«Οχι». Η απάντηση της Οριάνα Φαλάτσι ήταν σταθερή. Αλλοτε κοφτή, άλλοτε διπλωµατική αλλά πάντοτε απολύτως αρνητική. Η αµφιλεγόµενη και πάντα οργισµένη ιταλίδα δηµοσιογράφος που έγραψε ιστορία όχι µόνο µε τις συνεντεύξεις της αλλά και µε την απρόσµενη συµπεριφορά της δεν ήθελε µε κανέναν τρόπο να δει τα βιβλία της να παίρνουν «σάρκα και οστά» και να µεταπλάθονται σε ταινίες. Οσο σκληρή κι αν ήταν η πολιορκία – ακόµη και από µεγάλα ονόµατα του Χόλιγουντ, όπως ο Ρόµπερτ Ρέντφορντ και ο Ρόµπερτ ντε Νίρο – εκείνη δεν ενέδιδε. Κάποιες φορές τους ζητούσε να ετοιµάσουν µια κινηµατογραφική διασκευή την οποία θα αξιολογούσε, ουδέποτε όµως κάποια προσπάθεια αποδείχτηκε ικανή να τη µεταπείσει.

Τέσσερα χρόνια µετά τον θάνατό της όµως τα δεδοµένα αλλάζουν. Και το βιβλίο που έγραψε µετά τον θάνατο του αγαπηµένου της Αλέκου Παναγούλη («Ενας άνδρας») βρίσκεται στην τελική ευθεία για να µεταφερθεί στη µεγάλη οθόνη.

«Είναι µια µεγάλη πρόκληση. Στόχος µας είναι να κάνουµε µια διεθνή παραγωγή» λέει στη διαδικτυακή εφηµερίδα Ιl Giornale.it ο Ντοµένικο Προκάτσι, ιδρυτής της εταιρείας παραγωγής Φαντάνγκο, η οποία υπογράφει και τηλεοπτική σειρά που θα βασίζεται στη ζωή της Οριάνα Φαλάτσι.

«Είναι η πρώτη φορά που παραχωρούνται τα δικαιώµατα του συγκεκριµένου βιβλίου σε εταιρεία παραγωγής και είµαι πολύ ευτυχής που τελικά ο διευθυντής του εκδοτικού οίκου Rizzoli και ο ανιψιός και κληρονόµος της Οριάνα Φαλάτσι, Εντοάρντο Περάτσι προτίµησαν µια ιταλική παραγωγή από τις χολιγουντιανές που τους είχαν προταθεί. Αρχίζουµε αµέσως τη δουλειά και ελπίζουµε ότι σε σύντοµο χρονικό διάστηµα θα εντοπίσουµε τόσο τον σεναριογράφο και τον σκηνοθέτη όσο και τους ηθοποιούς στους οποίους θα εµπιστευθούµε τους ρόλους» λέει. Και αποκαλύπτει πως σκέφτεται να αναζητήσει για τον πρωταγωνιστικό ρόλο όχι ιταλίδα ηθοποιό αλλά από τον διεθνή χώρο για να επισηµάνει το διεθνές προφίλ της παραγωγής.

Αν και η Οριάνα Φαλάτσι αρνιόταν πεισµατικά να δει τα βιβλία της στον κινηµατογράφο, δεν είναι η πρώτη φορά που έφτασε στο παρά πέντε να δει τη δουλειά της στη µεγάλη οθόνη. Ο µοναδικός άνθρωπος που είχε ώς τώρα καταφέρει να την πείσει ήταν ο παραγωγός και πολύ στενός της φίλος Φράνκο Κριστάλντι. Παρά το γεγονός ότι τον εµπιστευόταν, τελικά για άγνωστο λόγο δεν κατέληξαν σε συµφωνία.

Ο ανιψιός και κληρονόµος της Φαλάτσι, Εντοάρντο Περάτσι, προτίµησε µια ιταλική παραγωγή από τις χολιγουντιανές που είχαν προταθεί