Οριστικοποιήθηκαν οι λεπτομέρειες συνεισφοράς του Δημοσίου στο πλαίσιο του προγράμματος επιδότησης αποπληρωμής στεγαστικών και επιχειρηματικών δανείων με υποθήκη σε κύρια κατοικία καθώς και των ειδικότερων ζητημάτων αναφορικά με την απόδοση της συνεισφοράς αυτής.

Έτσι σε ΦΕΚ βρίσκονται από σήμερα, Δευτέρα, οι Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις αναφορικά με το ύψος της επιδότησης των δόσεων που αφορά τους δανειολήπτες με τα κόκκινα δάνεια που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το δάνειο τους και θα ενταχθούν στην προστασία πρώτης κατοικίας.

Οι ΚΥΑ ορίζουν τα ποσοστά επιδότησης των κόκκινων δανειοληπτών και σειρά διαδικαστικών θεμάτων αναφορικά με τη λειτουργία της πλατφόρμας, η οποία αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Μάιο.

Το ύψος του εισοδήματος το δανειολήπτη και τα μέλη του νοικοκυριού συνιστούν τα βασικά κριτήρια για τον καθορισμό του ποσοστού της επιδότησης του δανείου των δανειοληπτών που θα υπαχθούν στο πλαίσιο προστασίας α’ κατοικίας, σύμφωνα με την Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Οικονομίας, Οικονομικών και Εργασίας.

Η συνεισφορά του δημοσίου θα είναι μηνιαία και το ύψος της επιδότησης μπορεί να κυμαίνεται από το 20% έως και το 50% της δόσης. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ορίζεται διαφορετικό ύψος επιδότησης ανά δάνεια (επιχειρηματικά και άλλου τύπου δάνεια)

Ορίζεται επίσης ότι έχει δεσμευτεί το ποσό των 150.000.000 ευρώ σε βάρος των πιστώσεων του λογαριασμού Λ.Α.Ε. 1033-202-2310506899 του προϋπολογισμού εξόδων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, οικονομικού έτους 2019.

Αναλυτικά, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΚΥΑ ορίζει τα εξής:

·      Ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου – Διάρκεια χορήγησης
Η συνεισφορά του Δημοσίου που καταβάλλεται σε ειδικό δεσμευμένο και ακατάσχετο λογαριασμό με δικαιούχο τον οφειλέτη, ορίζεται ως ακολούθως:

α. Για μονοπρόσωπο νοικοκυριό με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 3.125,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 3.125,01 € έως 6.250,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 6.250,01 € έως 9.375,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 9.375,01 € έως 12.500,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

β. Για μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο μέλος και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 4.375,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 4.375,01 € έως 8.750,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 8.750,01 € έως 13.125,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 13.125,01 € έως 17.500,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γ. Για μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 5.625,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 5.625,01 € έως 11.250,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 11.250,01 € έως 16.875,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 16.875,01 € έως 22.500,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δ. Για μονογονεϊκή οικογένεια με τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 6.875,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 6.875,01 € έως 13.750,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 13.750,01 € έως 20.625,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 20.625,01 € έως 27.500,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ε. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό χωρίς εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 5.250,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 5.250,01 € έως 10.500,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 10.500,01 € έως 15.750 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 15.750,01 € έως 21.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

στ. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με ένα εξαρτώμενο μέλος και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 6.500,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 6.500,01 € έως 13.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 13.000,01 € έως 19.500,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 19.500,01 € έως 26.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ζ. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με δύο εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 7.750,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 7.750,01 € έως 15.550,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 15.550,01 € έως 23.250,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 23.250,01 € έως 31.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

η. Για πολυπρόσωπο νοικοκυριό με τρία ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη και με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα:

αα) από 0 € έως 9.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 50% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

ββ) από 9.000,01 € έως 18.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 40% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

γγ) από 18.000,01 € έως 27.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 30% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

δδ) από 27.000,01 € έως 36.000,00 €, ισούται με το 30% της μηνιαίας δόσης για επιχειρηματικά δάνεια και στο 20% σε κάθε άλλη περίπτωση δανείου.

·Συνεισφορά Δημοσίου
Η χορήγηση της Συνεισφοράς Δημοσίου πραγματοποιείται εφόσον ο Οφειλέτης πληροί σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) κρίθηκε επιλέξιμος για υπαγωγή στο 4605/2019 (Α΄ 52).

