Οι πελάτες του αραίωσαν αφού, εν μέσω κρίσης, η συντήρηση ενός Ι.Χ. είναι πια για τους περισσότερους πολυτέλεια. Την ώρα, ωστόσο, που και χιλιάδες άλλοι Ελληνες καταθέτουν τις πινακίδες των αυτοκινήτων τους και τα ακινητοποιούν, ο 50χρονος μηχανικός Παντελής Στυλιαράς ανάβει τη μηχανή στο τελευταίο, μάλλον ασυνήθιστο δημιούργημά του, το μοναδικό αυτοσχέδιο ελληνικό αυτοκίνητο που κατεβαίνει και σε αγώνες. Αυτό που όχι απλώς συμμετέχει και τερματίζει αλλά πρωταγωνιστεί. Κατακτά απανωτές πρωτιές και κύπελλα, αφήνει πίσω του ακόμη και τετράτροχους εκπροσώπους φημισμένων ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών!
«Αρχές του 2011 το ξεκίνησα. Αντάλλαξα τότε μια παλιά Lancia Delta της κόρης μου με ένα τρακαρισμένο Mazda MX 5. Από αυτό πήρα όλα τα απαραίτητα ανταλλακτικά, ό,τι ακριβώς χρειαζόμουν για να φτιάξω κάτι ακόμη καλύτερο από το πρώτο διθέσιο αυτοκίνητό μου, εκείνο του 2003. Από το να κάθομαι, λοιπόν, το δούλεψα λίγο λίγο καθημερινά, από το σασί μέχρι και την τελευταία βίδα του, με μεράκι. Μετά και το προηγούμενο ανάλογο εγχείρημά μου, με εμπειρία 32 ετών ως μηχανικός, όλα ήταν πλέον πιο εύκολα για εμένα. Τόσο, που το τέλειωσα μέσα σε έναν χρόνο», λέει στα «ΝΕΑ».
Με το που βγήκε από το συνεργείο του, στην Κάντζα Αττικής, αρχές του 2012, το άσπρο-μπλε σπορ αμάξι του των 1.800 κυβικών ήταν κιόλας έτοιμο να τρέξει. «Χωρίς καν να δοκιμαστεί, κατέβηκε αμέσως σε αγώνα πίστας, τον Απρίλιο του 2012. Σε δύο διαφορετικές χρονομετρήσεις με δύο οδηγούς βγήκε πρώτο και τις δύο φορές, σε σύνολο 68 αυτοκινήτων», έχει να καυχιέται.
Το βάρους 550 κιλών αμάξι το «τρέχουν» 170 άλογα. Με τέρμα το γκάζι πιάνει έως και 250 χιλιόμετρα την ώρα. Αρα είναι και «φαγανό», καθώς καίει 7 λίτρα βενζίνης για κάθε 20 χιλιόμετρα. «Το έχω δοκιμάσει καλά σε πίστες, καταλαβαίνω ότι έχει καλό κράτημα. Ξέρω και τα χούγια του, αλλά ώς εκεί. Να το οδηγήσω σε αγώνες δεν το έχω επιχειρήσει ποτέ, δεν το έχω, όπως λέμε –γι’ αυτό και το οδηγεί στους αγώνες φίλος. Είμαι της άποψης ο καθένας στον τομέα του, για να υπάρχει και καλύτερο αποτέλεσμα. Ετσι γίνεται στις μεγάλες ομάδες», σημειώνει ο κ. Στυλιαράς. Οπως και να ‘χει, το διθέσιό του συναγωνίζεται σε αγώνες καθαρόαιμα αγωνιστικά αυτοκίνητα από όλες τις μάρκες. «Περνά ακόμη και Πόρσε στην τελική κατάταξη –το χαίρομαι ακόμη περισσότερο όποτε κερδίζει γερμανικά μοντέλα!
Τα καταφέρνει τόσο καλά γιατί είναι μάλλον καλοφτιαγμένο, δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει… ρόδα! Στην ουσία, δηλαδή, μπορεί να είναι ανταλλακτικά για πέταμα, σαβούρα, αλλά είναι πατενταρισμένα σωστά, οπότε βγάζουν αυτό το κάτι παραπάνω από άρτιο αποτέλεσμα! Προφανώς και θα συμβεί κάποια στιγμή να χαλάσει και αυτό, γιατί ζορίζεται τόσο πολύ που τρέχει. Προς το παρόν όμως βαστάει!», λέει χαμογελαστός.

Και τούρμπο version…
Τρία χρόνια τώρα ο ίδιος έχει ντύσει πλέον με λαμαρίνες –πόρτες και καπό –και το πρώτο του χειροποίητο αυτοκίνητο, επίσης κάμπριο, αλλά τούρμπο των 2.000 κυβικών. Αυτό που συναρμολόγησε από φαινομενικά άχρηστα εξαρτήματα κι ανταλλακτικά, με πόρτες και φτερά που έφτιαξε με καλούπια στα οποία έριξε πολυεστέρα. Του έβαλε μόνο καινούργιο σκελετό, μεταχειρισμένα αγωνιστικά λάστιχα και λοιπά εξαρτήματα, το έβαψε (αρχικά) κόκκινο και το έριξε σε αγωνιστική δράση. Τη μικρή αυτή Φόρμουλα που εξακολουθεί να… τρομάζει όποιον την ακούει να περνά, με τα 350 άλογά της στα 700 κιλά βάρους της. Αναλογία, δηλαδή, «που μόνο η εργοστασιακή Φεράρι που κυκλοφορεί στους δρόμους έχει».
Σήμερα ο κ. Στυλιαράς φορτώνει και τα δύο αυτά τετράτροχά του σε τρέιλερ κάθε φορά που πρόκειται να αγωνιστούν ή να τα πάει για βόλτα σε ερημική, ασφαλή οδηγικά, τοποθεσία ή πίστα. Να βγάλει γι’ αυτά άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας ή να τα ασφαλίσει στην Ελλάδα είναι αδύνατο. «Στον δρόμο –στην Εθνική Οδό ή και αλλού –διερχόμενοι οδηγοί μού κορνάρουν συνεχώς και με χαιρετούν όταν διαπιστώνουν ότι δίπλα τους περνά φορτωμένο ένα αμάξι που γράφει “ελληνικό αυτοκίνητο”! Θα μπορούσα, σκέφτομαι, να είχα βρει ίσως έναν μικρό σπόνσορα, όπως κάνουν αρκετοί άλλοι οδηγοί που συμμετέχουν σε αγώνες.
Προτίμησα, ωστόσο, να αναδείξω την ελληνική ταυτότητα του κατασκευαστή. Εβαλα, λοιπόν, και τα χρώματα της ελληνικής σημαίας πάνω τους από το περασμένο καλοκαίρι, τότε που όλοι οι ξένοι μάς είχαν ξοφλημένους. Θέλησα, έτσι, να τονίσω ότι εμείς οι απλοί έλληνες πολίτες δεν είμαστε άχρηστοι. Με ενδιαφέρει να ακούσουν και προς τα έξω ότι έχουμε ικανότητες, ότι μπορούμε», λέει και δείχνει να το πιστεύει…
ΔΕΙΤΕ το πρώτο (πορτοκαλί) και το δεύτερο (άσπρο) αυτοκίνητο του Παντελή Στυλιαρά να τρέχουν σε αγώνα στην πίστα των Αφιδνών:http://www.youtube.com/watch?v=xSOqljE6U4U