάθμισαν – τη νέα μας πραγματικότητα: Τις ηλεκτρικές και τις ηλεκτρονικές συσκευές.

Ποιες μεταβολές υπήρξαν, επομένως, σε αυτή την τόσο σημαντική αγορά; Και ποιες εξ αυτών αναμένεται να επιβιώσουν όταν αφήσουμε πια πίσω μας την πανδημία; Επηρεάστηκαν οι καταναλωτικές μας συνήθειες από τη στροφή μας στη σπιτική διασκέδαση; Και οι αλλαγές στις προτιμήσεις μας αφορούν μόνο τις τηλεοράσεις και τα ηχοσυστήματα ή επεκτάθηκαν και σε πιο «παραδοσιακές» συσκευές όπως τα πλυντήρια ή τα ψυγεία;

Αναζητήσαμε τη λύση των παραπάνω γρίφων σε έναν εκ των πλέον ειδικών: Τον κ. Μάνθο Πάγκαλο, Εμπορικό Διευθυντή Consumer Electronics της LG, που απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που του έθεσαν tanea.gr.

Ποιες ήταν οι επιπτώσεις των σχεδόν δυο ετών πανδημίας στην αγορά των consumer electronics; Ποιες νέες τάσεις γεννήθηκαν και πώς αποτυπώθηκαν στις πωλήσεις της LG; Πιστεύετε ότι θα διατηρηθούν και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα;

Είναι ξεκάθαρο ότι η πανδημία επηρέασε τους περισσότερους κλάδους της βιομηχανίας, αλλά και την ελληνική οικονομία συνολικά. Όλοι μας, και σε επαγγελματικό και σε προσωπικό επίπεδο, κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε κάτι πρωτόγνωρο, ενώ η κατάσταση παραμένει κρίσιμη τόσο για τον πλανήτη όσο και την παγκόσμια αγορά.

Η αποχή των καταναλωτών από τα φυσικά καταστήματα, τόσο λόγω των περιορισμών που τέθηκαν από την κυβέρνηση όσο και λόγω της διστακτικότητας που επικρατούσε, δημιούργησε μία μετατόπιση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ιδιαίτερα στις οικιακές συσκευές, οι οποίες αποτελούν κατ’ εξοχήν προϊόντα που ο καταναλωτής θέλει να δει πριν τα αγοράσει, το γεγονός αυτό λειτούργησε ανασταλτικά στην πρόθεση του αγοραστικού κοινού να πραγματοποιήσει μια αγορά. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διάστημα κατά τη διάρκεια του οποίου οι καταναλωτές όχι μόνο περιόρισαν τις αγορές και τα έξοδά τους, αλλά έχασαν παράλληλα την ‘φυσική’ επαφή τους με τα προϊόντα. Οι αγορές αυτές μετατοπίστηκαν στην μετέπειτα περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων σημείωσαν άνοδο. Το γεγονός αυτό απεικονίστηκε και στις δικές μας πωλήσεις, οι οποίες στη διάρκεια του 2021 έως και σήμερα, παρουσίασαν εξαιρετική ανάκαμψη και κατάφεραν όχι μόνο να φτάσουν, αλλά και να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019.

Βέβαια, μέσα σε αυτή τη διετία που διανύσαμε σίγουρα άλλαξαν ακόμα περισσότερα. Ενδεικτικά, μπορώ να αναφέρω την τηλε-εργασία, η οποία εκτιμώ ότι ήρθε για να μείνει, καθώς και τον τρόπο ψυχαγωγίας στο σπίτι με τις Online streaming Πλατφόρμες και την τηλεόραση να αποτελούν τα βασικά συστατικά διασκέδασης. Από την πλευρά μας, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που η LG μέσα στις δύσκολες συνθήκες που βιώσαμε, ήταν σε θέση να προσφέρει προϊόντα σχεδιασμένα για να κάνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων ευκολότερη και πιο ευχάριστη.

Ως παγκόσμιος πρωτοπόρος στην καινοτομία, παραμένουμε πιστοί σε αυτή τη δέσμευση προσφέροντας ευελιξία στους καταναλωτές μέσω της έξυπνης τεχνολογίας καθολικά όχι μόνο σε συγκεκριμένη κατηγορία.