β) αποδέχθηκε τη συναινετική ρύθμιση που πρότειναν οι πιστωτές για όλες τις οφειλές που είναι επιδεκτικές ρύθμισης κατά τις παραγράφους 2 έως 6 του άρθρου 69 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) και το συμφωνηθέν σχέδιο ρύθμισης είναι σύμφωνο με το άρθρο 75 του νόμου αυτού ή επέτυχε τη δικαστική ρύθμιση των οφειλών του σύμφωνα με το άρθρο 77 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52)

γ) η συναινετική ρύθμιση που αποδέχθηκε είναι σύμφωνη με το άρθρο 75 παρ. 1 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52).

δ) πληροί τα ανωτέρω αναφερόμενα εισοδηματικά κριτήρια.

Η διάρκεια της Συνεισφοράς Δημοσίου εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της επιτευχθείσας ρύθμισης, εφόσον ο δικαιούχος εξακολουθεί να πληροί τις προϋποθέσεις σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο αυτό.

·      Αναπροσαρμογή- Διακοπή Συνεισφοράς Δημοσίου
1. Οι προϋποθέσεις και το ποσό της συνεισφοράς του Δημοσίου επανεξετάζονται αυτεπαγγέλτως στο τέλος κάθε οικονομικού έτους.

Για το λόγο αυτό, η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας δύναται να ανακτά από τη βάση δεδομένων φορολογικής διοίκησης τα ετησίως δηλωθέντα στοιχεία οικογενειακής κατάστασης και εισοδημάτων του οφειλέτη, καθ’ όλη τη διάρκεια καταβολής της Συνεισφοράς Δημοσίου.

2. Σε περίπτωση μεταβολής των προϋποθέσεων για την καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου, ο οφειλέτης έχει την υποχρέωση να το δηλώσει στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας. Στην περίπτωση αυτή, με τη διαδικασία τροποποίησης της εγκριτικής απόφασης, και προώθησης αυτής σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 4, το ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου αναπροσαρμόζεται αναλόγως για το μέλλον.

3. Η συνεισφορά του Δημοσίου διακόπτεται, στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Α) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι η αίτηση έχει εγκριθεί εκ παραδρομής ή τεχνικής αστοχίας, χωρίς να πληρούνται οι προϋποθέσεις της παρούσας απόφασης,

Β) Σε περίπτωση θανάτου του δικαιούχου, εφόσον αποτελεί μονοπρόσωπο νοικοκυριό,

Γ) Σε περίπτωση κατά την οποία κατόπιν τριών διαδοχικών εντολών πίστωσης δεν έχει καταστεί δυνατόν να πιστωθεί η Συνεισφορά Δημοσίου σε τουλάχιστον ένα τραπεζικό λογαριασμό, με υπαιτιότητα του οφειλέτη.

Δ) Σε περίπτωση που κατόπιν του ετήσιου επανελέγχου διαπιστωθεί ότι ο οφειλέτης δεν πληροί τις προϋποθέσεις χορήγησης Συνεισφοράς Δημοσίου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 3 της παρούσας απόφασης.

Ε) Σε περίπτωση που ο οφειλέτης καθυστερήσει την καταβολή του ποσού που βαρύνει τον ίδιο, με αποτέλεσμα να θεμελιώνονται τα κατά το άρθρο 80 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) δικαιώματα του πιστωτή, ακόμα κι αν αυτά δεν ασκηθούν.

Αν ο δικαιούχος δεν καταβάλει εγκαίρως το ποσό που βαρύνει τον ίδιο, ο θιγόμενος πιστωτής υποχρεούται να ενημερώσει την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας, το αργότερο μέσα σε ένα μήνα από τη θεμελίωση των δικαιωμάτων του άρθρου 80.

Αν ο πιστωτής παραλείψει την ενημέρωση του προηγούμενου εδαφίου και ασκηθούν από τον πιστωτή τα δικαιώματα του άρθρου 80 ν. 4605/2019 (Α΄ 52), τότε ο πιστωτής υποχρεούται να επιστρέψει στο Δημόσιο με το νόμιμο τόκο της παρ. 1 του άρθρου 53 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170) τα ποσά που αυτό κατέβαλε από το χρόνο κατά τον οποίο ο πιστωτής όφειλε να είχε ενημερώσει το Δημόσιο.

ΣΤ) Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων του Οφειλέτη, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 της παρούσας απόφασης.

