Αν ανέδειξε κάτι η προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη Βουλή για την παιδεία, είναι η σύγκρουση δύο κόσμων.

Από τη μια πλευρά η εικόνα για την παιδεία και την κοινωνία που σκιαγράφησε ο Πρωθυπουργός. Ενα εκπαιδευτικό σύστημα εξισωτισμού στον κατώτατο παρονομαστή. Ενα σύστημα εύκολης πρόσβασης, ακώλυτης προαγωγής, με παντελή απουσία αξιολόγησης. Η αριστεία στο πυρ το εξώτερον και η ενοχοποιημένη ιδιωτική εκπαίδευση υπό τον ασφυκτικό έλεγχο του κράτους. Ο Πρωθυπουργός πλημμελώς ενημερωμένος μπέρδευε τη χρήση της Τράπεζας Θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις των τάξεων του Λυκείου με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Οσο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, το μοντέλο που πρότεινε αποτελεί νεκρανάσταση του χρεοκοπημένου συστήματος της δεκαετίας του ’80. Του κομματικού συνδικαλισμού και της συναλλαγής των φοιτητοπατέρων με τις διοικητικές Αρχές. Τα ΑΕΙ στο έλεος των μπαχαλάκηδων και οι καταξιωμένοι επιστήμονες των Συμβουλίων στην έξοδο.

Μόνο που αυτό το μοντέλο το γνωρίσαμε, το ζήσαμε και είδαμε πού μας οδήγησε. Αυτές οι πολιτικές του λαϊκισμού, της αναξιοκρατίας και της ήσσονος προσπάθειας οδήγησαν τη χώρα στην πιο βαθιά μεταπολεμική κρίση. Γιατί αποσάθρωσαν τα θεμέλια της κοινωνίας και εκκόλαψαν πολίτες ανέτοιμους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της ζωής. Και οδήγησαν στο μεταναστευτικό κύμα των ικανών. Το brain drain, στο οποίο αρέσκεται να αναφέρεται ο Πρωθυπουργός, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Είναι και συνέπεια της αναξιοκρατίας και του νεποτισμού.

Στον αντίποδα, το όραμα που ξεδίπλωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Και μόνο ότι πήρε την πρωτοβουλία της συζήτησης εκφεύγοντας από τον εναγκαλισμό της πολιτικής επικαιρότητας είναι σημαντικό. Γιατί δείχνει ότι τοποθετεί την παιδεία στην κορυφή των προτεραιοτήτων του. Θεωρώντας, ορθά, το εκπαιδευτικό σύστημα εμβρυουλκό για τη δημιουργία μιας άλλης Ελλάδας. Μιας Ελλάδας σύγχρονης, ανταγωνιστικής, εξωστρεφούς.

Αυτή η Ελλάδα μπορεί να προκύψει μόνο από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στην αριστεία, στην ευγενή άμιλλα και στην αξιολόγηση. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε την ειλικρίνεια να πει στον ελληνικό λαό ότι η ΝΔ θα επαναφέρει τις μεταρρυθμίσεις που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ βάναυσα κατάργησε. Τον Νόμο 4009, τα πρότυπα δημόσια σχολεία με εξετάσεις, το νέο Λύκειο με την Τράπεζα Θεμάτων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Διορθώνοντας προφανώς τις όποιες αβελτηρίες και ολοκληρώνοντας το μεταρρυθμιστικό πρότζεκτ που άρχισε στην παιδεία τα τελευταία χρόνια.

Η αναβάθμιση της παιδείας που προτείνει η σημερινή ηγεσία της ΝΔ είναι αναγκαία για να βγούμε από την έρημο της κρίσης. Και ο Μητσοτάκης θα είναι ο πρώτος πρωθυπουργός που θα έχει εκλεγεί έχοντας εκθέσει προεκλογικά και με ειλικρίνεια την πολιτική του πρόταση. Είναι η απόλυτη ηθική υποχρέωση των πολιτικών στους πολίτες του αύριο.

Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος είναι καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου και πρώην υπουργός