Έξι μικρομεσαία οικογενειακά με ντίζελ κινητήρες περηφανεύονται ότι μπορούν να σε ταξιδέψουν χωρίς να ξεπεράσουν τα 4 λίτρα/100χλμ, αρκεί βέβαια ο οδηγός τους να μη διαθέτει βαρύ πόδι και να υιοθετεί έναν πιο οικονομικό τρόπο οδήγησης. Πρόκειται για το νεοφερμένο Opel Astra, που θέλει να επιστρέψει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων αλλά και το εμπορικά επιτυχημένο Volvo V40. Και τα δύο μοντέλα έχουν να αντιμετωπίσουν το «έμπειρο» VW Golf αλλά και το καθιερωμένο Toyota Auris που κάνει καριέρα με ένα εμφάνιση και πιο πλούσιο εξοπλισμό. Την εξάδα συμπληρώνει η φρεσκαρισμένη Mercedes A-Class, που κάνει φλερτ με νέους – ή όσους νιώθουν …έφηβοι – χάρη στο στυλάτο και ταυτόχρονα σπορ αμάξωμα του ενώ απαρατήρητο δεν θα περάσει και το ένατης (!) γενιάς Honda Civic με ένα ντίζελ μοτέρ που μπορεί να βάλει τα γυαλιά σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Opel Astra

H νέα γενιά του Opel Astra έχει όλα τα εχέγγυα για να σκαρφαλώσει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων. Το νέο μοντέλο, που ήδη λανσάρεται στην ελληνική αγορά, προσφέρετια με ντίζελ κινητήρα 1.6 λίτρων, που μπορεί να επιλεχθεί σε δύο εκδόσεις: 110 και 136 ίππους. Και οι δύο κινητήρες φαίνεται να ταιριάζουν κουτί με το αμάξωμα του νέου Astra. Σαφώς, η έκδοση με τους 136 ίππους δείχνει να μην κομπιάζει σε καμία απαίτηση του οδηγού. Οι επιδόσεις που δίνει είναι πολύ καλές, με το κλασικό 0-100 να χρειάζεται 9,6 ΄΄ και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 205 χλμ/ώρα. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 3.9 λίτρα/100χλμ, για την έκδοση των 136 ίππων και λίγο πιο χαμηλά βρίσκεται η έκδοση με τους 110 ίππους..Τρεις ενήλικες θα καθίσουν με άνεση στο πίσω κάθισμα. Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 370 λίτρα ή 1.210 λίτρων στην περίπτωση αναδίπλωσης των καθισμάτων. Από την πληθώρα των εξοπλιστικών συστημάτων ξεχωρίζουμε το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης που όταν αντιληφθεί ότι ο οδηγός δεν αντιδρά – πχ επειδή είναι αφηρημένος, επεμβαίνει αυτόματα στα φρένα.

Volvo V40 D2

Το νέο Volvo V40 D2 προσφέρει άνεση, εξοπλισμό και ένα ιδιαίτερα οικονομικό ντίζελ μοτέρ. Οι χώροι του είναι από τα δυνατά του σημεία, μιας και μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 324 λίτρων, τιμή καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας ενώ η πρακτικότητα ενισχύεται από το μεγάλο άνοιγμα του πίσω καπό . Κάτω από το μοτέρ του διαθέτει έναν σύγχρονο, αθόρυβο και ιδιαίτερα οικονομικό ντίζελ μοτέρ 1.560 κ.εκ. που στη συγκεκριμένη περίπτωση – D2 – αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο το οποίο έχει πολύ καλή κλιμάκωση Η κατανάλωση ακόμα και σε αστικές (πραγματικές) συνθήκες δύσκολα ξεπερνά τα 5 λτ./100 χλμ με το εργοστάσιο να αναφέρει ότι η μέση είναι στα 3,8 λίτρα/100χλμ.