4. Η συνεισφορά Δημοσίου δύναται να αναπροσαρμοστεί σε περίπτωση κατά την οποία επήλθε μεταβολή των εισοδημάτων του οφειλέτη κατά τρόπο ώστε να δικαιούται διαφορετική Συνεισφορά Δημοσίου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 3.

Σε περίπτωση που δικαιούται μεγαλύτερης Συνεισφοράς Δημοσίου, μέχρι την αποδοχή της αίτησης για αναπροσαρμογή της Συνεισφοράς Δημοσίου και την έκδοση νέας εγκριτικής απόφασης, ο οφειλέτης οφείλει να συνεχίζει να καταβάλλει το ποσό που τον βαρύνει σύμφωνα με την προηγούμενη απόφαση περί συνεισφοράς.

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι ελάμβανε μεγαλύτερο ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου, υπολογίζεται το επιπλέον ποσό και συμψηφίζεται με μελλοντικές καταβολές Συνεισφοράς Δημοσίου, εκτός εάν δεν υφίστανται μελλοντικές καταβολές, οπότε και επιστρέφεται ατόκως, ως αχρεωστήτως καταβληθέν.

5. Στις περιπτώσεις διακοπής ή αναπροσαρμογής της συνεισφοράς Δημοσίου, οι έννομες συνέπειες εκκινούν με την κοινοποίηση της απόφασης ανάκλησης της εγκριτικής απόφασης, ή με την τροποποίηση αυτής, στην περίπτωση της αναπροσαρμογής προς την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.

Η ανωτέρω απόφαση γνωστοποιείται εντός δεκαπέντε (15) ημερολογιακών ημερών στον Οφειλέτη και τους Πιστωτές μέσω ηλεκτρονικού αρχείου το οποίο αποστέλλεται μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις επικοινωνίας που έχουν δηλωθεί κατά την αίτηση υπαγωγής στο ν. 4605/2019 (Α΄ 52).

·      Αχρεωστήτως καταβληθέντα – Αναδρομικότητα πληρωμών
1. Υπό την επιφύλαξη αυστηρότερων ποινών, που προβλέπονται στην κείμενη ποινική νομοθεσία, σε περίπτωση δήλωσης από τον αιτούντα ψευδών στοιχείων ή απόκρυψης αληθινών στην αίτηση υπαγωγής στο ν. 4605/2019 (Α΄ 52), με σκοπό την υπαγωγή του σε αυτόν ενώ δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 1 αυτού, καθώς και τον προσπορισμό περιουσιακού οφέλους από τη Συνεισφορά Δημοσίου, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 22 του ν. 1599/1986 (75 Α`).

Σε κάθε περίπτωση, μετά από αυτεπάγγελτη ή κατόπιν αναφοράς έρευνα, τα σχετικά στοιχεία παραπέμπονται στον αρμόδιο εισαγγελέα για την εξέταση των ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών των υπευθύνων.

2. Τα αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά καταλογίζονται και επιστρέφονται εντόκως, με επιτόκιο 5%. Για την ανάκτηση αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στις παραγράφους 1, 2, 3, 4, 5 και 6 του άρθρου 45 του ν του ν. 4520/2018 (30 Α`). Σε περίπτωση μη επιστροφής τους αναζητούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.).

3. Εάν ο οφειλέτης δεν έλαβε το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου που του αναλογεί εξαιτίας αμέλειας του οργάνου πληρωμής της παραγράφου 2 του άρθρου 4 της παρούσας απόφασης, το ποσό καταβάλλεται αναδρομικά, μετά από σχετική αίτηση θεραπείας του οφειλέτη προς το όργανο αυτό.

4. Εάν ο δικαιούχος δεν έλαβε το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου λόγω του ότι δεν έχει καταστεί δυνατόν να πιστωθεί αυτή σε τουλάχιστον ένα τραπεζικό λογαριασμό του δικαιούχου, με υπαιτιότητα του δικαιούχου και εφόσον η εγκριτική απόφαση δεν έχει ανακληθεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσης, το ποσό καταβάλλεται αναδρομικά, μετά την σχετική τροποποίηση του τραπεζικού λογαριασμού και της εγκριτικής απόφασης.

·      Υποχρεώσεις οφειλέτη
Για όσο χρόνο διαρκεί η Συνεισφορά Δημοσίου, ο οφειλέτης, ο σύζυγος και τα εξαρτώμενα μέλη του έχουν τις ακόλουθες υποχρεώσεις:

α) Να υποβάλλει Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος κάθε έτος.

