Στα δύο βασικά στοιχεία που αφορούν το σχεδιασμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τις Υποδομές, στάθηκε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ και τομεάρχης Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης, στον χαιρετισμό του στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης, το πρώτο μέρος του πλάνου της ΝΔ αφορά το σχεδιασμό για τις Υποδομές, που πρέπει να είναι σαφής και να εντάσσεται σε ένα ευρύτερο αναπτυξιακό σχέδιο.

Το δεύτερο, είναι πως αυτή τη στιγμή, όπως είπε, «υπάρχει ένα κενό σχεδιασμού των έργων, κενό με τις μελέτες, κενό και με τις χρηματοδοτήσεις τα επόμενα χρόνια».

Ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε βέβαια πως από την παρούσα κυβέρνηση έχει γίνει μία προεργασία, όσον αφορά το εθνικό σχέδιο μεταφορών, προσθέτοντας κατόπιν πως «η ΝΔ δεν έρχεται για να απορρίψει τα πάντα επειδή τα σχεδίασαν άλλοι, αντίθετα έρχεται να προσθέσει».

Στη συνέχεια, απαρίθμησε μερικά από τα βασικά σημεία που αφορούν το σχέδιο της ΝΔ για τις Υποδομές.

Αναφορικά με την ενέργεια, σχολίασε πως η Ελλάδα πρέπει να καταστεί ενεργειακό σταυροδρόμι. Όπως υπογράμμισε, «είναι κομβικής σημασίας ο ρόλος του ΑΔΜΗΕ. Εμείς είμαστε υπέρ της περαιτέρω ιδιωτικοποίησής του».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις ηλεκτρικές διασυνδέσεις (Κρήτη 1, Κρήτη 2), καθώς και στις αντίστοιχες διασυνδέσεις νήσων και άλλων σημείων της χώρας με γειτονικά κράτη.

Σχετικά με τις υποδομές φυσικού αερίου, ο κ. Χατζηδάκης υπενθύμισε ότι επί κυβέρνησης ΝΔ είχαν ξεκινήσει ο IGB και ο ΤΑΠ, επισημαίνοντας πως η αξιωματική αντιπολίτευση προτίθεται να στηρίξει όλες τις πρωτοβουλίες, είτε αυτές αφορούν τη ΔΕΠΑ είτε ιδιώτες.

Συνεχίζοντας την ομιλία του, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ τόνισε ότι η χώρα διαθέτει λιμενικές υποδομές, με τις συμβάσεις παραχώρησης που δρομολογήθηκαν στον Πειραιά (Cosco), να κρίνονται ήδη επιτυχείς, από το γεγονός ότι, εν προκειμένω, το λιμάνι του Πειραιά είναι αυτή τη στιγμή το ταχύτερα αναπτυσσόμενο στην Ευρώπη.

Ανάλογα αποτελέσματα αναμένουν, όπως είπε ο κ. Χατζηδάκης, και για το λιμένα Θεσσαλονίκης, ενώ πρόσθεσε πως είναι υποχρέωση του ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσουν ανάλογες ενέργειες και στα λιμάνια του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας, της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου.

Ειδικά στις τελευταίες τρεις πόλεις, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ έκανε ειδική μνεία, καθώς, επειδή διαθέτουν σιδηροδρομικό δίκτυο, αποτελούν παραδείγματα συνδυασμένων μεταφορών.

Για τους αυτοκινητοδρόμους, ο τομεάρχης Υποδομών ανέφερε ότι πρόθεση της ΝΔ είναι η προώθηση του ΒΟΑΚ, όπως επίσης και οι συνδέσεις βασικών αρτηριών της χώρας, με ενδεικτικά παραδείγματα τη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό και της Εγνατίας Οδού με πόλεις της Βόρειας Ελλάδας.

Ακόμη, ο κ. Χατζηδάκης μίλησε για το έργο του κλειστού αυτοκινητόδρομου Υλίκης-Ελευσίνας, προκειμένου να ενισχυθεί η επιχειρηματικότητα στην περιοχή και να αποφορτιστεί ο Κηφισός. Για την Αττική Οδό, παράλληλα, υποστήριξε πως είναι απαραίτητη η σύνδεσή της με το παραλιακό μέτωπο.

Σχετικά με το Μετρό, ο αντιπρόεδρος της ΝΔ τάχθηκε υπέρ της επιτάχυνσης των εκκρεμών έργων για τη γραμμή 4, ενώ για τις ψηφιακές υποδομές, τόνισε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα δίκτυα νέας γενιάς (οπτικές ίνες, 5G κ.τλ.), ορίζοντας ως σημαντικό σε αυτό το πεδίο τον ρόλο του ιδιωτικού τομέα.

Συνάμα, ο πρώην υπουργός σημείωσε πως η Ελλάδα χρειάζεται «να αγκαλιάσει» τα logistics, καθώς αποτελεί έναν από τους πλέον προνομιακούς τομείς της χώρας δεδομένης της γεωγραφικής της θέσης.

Αναφερόμενος στη χρηματοδότηση, σχολίασε πως δεν υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός για το μέλλον, γεγονός που δημιουργεί αγωνία στον τεχνικό κόσμο.

Επιπρόσθετα, απέδωσε τα χρηματοδοτικά προβλήματα και στην έλλειψη χρημάτων, προσθέτοντας πως το ΕΣΠΑ δεν είναι πλέον αρκετό και θα πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικές μέθοδοι, μεταξύ των οποίων και το εργαλείο της ΕΤΕπ το οποίο «πρέπει να αξιοποιούμε», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Χατζηδάκης ανέδειξε τις λεγόμενες «προτάσεις καινοτομίας» ως έναν από τους τρόπους για να προχωρήσουν κομβικά έργα υποδομής την επόμενη ημέρα, προσθέτοντας ότι αυτές αποτελούν μια «ευρωπαϊκή πραγματικότητα».

Και συνέχισε, λέγοντας ότι η μέθοδος των ΣΔΙΤ ήταν τα προηγούμενα χρόνια μία «απαγορευμένη» μέθοδος η οποία σήμερα τυγχάνει ευρείας αποδοχής, σχολιάζοντας, σε αυτή τη βάση, ότι θα συνεχίσουν να υπάρχουν δημόσια έργα, όπου αυτό χρειάζεται.

Πηγη: ΑΠΕ-ΜΠΕ