Toyota Auris 1.5 D-4D

Η ντίζελ έκδοση του νέου Auris υπόσχεται ιδιαίτερα οικονομικές διαδρομές, τόσο στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Η νέα γενιά, εκτός από την ελκυστική σχεδίαση διαθέτει ένα πλούσιο εξοπλιστικά εσωτερικό που μπορεί να φιλοξενήσει έως και πέντε επιβάτες. Το νέο μοντέλο άγγιξε σε μήκος τα 4.3 μέτρα. Στα ατού του μοντέλου ο ντίζελ κινητήρας , ο 1.4 D -4D που αποδίδει 90 ίππους. Σύμφωνα με το εργοστάσιο το ιαπωνικό μικρομεσαίο μοντέλο καταναλώνει 3.4 λίτρα/100χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 89γρ/χλμ, οπότε απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ακόμη και με τα νέα τέλη κυκλοφορίας. Στα νέα τεχνολογικά του καλούδια ξεχωρίζουμε το νέο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης που φρενάρει το αυτοκίνητο όταν διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν αντιδρά – πχ όταν είναι αφηρημένος κ.α. – σε ταχύτητες από 8 έως και 80 χλμ/ώρα.

VW GOLF 1.6 TDi BlueMotion

Η ατού την τεχνολογία BlueMotion, το μικρομεσαίο γερμανικό μοντέλο καυχιέται ότι με αρωγό το 1.600αρι ντίζελ μοτερ, η κατανάλωση του μπορεί να φέρει χαμόγελα στην …τσέπη του οδηγού. Σε αριθμούς, το ευρύχωρο μοντέλο κατανάλωσης καυσίμου έκδοση του δημοφιλούς γερμανικού αυτοκινήτου καταναλώνει μόλις 3.2 λίτρα/100χλμ! Το νέο μοντέλο απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας – οι χαμηλές εκπομπές CO2 είναι στα 88γρ/χλμ. Μετά από ένα φουλάρισμα του ρεζερβουάρ των 50 λίτρων, η θεωρητική κατανάλωση καυσίμου αγγίζει τα 1.500 χιλιόμετρα. Η τεχνολογία BlueMotion στο Golf TDI περιλαμβάνει μηχανικές βελτιώσεις, μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, πακέτο αεροδυναμικών βοηθημάτων κ.α.

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Στην περίπτωση του καθαρόαιμου ιαπωνικού Civic, ο αλουμινένιος τουρμποντίζελ κινητηρας 1.6 i-DTEC, αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ και ροπή που φτάνει τα 300Νm στις 2.000 σ.α.λ. Με κίνηση στους εμπρός τροχούς διαθέτει ένα ιδιαίτερα σύγχρονο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση είναι στα 3,7 λίτρα/100χλμ. Το μεγάλο του ατού και η ροπή των 300Nm, που το καθιστά ως ένα από τα πιο σπιρτόζικα μικρομεσαία οικογενειακά μοντέλα. Το πορτμπαγκάζ είναι κορυφαίο για την κατηγορία με χωρητικότητα 477 λίτρων (με κιτ επισκευής ελαστικού) που εκτινάσσεται στα 1.378 έως την οροφή με αναδιπλωμένο κάθισμα.

Mercedes A-160 1.5 DCi

Φρεσκαρίστηκε σε εμφάνιση αλλά συνεχίζει να διατηρεί τη γνώριμη σιλουέτα που πλασάρει ένα αναμφίβολα κομψό και δυναμικό μοντέλο που απευθύνεται σε ένα νέοτερο ηλικιακά κοινό. Στα νέα του στοιχεία εντοπίζουμε τη δυνατότητα επιλογή μιας μεγαλύτερης κεντρικής οθόνης 8 ιντσών με αναβαθμισμένες λειτουργίες στο σύστημα πολυμέσων με επιπλέον δυνατότητες επικοινωνίας και συνεργασίας με smartphones. Η Α160d με τον ντίζελ κινητήρα των 1.5 λίτρων αποδίδει 90 ίππους ενώ η αμέσως επόμενη η Α180d με τον ίδιο κινητήρα προσφέρει 109 ίππους στην έκδοση BlueEFFICIENCY. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται – ανάλογα με την έκδοση – από 3,5 έως και 3.7 λίτρα/100χλμ ( εργοστασιακή τιμή).