«Πλέον, μετά την 20η Αυγούστου, αφήνουμε οριστικά πίσω μας την περίοδο της λιτότητας και της επιτροπείας», τονίζει ο νέος υπουργός Εσωτερικών, Αλέξης Χαρίτσης, στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, στην πρώτη συνέντευξη που παραχωρεί από την ανάληψη των νέων καθηκόντων του.

Υπογραμμίζει ότι τώρα το ζητούμενο είναι «πώς ακριβώς αυτή η μετάβαση στη νέα ιστορική φάση για την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία θα γίνει αντιληπτή, θα αποτυπωθεί στην καθημερινή ζωή των πολιτών». Σημειώνει ενόψει και της ΔΕΘ ότι προτεραιότητα είναι η υλοποίηση μέτρων που αφορούν τη στήριξη της εργασίας, που αίρουν τις αδικίες, «άμεσα μέτρα που θα γίνουν αντιληπτά από τους πολίτες έτσι ώστε να είναι σαφές ότι περάσαμε σε αυτή τη νέα φάση».

Ο κ. Χαρίτσης παρουσιάζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, το πακέτο προτεραιοτήτων του Υπουργείο Εσωτερικών και θέτει ως το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί το επόμενο διάστημα, τη συνέχιση τομών και μεταρρυθμίσεων «στη λογική της εμβάθυνσης της δημοκρατίας, της ενίσχυσης της λαϊκής συμμετοχής στα δημόσια πράγματα».

Ενόψει της συνάντησης του με τους φορείς της αυτοδιοίκησης, ο υπουργός Εσωτερικών επισημαίνει στη συνέντευξή του στο Πρακτορείο, ότι «έχουμε δείξει όλο το προηγούμενο διάστημα ότι στόχος μας είναι η σύνθεση και η συναίνεση», για να τονίσει παράλληλα πως όμως πρέπει να είναι σαφές το μήνυμα προς όλους ότι ο Κλεισθένης είναι νόμος του Κράτους, είναι μια μεταρρύθμιση η οποία θα υλοποιηθεί.

Στις προτεραιότητες του νέου υπουργού συγκαταλέγεται και η συνέχιση και επιτάχυνση της προσπάθειας των τελευταίων χρόνων για την απόδοση ιθαγένειας σε εκείνες τις κατηγορίες συμπολιτών μας που βάσει του νόμου το δικαιούνται.

Ο Αλέξης Χαρίτσης δεν αφήνει ασχολίαστες και τις σεξιστικές αναφορές που υπήρξαν εις βάρος της νέας υφυπουργού Μακεδονίας-Θράκης, Κατερίνας Νοτοπούλου. «Δείχνουν ότι για ένα μέρος του δημόσιου λόγου και αυτών που παρεμβαίνουν στα δημόσια πράγματα είναι βαθιά εμποτισμένη η λογική και οι αντιλήψεις περί σεξισμού», τονίζει και προσθέτει ότι όμως «αποδεικνύει και την υποκρισία κάποιων οι οποίοι κατά τα άλλα αυτοπροσδιορίζονται ως φιλελεύθεροι, αλλά τελικά βλέπουμε ότι και σε τέτοια ζητήματα εμφανίζεται στο προσκήνιο το πραγματικό τους πρόσωπο