Ο «μύθος» πασίγνωστος και πάρα πολλές φορές επαναλαμβανόμενος σε τηλεοπτικές σειρές, όπως και στο λαϊκό σινεμά: ο φτωχός που από ένα παιχνίδι της τύχης γίνεται αιφνιδίως ζάπλουτος επανέρχεται στη σειρά «Οι βασιλιάδες» του Mega, που βρήκε ήδη ενθουσιώδη ανταπόκριση από το φιλοθέαμον (53% από το δεύτερο επεισόδιο).

Απλοϊκός ο καμβάς του σεναρίου, όπως και ο καημός του φτωχού που ονειρεύεται να γίνει έστω και για λίγο πλούσιος, βρίσκει στην τηλεόραση των κοινωνιών της διευρυνόμενης ανισότητας πολλαπλές εφαρμογές, όλες με την ίδια κατεύθυνση της εκτόνωσης των κοινωνικών εντάσεων και με μπόλικες υπερβολές καθώς «αγιοποιείται» η αφέλεια της φτώχειας και η καλοσύνη του μη έχοντος και «ενοχοποιείται» το περιβάλλον του πλούτου, με τις ίντριγκες και το κυνήγι του σουξέ.

Στον κεντρικό ρόλο του φτωχού πλην τίμιου φορτηγατζή – ταβερνιάρη ο Κώστας Κόκλας που έχει και το επίθετο Βασιλιάς, μια ειρωνική αντίθεση από τις πιο συνηθισμένες μεταξύ επιθέτου και πραγματικής ζωής του κατόχου του, ταυτοχρόνως όμως και υπαινιγμός ότι μπορεί ο φτωχός να είναι βασιλιάς της ζωής του αν είναι ολιγαρκής. Και στην πρώτη γνωριμία του με το κοινό, ο Μάρκος Βασιλιάς δείχνει αυτό ακριβώς. Ενα καλοκαιρινό βραδάκι ψαρεύει σε μια από τις υποβαθμισμένες παραλίες πέριξ της πρωτευούσης και ακούει το όνειρο του κολλητού του για πλούτη και σκάφη και ψαρέματα σε εξωτικές θάλασσες, για να απαντήσει ότι δεν τα χρειάζονται και πως εκεί όπου βρίσκονται πάλι ψαρεύουν.

Παρόμοιο ήταν και το θέμα της σειράς «Οι λατρεμένοι μου γείτονες» και πάλι με τον Κώστα Κόκλα στον ρόλο του πάτερ φαμίλια μιας φτωχής οικογένειας που πλούτισε χάρη στο τραγουδιστικό ταλέντο της μικρής κόρης, η οποία παίρνοντας μέρος σε τάλεντ σόου έγινε φίρμα και κέρδισε πολλά χρήματα. Εκείνη η τηλεόραση εξέφραζε την εποχή των μεγάλων τηλεοπτικών ψευδαισθήσεων, καλλιεργούσε απλοϊκά όνειρα για ανθρώπους μαγεμένους από τους μύθους των ριάλιτι και της διασημότητας εν μια νυκτί και διακωμωδούσε τον νεοπλουτισμό που εξαγριώνει και αλλοιώνει την αγνότητα του φτωχού. Εισαγόμενο εκείνο το κόνσεπτ, όπως και αυτό των «Βασιλιάδων» από την Αργεντινή.

Η ελαφρά μετατόπιση της τηλεοπτικής νοοτροπίας από εκείνες τις εποχές βρίσκεται στο γεγονός ότι αφορμή για την αιφνίδια κοινωνική άνοδο του φτωχού είναι η καλοσύνη και η ανθρωπιά, αξίες που η παράδοση των λαϊκών μύθων θέλει να ευδοκιμούν κατ’ εξοχήν στα φτωχικά περιβάλλοντα.

Γιατί ο Μάρκος όχι μόνο σώζει από την αυτοκτονία την Ευγενία Παλαιολόγου (Μάρθα Καραγιάννη) αλλά τη φιλοξενεί και στο σπίτι του και της προσφέρει στοργή αγνοώντας ότι είναι ζάπλουτη. Και εκείνη για να ανταποδώσει το καλό και να εκδικηθεί τους παραδόπιστους συγγενείς της που την απομυζούν, του προσφέρει τη θέση του προέδρου της εταιρείας της.

Από εδώ αρχίζει η εξέλιξη μιας ιστορίας που υπόσχεται σπαρταριστά επεισόδια καθώς ήδη έδειξε την κωμική «ματιά» στα ήθη και των δύο όχθεων, πλουσίων και φτωχών. Δείχνει επίσης ένα πρωτότυπο για ελληνική, καθημερινή σειρά σεναριακό εύρος που ξεφεύγει από τον τετριμμένο, ναρκισσιστικό μικροαστισμό στην προσέγγιση μιας αποστειρωμένης πραγματικότητας και τολμά έναν χιουμοριστικό εκσυγχρονισμό που ταιριάζει περισσότερο στις κοινωνίες της ανοχής των καιρών μας. Εδώ έρχεται ο ρόλος της αδελφής του Μάρκου, της Λίζας, που ωστόσο ήταν αδελφός. Εκανε επέμβαση αλλαγής φύλου.

Εχει όμως ωραία φωνή και πιστεύει ότι θα γίνει μεγάλη φίρμα, εξ ου και έχει «ψωνιστεί» με το λάιφ στάιλ, έχει στήσει μια πίστα στην ταβέρνα του αδελφού της και άδει με πάθος σουξέ. Τον ρόλο υποδύεται η Μίνα Ορφανού της εξαιρετικής κινηματογραφικής «Στρέλλα» και οι σκηνές που τραγουδάει είναι ήδη από τις καλύτερές της.

Ευχάριστη έκπληξη είναι η κωμική πτυχή του Πάνου Βλάχου που από κακοποιός και μοιραίος ζιγκολό στη «Ζωή της άλλης» βρέθηκε με ράστα χτένισμα και χαριτωμένη αφέλεια να παίζει τον γιο του Μάρκου που έχει πάθος για το «φτιαγμένο» αυτοκίνητό του. Ταιριαστή με τον ρόλο της Γιούλης, νύφης του Μάρκου και ερωτευμένης μαζί του, η Βασιλική Ανδρίτσου με την ένρινη, τσιριχτή φωνή της «ακαλλιέργητης», αν και θυμίζει πολύ τον ρόλο της στην «Πολυκατοικία». Το καστ φαίνεται να είναι από τα βασικά προσόντα της σειράς.