Κίτρινοι, ροζ, µαύροι στηθόδεσµοι θα κατακλύσουν το «Θέατρον» του Ελληνικού Κόσµου, µε αφορµή τις 20 παραστάσεις της επιδαύριας «Λυσιστράτης» του Εθνικού σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα
Με φόρεµα από σατέν ασπρόµαυρους στηθόδεσµους, η «Λυσιστράτη» περπάτησε στις ψηλοτάκουνες γόβες της στην Επίδαυρο για να µιλήσει για τη µάχη των δύο φύλων και τον πόλεµο. Οι άντρες ηθοποιοί µε αντίστοιχα φορέµατα από... σουτιέν, επιχείρησαν µε αυτόν τον τρόπο να κατανοήσουν τη γυναικεία φύση. Και εισέπραξαν το χειροκρότηµα των συνολικά 18.000 θεατών του αργολικού θεάτρου.

Μετά την καλοκαιρινή της περιοδεία, η παράσταση «πιάνει λιµάνι» στο «Θέατρον» του Ελληνικού Κόσµου τον Οκτώβριο. Από την κλειστή σκηνή, η «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, σε µετάφραση του Κ.Χ. Μύρη, µιλά για τη µάχη των δύο φύλων και τον έρωτα µε αφορµή τον Πελοποννησιακό Πόλεµο του 431 π.Χ.

Η µεταφορά της παράστασης – µια παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου – σε κλειστό χώρο είναι για τον Γιάννη Κακλέα «ένα απωθηµένο», καθώς «στις πρόβες στο Rex αναδείχθηκαν ενδιαφέρουσες πτυχές που χάθηκαν στον ανοιχτό χώρο». «Με την περιοδεία χαλαρώνουν τα πράγµατα», λέει στα «ΝΕΑ» ο σκηνοθέτης.

Το σύγχρονο ζευγάρι, που σηκώνεται από το κοινό για ν’ ανταλλάξει βωµολοχίες στη µέση της σκηνής, διατηρείται στις παραστάσεις στον Ελληνικό Κόσµο. Μπορεί να προκάλεσε την έντονη αντίδραση των ανυποψίαστων θεατών της Επιδαύρου – µε ατάκες τύπου: «Ασ’ την ήσυχη», «Αίσχος» – αλλά πλέον όλοι γνωρίζουν ότι πρόκειται για σκηνοθετικό εύρηµα. «Δεν θα µπορούσαµε να καταργήσουµε το ζευγάρι, καθώς στηρίζεται πάνω του ένα µεγάλο µέρος της παράστασης. Ωστόσο, θα κάνουµε µικρές αλλαγές», λέει.

Κατά πόσο επηρεάζεται η παράσταση από τον χώρο στον οποίο ανεβαίνει; «Στους κλειστούς χώρους υπάρχει η αµεσότητα µε το κοινό ενώ µπορεί ν’ αναδειχθεί και η παραµικρή λεπτοµέρεια. Σε ανοιχτούς χώρους, µε τον θόρυβο, το φως και τον ουρανό, ο θεατής δεν είναι ψυχολογικά συγκεντρωµένος», απαντά ο Γιάννης Κακλέας.

Το επικλινές σκηνικό του Μανόλη Παντελιδάκη, µε το τµήµα οδοστρώµατος και το λευκό περιπολικό, θα στηθεί στη σκηνή του Ελληνικού Κόσµου. Ωστόσο, η σκηνοθεσία της «Λυσιστράτης» θα είναι πιο ολοκληρωµένη, µε εικαστική αντίληψη και ποιητική µατιά, ενώ θα εκµεταλλευτεί την τεχνολογική υποδοµή του θεάτρου.

«Τα βίντεο του Πινδάρου Ανδριόπουλου θα λειτουργήσουν ως σχόλια πάνω στη σχέση των δύο φύλων. Με τη χρήση του φωτισµού και την επεξεργασία των χορικών θ’ αναδειχθεί η εικαστική πλευρά», εξηγεί ο Γιάννης Κακλέας. Οι αλλαγές στη διανοµή αφορούν τον ρόλο του Προβούλου (τον ερµηνεύει ο Θέµης Πάνου) και τον ρόλο της Μυρρίνης (Ιφιγένεια Αστεριάδη).

ΙΝFΟ

«Λυσιστράτη» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα, στο «Θέατρον» του Ελληνικού Κόσµου (Πειραιώς 254, Ταύρος, τηλ. 212-2540.312) από την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου (για 20 παραστάσεις).
Εισιτήρια: 15-35 ευρώ.

Κι όµως δεν σκόνταψε...

Η «Λυσιστράτη» ήταν ακόµη µια πρόκληση για τον Βασίλη Χαραλαµπόπουλο. «Μακάρι να καταφέρω να περπατήσω πάνω σε τακούνια χωρίς να σκοντάψω», έλεγε στα «ΝΕΑ» πριν την πρεµιέρα ο ηθοποιός. Ο οποίος και ηγήθηκε επί σκηνής µια οµάδας αντρών που στάθηκαν τελικά στα τακούνια µε... αξιοπρέπεια. Πρόκληση ήταν και η σκηνοθεσία του αριστοφανικού έργου για τον Γιάννη Κακλέα. Ο σκηνοθέτης κάνει λόγο «για τους εχθρούς και τους φίλους της σύγχρονης µατιάς πάνω σε κλασικά έργα». «Η ανταπόκριση του κοινού ήταν γενικά θετική. Ηταν αυτό που ονειρευόµουν. Κάποιοι διαφωνούν µε τα σύγχρονα ανεβάσµατα. Ολοι όµως υποστήριξαν την ιδέα µου να µην προσθέσω τίποτα από την επικαιρότητα στο έργο ώστε να µετατραπεί σε επιθεώρηση η κωµωδία του Αριστοφάνη», λέει στα «ΝΕΑ».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από