Την ονομασία Vitara ο κόσμος του αυτοκινήτου την γνώρισε πρώτη φορά το 1988 και την έμαθε μάλιστα πολύ καλά καθώς έμελλε να μείνει ανεξίτηλη. Ήταν τότε που η ιαπωνική μάρκα λάνσαρε ένα μικρό, προσιτό 4×4 το οποίο αργότερα έμελλε να μεταμορφωθεί σε ένα από τα ικανότερα μεσαία SUV και πλέον σε ένα σύγχρονο crossover με αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες.

Μπορεί αυτό να ξενίζει μερικούς αλλά το Vitara έτσι επιβίωσε μέχρι τις μέρες μας. Αφουγκραζόμενο τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού κατ ταυτόχρονα μένοντας πιστός στις επιταγές των καιρών.

Η σημερινή τέταρτη γενιά του μοντέλου, δείχνει πως η εταιρεία έχει αλλάξει γραμμή πλεύσης σε κάτι σύγχρονο και απόλυτα συμβατό στις ανάγκες του καταναλωτή. Πλέον δεν υπάρχουν κοντά ή δύο λεβιέδες, αλλά ένας περιστροφικός διακόπτης που διαχειρίζεται ένα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης που βοηθά τον οδηγό να κινηθεί σε διαφορετικά τερέν. Έχει τέσσερις επιλογές: Auto, Sport, Snow/Mud και Lock.

Στην Auto η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα και μόνο όταν υπάρξει απώλεια πρόσφυσης μεταδίδεται και στον πίσω. Στη Sport, η κίνηση μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, στη Snow/Mud προσαρμόζεται σε συνθήκες αυξημένης ολίσθησης και στη Lock η ροπή μοιράζεται ισόποσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα.

Το Vitara προσφέρεται και σε δικίνητες εκδόσεις με κινητήρα 1,6 λίτρων με 120 ίππους σε πετρέλαιο και βενζίνη (στην έκδοση βενζίνης συνεργάζεται με πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων). Από τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ θα υπάρξει και κινητήρας βενζίνης τούρμπο 1.4 στους 160 ίππους. Το μήκος του νέου Vitara το οποίο βασίζεται στο SX-4, είναι στα 4,18 μέτρα. Η απόστασή του από το έδαφος είναι αυξημένη σε σχέση με το SX-4 καθώς φτάνει τα 185 χιλ. κάτι που του χαρίζει και πολύ καλές γωνίες εισόδου/ράμπας/διαφυγής.

Χώροι για μια φαμίλια!

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 375 λίτρα. Η παραμονή στην καμπίνα είναι ευχάριστη χάρη στα άνετα καθίσματα και τις ποσότητες φωτός που εισβάλλουν από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Γεγονός που αντισταθμίζει την εικόνα από τα σκληρά υλικά που την απαρτίζουν. Τις εντυπώσεις πάντως κερδίζει η έγχρωμη 7ιντση οθόνη στο ταμπλό και το αναλογικό ρολόι.

Και στις δύο εκδόσεις τα μοτέρ έχουν θετική λειτουργία, με το ντίζελ να ταιριάζει γάντι στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, λόγω διπλάσιας ροπής, το βενζίνης όμως να είναι αυτό που αφήνει περιθώρια για μεγαλύτερο έλεγχο εκτός δρόμου, καθώς είναι ατμοσφαιρικό και αποκρίνεται πιο φυσιολογικά στο πάτημα του γκαζιού. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνουν οι Ιάπωνες είναι στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. για τη δικίνητη έκδοση βενζίνης και στα 4,0 για την αντίστοιχη έκδοση πετρελαίου.

Τιμές από 15.560 ευρώ

Οι τιμές του είναι άκρως ελκυστικές με αρχική τιμή τα €15.560 (με όφελος απόσυρσης) για τη δικίνητη έκδοση 1.6 GL με κινητήρα βενζίνης και φτάνουν τα €24.560 για την πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση 1.6 GLX με κινητήρα πετρελαίου.