β) Να προβαίνει σε δήλωση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας, εφόσον επέλθει μεταβολή των στοιχείων που επηρεάζουν την καταβολή Συνεισφοράς Δημοσίου.

γ) Να συναινεί στη χρησιμοποίηση των δηλωθέντων στοιχείων ανώνυμα, αποκλειστικά και μόνο, για το σκοπό της αξιολόγησης του προγράμματος.

δ) Να συναινεί στη διενέργεια κοινωνικής έρευνας και σε κατ` οίκον επισκέψεις από αρμόδιους υπαλλήλους, αν απαιτηθεί, για επιτόπια επαλήθευση της σύνθεσης του νοικοκυριού.

·      Ενδικοφανείς προσφυγές
Κατά της εγκριτικής ή απορριπτικής απόφασης της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, καθώς και των αποφάσεων ανάκλησης ή μεταρρύθμισης αυτής επιτρέπεται η άσκηση αιτήσεως θεραπείας σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 24 του ν. 2690/1999 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας), προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία βάσει των οποίων ζητείται η ανάκληση ή η μεταρρύθμιση της απόφασης.

·      Διαδικασία καταβολής της Συνεισφοράς Δημοσίου
Η διαδικασία καταβολής Συνεισφοράς Δημοσίου αποτελείται από τα κάτωθι στάδια:

1. Υποβολή Αίτησης:

Η εξωδικαστική διαδικασία
Σύμφωνα με την ΚΥΑ, στην διαδικασία συναινετικής ρύθμισης μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας η η αίτηση του άρθρου 72 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) επέχει θέση αίτησης και για τη Συνεισφορά Δημοσίου.

Με την υποβολή της αίτησης το Δημόσιο αποκτά πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα και τα έγγραφα που ανταλλάσσονται μεταξύ του Οφειλέτη και των Πιστωτών στο πλαίσιο της διαδικασίας.

Με την πρόταση ρύθμισης των Πιστωτών την οποία καλείται να αποδεχθεί ο Οφειλέτης, ενημερώνεται μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας για το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου που δυνητικά του αναλογεί, σύμφωνα με το δηλωθέν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που έχει ανακτηθεί από τη βάση δεδομένων φορολογικής διοίκησης.

Με την αποδοχή της πρότασης ρύθμισης από τον οφειλέτη, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εγκρίνει εντός προθεσμίας 15 ημερολογιακών ημερών το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου, με βάση τα αναφερόμενα στοιχεία στην αίτηση και προωθεί μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας την εγκεκριμένη αίτηση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία τηρεί μητρώο δικαιούχων Συνεισφοράς Δημοσίου.

Η διαδικασία δικαστικής Ρύθμισης
Εάν λάβει χώρα ρύθμιση των οφειλών του οφειλέτη μέσω δικαστικής απόφασης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 77 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52), ο οφειλέτης, πρέπει να μεταφορτώσει τη δικαστική απόφαση, ανά πιστωτή και ανά ρυθμιζόμενη οφειλή στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας, σύμφωνα με την παράγραφο 10 του άρθρου 77 ν. 4605/2019 (Α΄ 52) και να εισάγει σε αυτήν τα στοιχεία της μηνιαίας δόσης που όρισε η δικαστική απόφαση.

Η αίτηση του οφειλέτη, στη βάση της οποίας εξεδόθη η δικαστική απόφαση, επέχει θέση αίτησης και για τη Συνεισφορά Δημοσίου. Κατόπιν της εισαγωγής των στοιχείων μηνιαίας δόσης που όρισε η απόφαση του δικαστηρίου, καθώς και των λοιπών διαθέσιμων στοιχείων εισοδήματος, η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας υπολογίζει το ποσό Συνεισφοράς Δημοσίου.

Στη συνέχεια, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εγκρίνει εντός προθεσμίας 15 ημερολογιακών ημερών το ποσό της Συνεισφοράς Δημοσίου, με βάση τα αναφερόμενα στοιχεία στην αίτηση, και προωθεί μέσω της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Προστασίας Κύριας Κατοικίας την εγκεκριμένη αίτηση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία τηρεί μητρώο δικαιούχων Συνεισφοράς Δημοσίου.

Κατόπιν, η ΗΔΙΚΑ προβαίνει σε προώθηση της αίτησης στο όργανο πληρωμής της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου με ταυτόχρονη ενημέρωση των συστημάτων αυτού προκειμένου να ξεκινήσουν οι καταβολές σύμφωνα με την παράγραφο αυτή.