Ήδη πριν από την εμφάνιση του κορονοϊού, η οικιακή ψυχαγωγία γνώριζε σημαντική άνθιση, για παράδειγμα μέσα από τις πλατφόρμες streaming. Τι επιπτώσεις είχαν παράγοντες όπως αυτός στη διαμόρφωση του προφίλ των Ελλήνων καταναλωτών; Πώς αλληλεπιδρά η τεχνολογική εξέλιξη (π.χ. οθόνες OLED) με αυτές τις νέες τάσεις;

Στην αγορά του Consumer Electronics τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια τάση για αντικατάσταση των παλαιότερων συσκευών, καθώς και μια τάση προς μεγαλύτερες οθόνες (65’’ και πάνω). Σε συνδυασμό με τον τρόπο ψυχαγωγίας που περιορίστηκε εντός σπιτιού, ο τομέας της οικιακής ψυχαγωγίας άλλαξε ραγδαία. Πλέον οι καταναλωτές προτιμούν μεγαλύτερες τηλεοράσεις υψηλότερης αξίας, οι οποίες διαθέτουν έξυπνες λειτουργίες, ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες που εκείνες δίνουν στο streaming, cinema viewing και gaming.

Καθώς ο τρόπος με τον οποίο καταναλώνουμε περιεχόμενο μεταβάλλεται διαρκώς, οι streaming πλατφόρμες φροντίζουν να παρέχουν ολοένα και καλύτερη ποιότητα εικόνας στους θεατές. Συνεπώς, δημιουργείται η ανάγκη στους καταναλωτές, να απολαμβάνουν το περιεχόμενο αυτό στην καλύτερη δυνατή ανάλυση, αξιοποιώντας premium συσκευές, όπως είναι οι τηλεοράσεις OLED της LG, που χάρη στα προηγμένα χαρακτηριστικά τους, προσφέρουν μια ολοκληρωμένη και αναβαθμισμένη εμπειρία ψυχαγωγίας.

Διακρίνονται ανάλογες μεταβολές σε άλλες, πιο παραδοσιακές κατηγορίες συσκευών; Τι ζητούν πλέον οι καταναλωτές από ένα ψυγείο ή ένα πλυντήριο;

Σαφώς οι καταναλωτές έχουν περισσότερη γνώση και μεγαλύτερες απαιτήσεις, γι’ αυτό και όλα μας τα προϊόντα φροντίζουν να ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες του σύγχρονου αγοραστικού κοινού. Μάλιστα μέσα στο 2020, φέραμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το επαναστατικό σύστημα φροντίδας ρούχων LG Styler, που αποτελεί μια ισχυρή καινοτομία στο κομμάτι των λευκών συσκευών του αύριο.

Τόσο στην αγορά των πλυντηρίων όσο και των ψυγείων, οι καταναλωτές αναζητούν τη βέλτιστη δυνατή αποδοτικότητα σε συνδυασμό με προηγμένες τεχνολογίες, σχεδιασμό υψηλής αισθητικής και εξαιρετική ευκολία.

Λόγω της πανδημίας, οι ανάγκες σε επίπεδο υγιεινής είναι σαφώς αυξημένες κάτι που τα προϊόντα μας καλούνται να απαντήσουν προσφέροντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προστασία. Για παράδειγμα τα νέα ψυγεία ντουλάπες της LG διαθέτουν βρυσάκι νερού και πάγου με ενσωματωμένο LED UV που διατηρεί υγιεινά καθαρή την παροχή νερού χάρη στην αυτό-φροντίδα UV (1). Ταυτόχρονα, τα περισσότερα μοντέλα πλυντηρίων της LG είναι εξοπλισμένα με την τεχνολογία LG Steam που εξαλείφει αλλεργιογόνα, όπως τα ακάρεα σκόνης που μπορούν να προκαλέσουν αλλεργίες ή αναπνευστικά προβλήματα (2). Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά συνδυάζονται με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό των συσκευών, με σύγχρονο και εκλεπτυσμένο design που αναβαθμίζει κάθε χώρο.

Τέλος, στις λευκές συσκευές, οι άνθρωποι μένοντας περισσότερο χρόνο στο σπίτι, χρησιμοποιήσαν σε μεγαλύτερο βαθμό τις συσκευές, με συνέπεια να υπάρχει αυξημένη τάση αντικατάστασης. Η δυναμική τάση που δημιουργήθηκε για home improvement έφερε στην επιφάνεια την ανάγκη για επιλογή συσκευών βάσει της καλαισθησίας και του καινοτόμου design τους.

