Ο Εντουαρντ Λοκ έχει τη φήμη του δημιουργού «χορού υψηλής ταχύτητας». Σαν να λέμε αγώνας Φόρμουλα 1 πάνω σε πουέντ, καθώς οι χορευτές της ομάδας του La La La Human Steps παρασύρονται από τη φρενιτίδα στην οποία τους καθοδηγεί.

Ο καναδός σκηνοθέτης και χορογράφος σε λίγες ημέρες φτάνει στην Αθήνα για να παρουσιάσει την τελευταία του δουλειά, με την οποία γιορτάζει τα 30 χρόνια από την ίδρυση της ομάδας του. Το εγχείρημά του έχει να κάνει με δύο έργα της μπαρόκ όπερας. Το «Ορφέας και Ευρυδίκη / Διδώ και Αινείας» έχει ανανεωθεί μουσικά από τον βρετανό συνθέτη Γκάβιν Μπράιαρς για να δώσει στον Εντουαρντ Λοκ το έδαφος που εκείνος χρειαζόταν για να ενώσει δύο ιστορίες αγάπης σε μία παράσταση.

«Οι δύο αυτές όπερες αναφέρονται στο τελικό στάδιο του έρωτα και όχι στη δημοφιλή φάση της ρομαντικής αγάπης ή της γοητείας. Κατά τη γνώμη μου οι αναμνήσεις και το τέλος μίας σχέσης μπορεί να είναι εξίσου δυνατές όσο η ανακάλυψη και η αρχή ενός έρωτα. Το έργο είναι σκοτεινό, αλλά όχι θλιβερό ή γλυκερό. Σαν οι χαρακτήρες να διαλύονται παρά να συγκρούονται». Είναι η εξήγηση που δίνει ο Εντουαρντ Λοκ μιλώντας στα «ΝΕΑ» για την πρώτη του εμφάνιση στην Αθήνα.

«Ξέρω ότι η χώρα σας αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες. Αυτό συμβαίνει και σε άλλες χώρες. Ωστόσο το απόθεμα μίας χώρας δεν το προσδιορίζουν οι οικονομικές συνθήκες, αλλά ο πολιτισμός της. Η Ελλάδα έθεσε τις βάσεις της δυτικής σκέψης γι’ αυτό και στην ταυτότητά της παραμένει εξαγωγέας πολιτισμού. Το γεγονός ότι εμφανιζόμαστε με ένα έργο ελληνοκεντρικού ενδιαφέροντος μας κάνει να σκεφτούμε τη σημασία της πολιτισμικής μνήμης στη θεατρική δημιουργία. Τα θέματα που η δυτική κοινωνία έχει αντλήσει από τους αρχαιοελληνικούς μύθους έχουν υποστεί τον σχολιασμό αλλά και την αλλοίωση πολλών καλλιτεχνών. Αυτό συμβαίνει επειδή ο καλλιτέχνης επιχειρεί να προσεγγίσει τις πανανθρώπινες συνθήκες οι οποίες εξακολουθούν να επηρεάζουν τη σύγχρονη κοινωνία. Το άθροισμα της συλλογικής μνήμης, της καλλιτεχνικής ερμηνείας και της υποδοχής του από το κοινό δημιουργούν ένα απρόβλεπτο αποτέλεσμα που προσωπικά θεωρώ ότι είναι το πλεονέκτημα που αποκομίζει κανείς από το θέατρο».

Ο Εντουαρντ Λοκ γεννήθηκε στην Καζαμπλάνκα από ισπανίδα μητέρα και μαροκινό πατέρα. Στα είκοσί του ξεκίνησε να χορογραφεί έργα για διάφορες ομάδες χορού του Καναδά. Το 1980 ίδρυσε τους La La La Human Steps και παράλληλα χορογράφησε έργα για το Μπαλέτο της Οπερας του Παρισιού, το Εθνικό Μπαλέτο της Ολλανδίας, καθώς και για το Νέδερλαντς Ντανς Θίατερ. Τα βραβεία και οι διακρίσεις άρχισαν να συγκεντρώνονται στο βιογραφικό του. Καθώς και η παραγωγή της περιοδείας του Ντέιβιντ Μπάουι Sound and Vision το 1990.