Σε περίπτωση που μεταξύ της αίτησης του οφειλέτη και της μεταφόρτωσης της δικαστικής απόφασης ρύθμισης έχει μεσολαβήσει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους, ο οφειλέτης θα πρέπει να ζητήσει από την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας την εκ νέου ανάκτηση των δεδομένων αναφορικά με το διαθέσιμο οικογενειακό εισόδημα από τη φορολογική διοίκηση.,

Με την αποδοχή της πρότασης ρύθμισης ή τη μεταφόρτωση της δικαστικής απόφασης και την έγκριση της Συνεισφοράς Δημοσίου, δηλώνονται σε αυτή ένας ή περισσότεροι ειδικοί δεσμευμένοι και ακατάσχετοι λογαριασμοί εξυπηρέτησης ανά ρυθμιζόμενη οφειλή (με τη μορφή ΙΒΑΝ) που τηρούνται στους πιστωτές των οποίων οι απαιτήσεις ρυθμίστηκαν με την πρόταση ή τη δικαστική απόφαση ρύθμισης προκειμένου για την καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου, σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου.

2. Επεξεργασία της αίτησης και καταβολή της συνεισφοράς Δημοσίου

Η εγκριτική απόφαση της Συνεισφοράς Δημοσίου προωθείται ηλεκτρονικά στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία τηρεί μητρώο δικαιούχων Συνεισφοράς Δημοσίου.

Κατόπιν, η ΗΔΙΚΑ προβαίνει σε προώθηση της αίτησης στην αρμόδια Οικονομική Διεύθυνση του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) με ταυτόχρονη ενημέρωση των συστημάτων αυτού, η οποία και προβαίνει αρμοδίως στην πληρωμή των ποσών στους ορισθέντες λογαριασμούς με διακριτό κωδικό πίστωσης.

Η Συνεισφορά Δημοσίου καταβάλλεται στους δεσμευμένους και ακατάσχετους λογαριασμούς εξυπηρέτησης των ρυθμιζόμενων οφειλών που περιλαμβάνονται στην πρόταση ρύθμισης, και η οποία δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται.

Η καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου γίνεται σε μηνιαία βάση, ήτοι θα πιστώνεται στον ειδικό λογαριασμό του οφειλέτη από την 1η έως την 15η ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός, αρχής γεννωμένης τον επόμενο μήνα της έγκρισης από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

Καθυστέρηση του Δημοσίου να καταβάλλει την εγκριθείσα συνεισφορά μπορεί να οδηγήσει σε έκπτωση του αιτούντα κατά το άρθρο 80 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52), μόνο εφόσον το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση υπερβαίνει αθροιστικά την αξία εννέα μηνιαίων δόσεων συνεισφοράς και ο πιστωτής έχει ενημερώσει τον Οφειλέτη ως προς την υπερημερία του Δημοσίου το αργότερο έως τον έκτο μήνα υπερημερίας.

Σε κάθε περίπτωση, και προκειμένου για την παρακολούθηση των καταβολών, οι πιστωτές οφείλουν να αποστέλλουν σε μηνιαία βάση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας κατάσταση δικαιούχων και καταβληθέντων ποσών, ώστε να διαπιστώνονται οι καταβολές για τον προηγούμενο ημερολογιακό μήνα.

·      Αρμόδια όργανα και υπηρεσίες
Αρμόδιες υπηρεσίες για την υλοποίηση της Συνεισφοράς Δημοσίου είναι οι εξής:

1. Η Οικονομική Διεύθυνση του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ), ως όργανο πληρωμών του άρθρου 4 παρ. 2, ο οποίος επιχορηγείται για το σκοπό αυτό κάθε τρίμηνο από τον τακτικό προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

2. Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών (Γ.Γ.Π.Σ.), στις υποδομές της οποίας φιλοξενείται και λειτουργεί η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας

3. Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού χρέους, μέσω της ιστοσελίδας της οποίας παρέχεται πρόσβαση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας και η οποία εγκρίνει, ανακαλεί ή μεταρρυθμίζει την απόφαση για τη χορήγηση Συνεισφοράς Δημοσίου, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 4 της παρούσας απόφασης.

4. Η ανώνυμη εταιρία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κοινωνικής Ασφάλισης, η οποία τηρεί την Ηλεκτρονική Πλατφόρμα για την παρακολούθηση της Συνεισφοράς Δημοσίου.