Ποιο είναι το όραμα της εταιρείας για το Σπίτι του Μέλλοντος;

Η ανοιχτή προσέγγιση της LG για την καινοτομία παρέχει τη βάση για όλα όσα ετοιμάζει και αναπτύσσει, ειδικά κάτω από το brand του LG ThinQ, περιλαμβάνοντας τις AI συσκευές που υποστηρίζουν την τεχνολογία IoT της εταιρείας. Στις αρχές του έτους η εταιρεία παρουσίασε τα συναρπαστικά σχέδια για την ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος συνδέοντας όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες από διαφορετικές κατηγορίες, παρέχοντας στους καταναλωτές μια ικανοποιητική εμπειρία χρήσης και αξεπέραστη άνεση.

Με την πλειοψηφία των οικιακών συσκευών να διαθέτει πλέον δυνατότητα σύνδεσης με wifi, η εφαρμογή ThinQ επιτρέπει την απρόσκοπτη διαχείριση τους, απλά και εύκολα αξιοποιώντας την τεχνολογία αναγνώρισης φωνής Google Assistant για να προσφέρει τον πιο πρακτικό τρόπο σύνδεσης των χρηστών με τις συσκευές ThinQ (3).

 Όσο περισσότερο χρησιμοποιεί κανείς τις έξυπνες συσκευές, τόσο αυτές γίνονται πιο έξυπνες και εξατομικευμένες, αφού ‘απομνημονεύουν’ τις συνήθειες χρήσης με σκοπό να ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες κάθε καταναλωτή. Από την τηλεόραση και το ψυγείο έως το πλυντήριο ρούχων και πιάτων, οι συσκευές της LG προσφέρουν εύκολη συνδεσιμότητα και έλεγχο σε όλο το σπίτι, κάθε στιγμή. Για παράδειγμα, η LG OLED τηλεόραση μπορεί να μετατραπεί σε έναν κεντρικό κόμβο χάρη στο έξυπνο ThinQ  AI που μιλάει πλέον ελληνικά (4) και δίνει τη δυνατότητα ελέγχου του Home IoT ecosystem με αναγνώριση της ανθρώπινης φωνής. Ενδεικτικά, μέσω αυτής της τεχνολογίας, μπορεί, να λειτουργεί κανείς ένα πλυντήριο ρούχων, παρακολουθώντας τον κύκλο πλύσης από απόσταση, ανά πάσα στιγμή. Ταυτόχρονα, μπορεί να παρακολουθεί την κατανάλωση ρεύματος ή να χρησιμοποιήσει τη Λήψη Προγράμματος και να προσθέσει μια πλήρη γκάμα νέων προγραμμάτων πλύσης καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του πλυντηρίου.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το σπίτι δεν είναι πλέον όπως το γνωρίζαμε. Όπως και οι άνθρωποι, αλλάζει και προσαρμόζεται στις νέες συνθήκες και στη νέα πραγματικότητα.

Η LG Electronics Hellas επιμένει και σε μια σειρά από στρατηγικές συνεργασίες, τόσο με μεγάλα brands όσο και με διακεκριμένα Ιδρύματα. Ποιοι είναι οι κεντρικοί στόχοι αυτών των συνεργασιών και σε τι μεταφράζονται σε επίπεδο καταναλωτή;

Είμαστε πολύ περήφανοι και ιδιαίτερα χαρούμενοι για τις συνεργασίες μας, καθώς μας δίνουν τη δυναμική που χρειαζόμαστε, ώστε μαζί τους να διαγράφουμε μια εξαιρετική πορεία με γνώμονα την καλύτερη εμπειρία του καταναλωτή. Φέτος εγκαινιάσαμε τη συνεργασία μας με την κορυφαία εταιρεία επίπλων BoConcept, στο πλαίσιο της οποίας εξοπλίσαμε τα καταστήματα της με επιλεγμένα μοντέλα τηλεοράσεων LG. Πιο συγκεκριμένα, οι καταναλωτές  έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν στα καταστήματα BoConcept τις προηγμένες τηλεοράσεις LG OLED και LG ΝanoCell. Επιπλέον, το ίδιο έτος ξεκινήσαμε να συνεργαζόμαστε με το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή, δίνοντας τη δυνατότητα στους φίλους της τέχνης να «φιλοξενήσουν» στο σπίτι τους μερικά από τα διασημότερα έργα τέχνης παγκοσμίως. Συγκεκριμένα, μέσω της λειτουργίας Gallery Mode η οποία είναι διαθέσιμη σε όλα τα μοντέλα OLED τηλεοράσεων που έχουν κυκλοφορήσει παγκοσμίως μέσα στο 2021, αλλά και σε εκείνα που θα κυκλοφορήσουν το 2022, προβάλλονται δημοφιλή έργα τέχνης από τη συλλογή του Ιδρύματος. Τέλος, είναι σημαντικό να αναφέρω και τη συνεργασία μας με την τράπεζα Eurobank στο πλαίσιο προσφοράς περισσότερων προνομίων στους κατόχους των καρτών της, προσπαθώντας να μεταφέρουμε στον καταναλωτή μια καλύτερη εμπειρία για την καθημερινότητά του. 

