Μια μεγάλη κυκλοφοριακή παρέμβαση για να επιτύχει, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, χρειάζεται τρία πράγματα: σωστό σχεδιασμό, άρτια εκτέλεση και αυστηρή αστυνόμευση, τουλάχιστον κατά το αρχικό στάδιο υλοποίησής της. Πόσω μάλλον όταν αυτή η παρέμβαση αφορά το κέντρο μιας πόλης όπως ο Πειραιάς, ο οποίος επιβαρύνεται ετησίως και με την κυκλοφορία εκατομμυρίων ΙΧ που κινούνται από και προς το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Αυτήν την περίοδο, σε κεντρικά σημεία του Πειραιά εκτελείται πληθώρα έργων για την έλευση του τραμ και του μετρό. Αλλωστε, για τον λόγο αυτόν τέθηκαν σε ισχύ από την περασμένη άνοιξη εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες όμως παρά τη σωστή μελέτη και την ορθή εκτέλεσή τους, από… τις 2 το απόγευμα της πρώτης ημέρας εφαρμογής τους, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι αρμόδιοι της Αττικό Μετρό, έχουν εγκαταλειφθεί στο έλεος της παράνομης στάθμευσης των ΙΧ, της μη τήρησης των ωραρίων τροφοδοσίας των καταστημάτων και της αδιαφορίας των αρμόδιων κρατικών Αρχών.

Τα τριπλοπαρκαρίσματα (!) στη Γρηγορίου Λαμπράκη όπου εκτελούνται τα έργα του τραμ και οι συστηματικές – προκλητικές παραβιάσεις ακόμα και των λεωφορειοδρόμων αντίθετης ροής στην Ηρώων Πολυτεχνείου, ανήκουν πλέον στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς Δημοτική Αστυνομία δεν υπάρχει. Ομως η παρουσία της Τροχαίας εξαντλείται στο φανάρι της διασταύρωσης της Ομηρίδου Σκυλίτση με την 34ου Συντάγματος!