Θα τολμούσατε μια πρόβλεψη για την εξέλιξη του υπόλοιπου έτους τόσο για την LG Electronics Hellas συγκεκριμένα, όσο και για την αγορά των οικιακών ηλεκτρονικών γενικότερα;

 Ανέκαθεν στόχος της LG ήταν να αναπτύσσει προϊόντα και τεχνολογίες που διευκολύνουν και βελτιώνουν την καθημερινότητα των ανθρώπων. Για το λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες της σύγχρονης καθημερινότητας και να ανταποκρινόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, μέσα από καινοτόμες οικιακές συσκευές που φροντίζουν για τους καταναλωτές.

Η αγορά του Consumer Electronics αναμένεται να κινηθεί θετικά, χωρίς μεγάλες εκπλήξεις και το μόνο θέμα που επισκιάζει τη θετική αυτή πορεία είναι η διαθεσιμότητα των προϊόντων λόγω των μεταφορικών θεμάτων που προκύπτουν από την Ασία. 

Ποια είναι η στρατηγική της LG για την postcovid εποχή;

Η βασική προτεραιότητα της εταιρείας μας είναι να βρισκόμαστε πάντα δίπλα στους καταναλωτές προσφέροντας λύσεις και προϊόντα για μια καλύτερη ζωή.

Ήμασταν και είμαστε σε θέση να ανταποκριθούμε άμεσα σε οποιαδήποτε ανάγκη των εταιρικών πελατών αλλά και των καταναλωτών, χρησιμοποιώντας όλες τις ευκολίες που μας παρέχει η τεχνολογία, όπως είναι η απομακρυσμένη επικοινωνία για υποστήριξη σε τυχόν πρόβλημα (after sales) μέσω του lg.com/gr, για να λύσουμε κάθε απορία των καταναλωτών και να προσφέρουμε εξατομικευμένη εξυπηρέτηση γρήγορα και εύκολα.

Σχεδιάζουμε να προσαρμοστούμε στις νέες τάσεις της αγοράς που επιβάλλουν μια 360 στρατηγική, η οποία θα μας δώσει μεγαλύτερες δυνατότητες στο να προσφέρουμε προϊόντα, τα οποία θα ικανοποιούν ακριβώς τις ανάγκες των καταναλωτών μας και θα βελτιώνουν τη ζωή τους με έναν έξυπνο τρόπο.

  1. Το UVnano εκτιμήθηκε με εργαστηριακές δοκιμές από την TUV το 2020, χρησιμοποιώντας μεθόδους εσωτερικής δοκιμής για τη μέτρηση της μείωσης των E. coli, S. aureus και P. aeruginosa σε δείγματα αποσταγμένου νερού, μετά από έκθεση σε UV LED του προϊόντος για 10 λεπτά κάθε ώρα, για συνολικά 24 ώρες σε κανονική οικιακή χρήση. Τα πραγματικά αποτελέσματα ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με τις περιβαλλοντικές συνθήκες και τη χρήση. Το προϊόν δεν αντιμετωπίζει και δεν θεραπεύει προβλήματα υγείας και δεν εγγυάται ότι το νερό που φιλτράρεται από το προϊόν θα είναι απαλλαγμένο από μολυσματικές ουσίες, όπως μικροβιολογικά σωματίδια, που επηρεάζουν την υγεία των χρηστών. Η ονομασία UVnano είναι μια ένωση των λέξεων UV (υπεριώδες) και nanometer (μονάδα μήκους).
  1. Ο κύκλος για την απομάκρυνση αλλεργιογόνων ουσιών πιστοποιήθηκε από το BAF (Βρετανικό Ίδρυμα Αλλεργιών) και μειώνει έως και 99,9% τα αλλεργιογόνα όπως τα ακάρεα οικιακής σκόνης.
  1. Η δυνατότητα φωνητικών εντολών πραγματοποιείται μέσω της εφαρμογής LG ThinQ σε smartphone. Η εφαρμογή έξυπνης διαχείρισης οικιακών συσκευών με υποστήριξη της αγγλικής γλώσσας χρησιμοποιεί την τεχνολογία φωνητικής αναγνώρισης του Google Assistant για τη διαχείριση όλων των LG συσκευών που διαθέτουν Wi-Fi.
  1. Δυνατότητα κατανόησης περιορισμένων προτάσεων & εντολών.